|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg vil påstå følgende, uten å ha noe statistisk belegg for det:
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Og jeg vil påstå at dette du nevner her er egenerfaringer og dermed ikke særlig nyttig statistisk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo nettopp det hun påpekte i begynnelsen av innlegget
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Ja? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Men hvorfor er det i såfall slik? Født sånn eller blitt sånn? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetFra linken som ble lagt ut over her:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sienna er en Toyota, en diiiiiger amerikansk bil. Cortina er en gammel Ford. Som mannen altså har restaurert fra et vrak helt selv da han var 16.
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Vet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
Siennaen er (Kilde: youtube.com) Cortinaen er eh.... gammel. Men vi hadde utrolig mye gøy i den før vi fikk unger. Har til og med klart å få fartsbot i den. Nå står den parkert i garasjen til Oldemor - den har verken nakkestøtter eller setebelter, så det utgår å bruke den med ungene.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg tror ikke kvinner tåler mindre stress enn menn. Men jeg tror kvinner pålegger seg mer stress enn det menn gjør, og der må vi bli flinkere til å ha en "det ordner seg"" holdning, i stedet for å bekymre oss for alt mulig. Jeg kjenner flere som bekymrer seg for alt de skulle ha gjort hjemme når de er på jobb, og alt de skulle ha gjort på jobb når de er hjemme. Det har ingenting med samfunnets forventninger å gjøre, det handler om deres egne forventninger til seg selv. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nettopp. Jeg har til nå ikke hatt en eneste mannlig kollega som har blitt utbrent av jobben. Kvinnene blir det i søkk og kav, og slett ikke bare de som er småbarnsmødre. Det er ikke tvil i min sjel om at flere kvinner enn menn lar seg stresse, og at de har mye høyere krav til hvordan ting skal være både på jobben og hjemme. Jeg sier ikke at vi er slik fra naturens side, eller at alle kvinner er slik. Jeg slår bare fast at det er slik, uten at jeg kan si så mye om grunnen. Skjønner ikke hvorfor dere blir så sinte når noen trekker fram akkurat den siden av saken? Sist redigert av rine : 12-08-10 kl 11:15. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Hm. Hvis valget om å være hjemme er noe man på en måte er programmert til og ikke så fritt valg som kvinnene selv mener de har tatt... Hvorfor skal ikke det da også gjelde slike ting?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladetååååh, masse å kommentere.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet[quote=kie;2375928]Hm. Hvis valget om å være hjemme er noe man på en måte er programmert til og ikke så fritt valg som kvinnene selv mener de har tatt... Hvorfor skal ikke det da også gjelde slike ting? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
weird
Nå snakker vi litt forbi hverandre, tror jeg. Det handler ikke om å sitte og frykte hva andre tenker. Det handler om å bli presentert et praktisk problem som krever at det tas tak og hvor man konsekvent får alle henvendelsene uansett om det er veldig tydelig at man har fordelt det ansvaret til mannen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Arv/sosialisering spiller kun en rolle i teorien. I praksis er biologiske faktorer også mulig å endre (ved at samfunnet belønner enkelte biologiske trekk). Biologiske faktorer kan også endre seg på grunn av sosiale/tekniske ting (feks er det trolig at IVF eller annen type hjelp med befruktning kan endre på befolkningen. Eller innvandring endrer på den genetiske populasjonen. Eller genmodifisert raps i USA som har spredd seg.)
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetÅ herregud som jeg hater kjønnsgeneraliseringer. :mann:
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMilfrid rødprikker med kompliment. Det er juks. |
|
![]() |
|
|