|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg er nysgjerrig på om du mener MMR var årsak til autismen eller om du bare mener at han reagerte på den og ville fått autisme likevel altså. |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Skal få svart deg på det i kveld men først legging av unger her i huset.
|
|
|
|
#3 |
|
Skal rømme
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg kan forstå at man som mor vil være helt sikker og ikke vil gi MMR til sine andre unger etter at størstemann fikk autisme rett etter å ha fått MMR-vaksinen. At man rett og slett har en "dårlig følelse" for det. Og noen ganger er vi bare irrasjonelle (de fleste av oss hvertfall). For så lenge forskningen ikke har funnet noe som tyder på noen sammenheng så er det jo faktisk irrasjonelt.
|
|
|
#4 |
|
Here it comes:
Sist redigert av Pesten : 18-02-11 kl 11:52. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg skjønner at du ble vettskremt av dette, Pesten. Og jeg ser at du ikke konkluderer med at vaksinen ga autisme - bare at noe gikk galt et sted, og at det skjedde så nært vaksinen at det opplevdes skremmende og sammenhengende med vaksinen uten at noen kan si at sånn var det. |
|
|
|
#6 |
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenKanskje han ville fått autisme uansett? Vel jeg tror ikke det. Han var langt framme på de fleste ting. Kanskje han ville fått en mildere form for autisme? Vel jeg velger iallefall å tro at vaksinen utløste noe her ja.
|
|
|
|
#7 |
|
Crazy Cat Lady
|
Du har min fulle sympati for hva som har skjedd sønnen din. Om det har sammenheng med MMR-vaksinen vites ikke, men det er greit at du velger å tro på det.
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg vil jo gjerne være medlem her inne på lik linje som dere andre og håper jeg har bestått eksamen.
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg har ingen problemer med å forstå at dette oppleves utrolig skremmende, og jeg hadde også ønsket å rapportere dette som en hendelse etter vaksinen. Det kan du for øvrig gjøre selv på. www.legemiddelverket.no.
|
|
|
#10 |
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDet er såklart mulig Candy Darling men jeg tørr ikke gamle på at barna mine har noe latent i kroppen som da kan slås ut ved vaksine.
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenMen det er jo ikke sikkert at vaksinen var det som gjorde at det slo ut, Pesten. Du sier han fikk feber osv. Det er jo ikke sikkert at dette var på grunn av vaksinen heller. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hva er det du ikke skjønner?
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Vaksiner er jo den milde formen for selve sykdommen, så om et av mine barn fikk en sterk reaksjon på vaksinen, så hadde jeg tenkt "å shit, sykdommen kommer virkelig til å slå sterkt ut på dem". Det er faktisk det eneste logiske å tenke. Da må man ut fra det ta en risikovurdering for risikoen for at de kan bli smittet av sykdommen. I et norsk scenario med sterk gruppeimmunitet så kan man havne ut på at det kan lønne seg risikomessig å ikke vaksinere faktisk. Men da tenker jeg ikke på feber eller noe sånt altså som bivirkning, mer alvorlig allergireaksjon. Men om det er sannsynlig at barnet kan bli smittet av selve sykdommen, så er vaksinenn alltid bedre, den gir de samme reaksjonene som sykdommen, men mildere.
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Jeg skjønner ikke hva historien om hvordan det er å ha et funksjonshemmet barn har å gjøre i denne sammenhengen.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenPesten, jeg skjønner det. Hadde mitt barn blitt alvorlig syk etter å ha spist pesto, hadde jeg kastet pesto ut av huset for never to be seen again. Men nå er det ikke så farlig for menneskeheten om jeg sprer det og påvirker 13 foreldre til aldri mer å kjøpe pesto.
|
|
|
#17 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenEt paradoks for vaksinemotstanderne er jo at jo flere de klarer overbevise om å ikke ta vaksinen, jo dårligere blir gruppeimmuniteten, noe som igjen svekker beskyttelsen deres egne barn har mot sykdommer som er langt farligere enn potensielle bivirkninger av MMR-vaksinen. Snakk om å skyte seg selv i ryggen.
|
|
|
|
#18 |
|
Jeg er ikke vaksinemotstander men synes de godt kunne gitt MMR på et seinere tidspunk enn 15 mnd. Gjerne for å motbevise det vi har opplevd.
|
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
De har motbevist det. Det er supergodt bevist at det å få MMR-vaksine ikke øker risiko for autisme. MMR settes til andre tider i andre land, for eksempel og de har telt opp hvor mange som er autistisk av de som har fått vaksine og av de som ikke har fått vaksine.
|
|
|
#20 |
|
Crazy Cat Lady
|
Det var ikke myntet direkte på deg, men på vaksinemotstandere generelt. Jeg har full forståelse for det valget du har gjort med tanke på MMR-vaksinen, basert på dine egne erfaringer. Jeg ville ikke gjort samme valg som deg men det er ikke poenget her. Poenget er at du på grunn av dine erfaringer og din subjektive konklusjon basert på synsing og følelser framfor vitenskapelige fakta, advarer andre mot å vaksinere sine barn. Det er ikke greit i mine øyne.
|
|
![]() |
| Emneord |
| folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|