Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 18:41   #21
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man være med på sosiale arrangementer med jobben når man er sykmeldt?

Opprinnelig lagt inn av Bat, her.

Jeg tror dessverre at en del ting som vi kvinner er sykemeldt for kanskje ikke direkte i kategorien "sømmer seg ikke", men at problemet er at kollegaer og ledere kan ha problemer med å forstå at man faktisk er sykemeldt. Min påstand er at dette gjelder både en del graviditet-relaterte plager, kroniske smertesykdommer og utbrenthet.

En kollega (eller deg selv) dukker opp på julelunsjen. Vedkommende har pyntet seg, freshet seg opp, gleder seg til å delta på et jobb-arrangement og komme seg ut av huset - og er dermed (relativt sett) full av energi den dagen. Vedkommende ser rett og slett skikkelig godt ut!

Noen vil da tenke "hun ser da ikke særlig syk ut"! De ærligste vil kanskje da ta det opp direkte, og resultere i at man må "forklare seg". Andre vil baksnakke deg etterpå med kollegaer og kanskje nærmeste leder.

Man kan synes dette er barnslig og usaklig, noe jeg også gjør. Likevel er det noe vi bør være klar over, kanskje også for å være mentalt forberedt på at man kan komme i en situasjon der man må forklare seg.

Desverre sant. Man kan risikere å bli "uglesett"...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:46   #22
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Det er viktig med tilknytning til arbeidsplassen, spesielt de som er langtidssykemeldte, så hvorfor ikke delta på noe som er lystbetont?

Gammel 23-08-10, 19:14   #23
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Det spørs kvifor ein er sjukmeld meiner eg også. Eg møtte f.eks opp da eg var sjukmeldt pga. høgt blodtrykk i svangerskapet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.