|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnJeg er litt delt, kjenner jeg, men lander nok på samme sted som resten til slutt: tulleforslag. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barn
Det er det jeg mener om saken også. Hvis noen (som regel kvinner) velger å jobbe redusert, så er det familien som bør ta konsekvensen av dette og ikke samfunnet. Det er mulig å kjøpe private pensjonsordninger, og slikt bør man tenke på hvis man velger å ikke jobbe.
|
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er konsekvensen av dette forslaget så stor for samfunnet?
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Eh ... kanskje jeg hadde misforstått? Er forslaget slik at mannen skal gi en andel av sine pensjonspoeng til kvinnen som har vært hjemmeværende?
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnForslaget var slik at mannen må dele med kvinnen. Det koster ikke det offentlige all verden. |
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnJeg er ikke sikker på hva jeg mener. Jeg har ikke vært hjemme med unger, og har ikke gått ned i prosent nettopp fordi jeg ikke vil sitte med skjegget i postkassa ved en skilsmisse eller når jeg blir pensjonist. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnDet går an å sette opp en avtale om økonomisk kompensasjon i tilfelle samlivsbrudd, for eksempel.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnSkal man virkelig lage fordelingsordninger mellom par som vil passe "mange", men være grovt urettferdig for en del, bare fordi folk ikke får sullet seg til å signere et papir, altså?
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Jeg snakker om en fordeling av de goder man har og pådrar seg gjennom et ekteskap. |
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnDette forslaget vitner om at man har fått øye på et problem: "Hei, se, det finnes damer som er hjemme, mens mannen jobber og det fører til at de blir bittesmå lutfattige minstepensjonistdamer! Det må vi fikse! La oss....[drodledrodle] tvinge mannen til å dele pensjonspoengene sine med damen! Lunsj, dere! "
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dele pensjonspoeng ved omsorg for barnJeg kjenner jeg er veldig dratt og må tenke litt etter å ha lest denne tråden før jeg kan svare noe fornuftig. |
|
|
|
![]() |
|
|