Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-17, 10:21   #441
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg brukte kakebiten.no da eldste konfirmerte seg. Kommer nok til å kontakte henne igjen.

http://kakebiten.no/

Smakte de godt?

Gammel 10-02-17, 13:07   #442
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Smakte de godt?

Kaken vi fikk var god om ikke annet.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 18:57   #443
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange kaker trenger man når man ikke er sunnmøring? Jeg tenker å bestille en litt fænsy et sted. Dromedarbakeriet, kanskje?

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 19:01   #444
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tenkt å ha en fancy vi bestiller, et par verdens beste og en sjokoladekake. Kanskje jeg lager noe muffins. Vi er ikke en kakespisende familie.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 21:16   #445
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Vi blir noen og tredve gjester og tipper kakebordet blir noe ala dette: en stor sjokoladekake med motiv av konfirmantens hobby, en verdens beste, en iskake, en ostekake, en kransekake, en vanlig sjokoladekake, en marsipankake og en suksessterte. I tillegg blir det brasilianske konfektkuler.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 21:30   #446
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åtte kaker pluss konfekt på noen og tredve gjester burde holde. Kanskje ikke helt sunnmørsk, en gjest får jo "bare" en femtedel kake, ikke en halv.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 21:32   #447
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje vi skal ha kransekake og.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 21:34   #448
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg var i ein konfirmasjon med 24 gjester og 19 kaker ein gong. Da vart eg imponert! Greia var at vertskapet mista tellinga, og takka ja til alle tilbud om kakebaking.

Her er det tradisjon for bugnande kakebord, både i mannen sin familie og i bygda generelt. Det er såleis også tradisjon for etterpålag. Og etterpåetterpålag. Og så går restane til lunsjpausane på jobb.

Gammel 10-02-17, 21:48   #449
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Åtte kaker pluss konfekt på noen og tredve gjester burde holde. Kanskje ikke helt sunnmørsk, en gjest får jo "bare" en femtedel kake, ikke en halv.

Ja, og marsipankake og sjokoladekaken med motiv blir av den store typen som det vel er ca 30 biter på. Det bør holde.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 21:50   #450
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Dere som skal ha koldtbord og lager selv, hva tenker dere lage?

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 10-02-17, 23:11   #451
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Dere som skal ha koldtbord og lager selv, hva tenker dere lage?

Tapas. Mamma stiller m fiskesuppe. En kollega lager focaccia.

Gammel 10-02-17, 23:11   #452
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

ikke koldtbord

Gammel 16-02-17, 18:34   #453
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Er det nokon som har tips til sider der eg kan finne stæsj til å dekorere med? Anar ikkje kva eg ser etter, og er såleis veldig open for idéar.

Me har bestemt oss for å bruke Gebera i ulike rosa- og rødtonar som blomster. Og flagg og blomster i pottene ute ved inngangen. Eg har tatt vare på eit par av skålene me fekk blomsterhelsingar i da ho var fødd. Desse skal eg få blomsterbutikken til å lage til ein oppsats. Ellers tenker eg å henge opp ein lang tråd der eg festar bilder (med sånn miniklesklype) frå ulike fasar i tilfeldig rekkefølge.

Gammel 16-02-17, 19:31   #454
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kort er ferdig, men verre å få dem sendt ut/levert til alle. Sendte til et par faddere som er mine venninner pr sms med bilde av kortet.
Vi har forøvrig fått gitt min svigermor beskjed om at opprinnelig gjestelisteplan opprettholdes.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 16-02-17 kl 21:56.
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 18:42   #455
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Er det nokon som har tips til sider der eg kan finne stæsj til å dekorere med? Anar ikkje kva eg ser etter, og er såleis veldig open for idéar.

Me har bestemt oss for å bruke Gebera i ulike rosa- og rødtonar som blomster. Og flagg og blomster i pottene ute ved inngangen. Eg har tatt vare på eit par av skålene me fekk blomsterhelsingar i da ho var fødd. Desse skal eg få blomsterbutikken til å lage til ein oppsats. Ellers tenker eg å henge opp ein lang tråd der eg festar bilder (med sånn miniklesklype) frå ulike fasar i tilfeldig rekkefølge.

woweffekt. https://www.woweffekt.no/butikk/selskap

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 19:49   #456
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Standard

Sender dere invitasjoner til nærmeste familie som er selvskrevne (besteforeldre o.l)?

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 19:59   #457
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Sender dere invitasjoner til nærmeste familie som er selvskrevne (besteforeldre o.l)?

Sender til alle gjestene

Gammel 17-02-17, 22:08   #458
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Nå er jeg i hvert fall i gang. Lokalet er inspisert, og det tror jeg skal bli bra. Har bestilt koldtbord fra samme plassen som med storebroren. Invitasjonene er nesten ferdige, og må bare sendes ut. Har avtalt noen kaker, og har en oversikt over hva jeg skal lage og bake selv. I dag bestilte vi lefser, nam! Har begynt å tenke litt rundt tale og slikt, og har noen ideer til pynting. Er ikke stresset, nå som vi har koldtbordet avklart.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 17-02-17, 23:16   #459
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 14:15   #460
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror vi er i rute. Lokale er i orden, og med det alt av dekketøy, stoler, bord osv. Trenger duker og pynt.

Bunaden er i orden. Mangler bunadsko.

Invitasjoner sendes ut nå snart, det har blitt informert om dato tidligere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.