Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 23:34   #381
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

. . . og som liker alkohol. Glem ikke det!

Pøh, dette forumet er jo rene avleggeren av Godtemplarforeningen.

Gammel 24-08-08, 23:34   #382
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Det er vel fortsatt slik at like barn leker best..?!

Det er nok noe i dette. Samtidig så synes jeg vi har en bredde innenfor den snevre rammen. Her er rødt, grønt, blått og faktisk brunt også (dog kanskje ikke så synlig?), sånn politisk sett.

Gammel 24-08-08, 23:35   #383
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Rine, nå du lese innleggene mine ordentlig før du svarer. Dette dreier seg om folk som blir overrasket når de får høre om dagens anbefalinger. Og når det tilfeldigvis kommer dem for øre hva som er anbefalt av eksperter, bryr de seg ikke. Dessuten blir det ikke fortalt på en belærende måte overhodet. Man snakker da av og til om sånt, og da er det vel ikke så unaturlig å nevne hvordan man selv gjør ting?

Jeg har lest innleggene dine-flere ganger.
At folk ikke bryr seg om ekspertråd kan f.eks henge sammen med det jeg skrev i den forrige tråden min. I dag blir vi overlesset med råd fra eksperter. Hva med å vise folk såpass tillit at man stoler på at de gjør det de mener er best for sitt barn. Det er ikke så mange år siden det ble anbefalt at barn skulle ligge på magen f.eks. ( Sier ikke at det er feil at barn sitter bakoverlent, men skjønner du poenget mitt?)
Nå er jeg snart så trøtt at jeg ikke er sikker på om jeg skjønner det selv...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:40   #384
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har lest innleggene dine-flere ganger.
At folk ikke bryr seg om ekspertråd kan f.eks henge sammen med det jeg skrev i den forrige tråden min. I dag blir vi overlesset med råd fra eksperter. Hva med å vise folk såpass tillit at man stoler på at de gjør det de mener er best for sitt barn. Det er ikke så mange år siden det ble anbefalt at barn skulle ligge på magen f.eks. ( Sier ikke at det er feil at barn sitter bakoverlent, men skjønner du poenget mitt?)
Nå er jeg snart så trøtt at jeg ikke er sikker på om jeg skjønner det selv...

Jeg synes det er stor forskjell mellom mellom nyheter om at gulrøtter øker kreftfaren og den viten man har om økt overlevelse ved bruk av bakovervendt bilsete og en dramatisk reduksjon av krybbedød ved ryggleie. Det er noe med å sile ut den viktige informasjonen. Jeg fatter ikke at folk bruker penger på å forsikre barna i alle bauer og kanter hos forsikringsselskapet, og samtidig lar barna sitte forovervendt eller nyfødte ligge på magen - så lenge det ikke er svært gode grunner til å gjøre det annerledes. Jeg kan leve godt med momzillastempelet hvis denne tankegangen gjør meg til en slik en.

Gammel 24-08-08, 23:43   #385
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Det er ofte feil å sammenligne nettliv med RL. Veldig ofte.

Et sosialt rom er et sosialt rom, og det er rammer for hvordan man oppfører seg i sosiale settinger i samhandling med andre enten det er her eller der.

Hva med å vise folk såpass tillit at man stoler på at de gjør det de mener er best for sitt barn.

Nope. Når jeg ser mennesker som har ungene sittende løst/klatrende i bilen, sittende på fanget i forsetet osv, så har jeg ikke mye tillit til hverken kunnskap eller at de gjør det som er det beste for barnet sitt. (Og fire år er ikke bare et tall, det har vel litt med anatomi å gjøre tenker jeg. Eller, det er jo bare et tall, og tallet kunne nok godt vært 5 også, men hodet er jo forholdsmessig større enn kroppen jo yngre en er. )
Mange som ikke er på forum, vet at man må ha bilstol, og kanskje de søker den som er best i test, men endels engasjement strekker seg ikke lengre enn det. (Og Majsa er ikke arogant. )

Gammel 24-08-08, 23:45   #386
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva er en Momzilla? (Mumzilla, som i søsteren til Bridezilla? )

Gammel 24-08-08, 23:46   #387
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Et sosialt rom er et sosialt rom, og det er rammer for hvordan man oppfører seg i sosiale settinger i samhandling med andre enten det er her eller der.

Eller så er noen så lei av sin veloppdragenhet og politiske korrekthet IRL, at de lever ut sitt rabiate jeg når de setter seg foran PC-en. Sånn for forandringens skyld.

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:47   #388
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit; I morgen skal jeg lage poll over bilseteproblematikken. Da vil jeg vite hvor mange her som faktisk lar barna sitt bakoverlent til de er fire. Og ingen med barn under tre får lov til å svare... Men er det natt ( for meg iallfall)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:48   #389
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Politisk korrekt FP?

Greit; I morgen skal jeg lage poll over bilseteproblematikken. Da vil jeg vite hvor mange her som faktisk lar barna sitt bakoverlent til de er fire. Og ingen med barn under tre får lov til å svare... Men er det natt ( for meg iallfall)

http://www.foreldreportalen.no/forum...t=bakovervendt

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:49   #390
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppfattet det som om hun kritiserte folk som dumme og uopplyste fordi de ikke sporenstreks snudde barnet sitt riktig vei i bilen når hun var så vennlig å opplyse dem om det siste fra Trygg Trafikk. Kom vel ikke fram av det første innlegget at det her bare var snakk om hennes venner. Har skrevet mer om det i et annet innlegg.

Og til dere andre; (orker ikke sitere alle.) Har lest Majsas innlegg om igjen. Bare for å være på den sikre siden. Og, ja, oppfatter den siste delen som litt arrogant, rett og slett.

Jeg syns du tillegger Majsa ganske så mye som det ikke er grunnlag for i det hun har skrevet. Du sier du oppfatter det slik og slik, men jeg syns ikke oppfatningene dine har mye rot i virkeligheten.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:49   #391
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg vil svare først. Poden sitter bakovervendt. Han er 3 år og 5 måneder, men lenger enn en gjennomsnittlig 4-åring.

: politisk korrekt :

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:50   #392
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er besserwisser et skjellsord? :må justere verdensbildet IGJEN!:

Det kommer helt an på. Når jeg kalles besserwisser er det (selvsagt) et kompliment. Når jeg omtaler svogeren min som besserwisser er det et skjellsord.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:54   #393
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Eller så er noen så lei av sin veloppdragenhet og politiske korrekthet IRL, at de lever ut sitt rabiate jeg når de setter seg foran PC-en. Sånn for forandringens skyld.

Ja, men de møter (nesten) de samme rammene i de sosiale rommene, selv om de oppfører seg forskjellig.

Gammel 24-08-08, 23:54   #394
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har lest Majsas innlegg om igjen. Bare for å være på den sikre siden. Og, ja, oppfatter den siste delen som litt arrogant, rett og slett.

Det er alltid hyggelig når man ser at folk har lært noe av sin tid på FP - for eksempel at de har kommet over sin motvilje mot å kalle med-debattanter arrogante.

Gammel 24-08-08, 23:56   #395
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Eller sitt ekte jeg. Det er en del som er mer "seg selv" på nett enn i RL.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:57   #396
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er alltid hyggelig når man ser at folk har lært noe av sin tid på FP - for eksempel at de har kommet over sin motvilje mot å kalle med-debattanter arrogante.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:58   #397
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Nå flisespikker du fælt Skilpadda.

( )

Gammel 24-08-08, 23:59   #398
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Eller sitt ekte jeg. Det er en del som er mer "seg selv" på nett enn i RL.

Føttekatta. Sånne kjerringstikk kan du holde deg for god til, om du vil kalle meg en tulling så kan du bare si det rett ut!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:59   #399
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Politisk korrekt FP?

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:01   #400
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Føttekatta. Sånne kjerringstikk kan du holde deg for god til, om du vil kalle meg en tulling så kan du bare si det rett ut!

Tulling.

Sist redigert av HP : 25-08-08 kl 00:04. Årsak: Tror jeg må pugge smiletrynekodene ...
HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.