|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#381 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Her er poteten (solist) klar for spising. Agurker kommer jevnt og trutt, og jeg har tatt opp hvitløken. De var ganske små, tror det har vært litt tørt i pallekarmene i denne varme og tørre trøndersommeren. Løk og sjalottløk står fortsatt, de ble planta i en rad med en grønnkålplante mellom hver, grønnkålen har nok tatt litt mye lys, den er gigantisk, så det skal jeg ikke gjøre neste år. Masse tomater på vei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021tror vi må vurde å ta opp potetene ja, riset har lagt seg.
![]() |
#383 |
|
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Vi har snart spist opp potetene våre, de var skikkelig gode! Så neste år blir det mer potet. Tomatene står og vokser, men ikke mange modne ennå. Agurk ser det ut til at det kan komme mer av, samme med squash, alle disse er i drivhus. Og så har jeg maiskolber! Både i drivhus og ute. Veldig spent på om de blir bra, men har visst riktig utvikling så langt i hvert fall. Har sådd en ny runde med div. salater og reddik, det skal kunne komme mer en stund til. Og så høster vi sukkererter fortsatt,og noen ganske få erter. Mer av det også neste år!
![]() |
#384 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Rådyra tok grønnkålen i år også.
![]() |
#385 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Vi har agurk, tomat og chili i lange baner, samme med vårløk, rødløk og sjalottløk, som vi har tatt opp nå. Gulrot kommer (i fjor ville de ikke vokse), og vi har en pallekarm full av jordskokk. Brokkoli ser det også ut som vi skal få til, og så har storebror fått en pallekarm til gresskarplanten han sådde på skolen. Den sto i stampe i melkekartongen sin litt for lenge, men nå har den fått hønsegjødsel og tar helt av.
![]() |
![]() |
#386 |
|
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Ja, jordskokk har jeg også. Den spredde seg enda den var i potte, så fant jordskokk der jeg trodde det var ugress.
![]() |
#387 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Grønnsakstråd 2021Veit ikke om vi rekker å få frukt på gresskarplanten, den blomstrer nå. Var et skoleprosjekt som kom hjem litt sånn tørt og trist siste skoledag, og så sto den lenge før den blei planta ut. Skal kjøre på med hønsegjødsel, så får vi se.
![]() |
![]() |
|
|