Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-17, 13:24   #481
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er uenig i at bostøtte-endringene er positive (selv om jeg får mer), fordi færre får den.

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg synes heller ikke endringen i bostøtte er bare av det gode altså. Stor frustrasjon fra brukere om dette og det står for en ganske god del av henvendelsene her jeg jobber. Uforutsigbart og vanskelig å skjønne. Og mange har mistet.

Det er selvfølgelig lov å være uenig i at bostøtten er positiv, dette var vel mer eksempler på reelle gjennomføringer.

Hvis det er innvandring og integrering (i positiv forstand) man ønsker fokus på synes jeg at SV har mye bra (lenke)

Gammel 30-08-17, 13:44   #482
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i den asylpolitikken stortinget fører. Men jeg er STERKT uenig i hvordan den omtales og hva man sier om andre mennesker. Jeg ønsker ikke polarisering i Norge, og det får Listhaug til. Det er et HÅN å være integreringsminister med hennes taler. Gjør narr av Pride, himler av debatt om tredje kjønn osv (Merk; jeg sier ikke at hun må være for alt dette, men man skal behandle sakene skikkelig og med respekt, ikke gjøre narr på talerstol). Dette er altså den ministeren som slike mennesker sklal forholde seg til. Og det går ikke.

Gammel 30-08-17, 13:51   #483
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i den asylpolitikken stortinget fører. Men jeg er STERKT uenig i hvordan den omtales og hva man sier om andre mennesker. Jeg ønsker ikke polarisering i Norge, og det får Listhaug til. Det er et HÅN å være integreringsminister med hennes taler. Gjør narr av Pride, himler av debatt om tredje kjønn osv (Merk; jeg sier ikke at hun må være for alt dette, men man skal behandle sakene skikkelig og med respekt, ikke gjøre narr på talerstol). Dette er altså den ministeren som slike mennesker sklal forholde seg til. Og det går ikke.

Det er nettopp det. Og at når noen sier det til Listhaug, kommer hun med svar av typen "jasså, du vil ha hele verden hit, du".

Da lurer jeg på om hun er dum eller om hun er manipulerende, og på hva som egentlig er verst.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 14:27   #484
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kommer jo an på hva man vektlegger, og jeg (velger å, kanskje) vektlegge reelle politiske endringer og overføringer og lover mer enn det som viser mer, nemlig hva statsrøder SIER. Ikke at jeg ikke syns retorikken til Listhaug er forjævlig, men asylforliket er jo ikke noe hun stod bak, just.

Jeg er helt enig. Jeg blir helt satt ut av at så mange lar Listhaug få så stor plass i beslutningsprosessen sin. De eneste Listhaug når er kjernevelgerne til Frp, viktigere enn det er hun ikke, for resten av oss hører egentlig ikke på henne. Det er mye høylydt bjeffing fra den kanten (og det skyldes mye at avisene siterer hvert ord hun sier fordi hun selger aviser), men hun får ikke bitt noe særlig. Det som er gått gjennom har blitt behandlet av et samlet Storting som Poly nevner.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 14:34   #485
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er helt enig. Jeg blir helt satt ut av at så mange lar Listhaug få så stor plass i beslutningsprosessen sin. De eneste Listhaug når er kjernevelgerne til Frp, viktigere enn det er hun ikke, for resten av oss hører egentlig ikke på henne. Det er mye høylydt bjeffing fra den kanten (og det skyldes mye at avisene siterer hvert ord hun sier fordi hun selger aviser), men hun får ikke bitt noe særlig. Det som er gått gjennom har blitt behandlet av et samlet Storting som Poly nevner.

Dette når flere enn kjernevelgerne til FrP. Når vi har en statsminister som ikke tar avstand fra utspillene til Listhaug, men kaller dem "overdrivelser" og "jeg ville ikke ordlagt meg slik", sender det signaler langt ut over kjernevelgerne til FrP. Det gjør debattklimaet blir mye hardere. Det skaper "dem" og "oss". Det bryter ned tilliten.

Gammel 30-08-17, 14:37   #486
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke enig.
At retorikken og omtalen av menneskegrupper fra Listhaug i ministerposisjon daglig preger nyhetsbildet gjør noe med grensene for anstendig omtale av medmennesker.
Det gjør noe med hvilke holdninger det blir ansett som stuerent å ha.
Jeg står plantet godt til venstre for dagens regjering, uansett, men å få Listhaug ut av den posisjonen hun har, som hun bruker til å aktivt motarbeide integrering ved å skape frykt, fordommer og utenforskap, er helt klart et stort poeng for meg, i dette valget.

Gammel 30-08-17, 14:42   #487
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jeg uenig i. Jeg tenker at det er blitt veldig stuerent å bruke hennes retorikk for mange. Og ord har stor makt. Ord flytter grenser.

Og hun er så uendelig uredelig i sin konstruksjon av at alle som tillater seg å påtale retorikken hennes, er for vidåpne grenser og utdeling av norske velferdsgoder til alle andre enn trengende nordmenn. Hun burde skamme seg.

Og hun skremmer meg virkelig, altså. Jeg synes hun er både kald og slem og at hun oppfordrer andre til å være like kald og slem som henne.
Og dessuten synes jeg at hvis Erna ikke synes noe om den retorikken og polariseringen hun bedriver, så MÅ HUN SI TYDELIG FRA OM DET.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 14:42   #488
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det samme med Listhaug som med Trump - når mennesker i maktposisjoner omtaler menneskegrupper på den forferdelige, respektløse måten de gjør, (og det ikke en gang blir korrigert av statsministeren!), legitimerer det hvordan andre igjen omtaler sine medmennesker på.

Og plutselig har vi nazier i gatene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 14:49   #489
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må ikke sove

Jeg våknet en natt av en underlig drøm,
det var som en stemme talte til mig,
fjern som en underjordisk strøm -
og jeg reiste mig op: Hvad er det du vil mig?

- Du må ikke sove! Du må ikke sove!
Du må ikke tro, at du bare har drømt!
Igår blev jeg dømt.
I natt har de reist skafottet i gården.
De henter mig klokken fem imorgen!

Hele kjelleren her er full,
og alle kaserner har kjeller ved kjeller.
Vi ligger og venter i stenkolde celler,
vi ligger og råtner i mørke hull!

Vi vet ikke selv, hvad vi ligger og venter,
og hvem der kan bli den neste, de henter.
Vi stønner, vi skriker - men kan dere høre?
Kan dere absolutt ingenting gjøre?

Ingen får se oss.
Ingen får vite, hvad der skal skje oss.
Ennu mer:
Ingen kan tro, hvad her daglig skjer!

Du mener, det kan ikke være sant,
så onde kan ikke mennesker være.
Der fins da vel skikkelig folk iblandt?
Bror, du har ennu meget å lære!

Man sa: Du skal gi ditt liv, om det kreves.
Og nu har vi gitt det - forgjeves, forgjeves!
Verden har glemt oss! Vi er bedratt!
Du må ikke sove mer i natt!

Du må ikke gå til ditt kjøpmannskap
og tenke på hvad der gir vinning og tap!
Du må ikke skylde på aker og fe
og at du har mer enn nok med det!

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!

Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!
De puster på hatets og ondskapens glør!
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å se vår verden i flammer!
De ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

Du vet jo, at skolebarn er soldater,
som stimer med sang over torv og gater,
og opglødd av mødrenes fromme svig,
vil verge sitt land og vil gå i krig!

Du kjenner det nedrige folkebedrag
med heltemot og med tro og ære -
du vet, at en helt, det vil barnet være,
du vet, han vil vifte med sabel og flag!

Og så skal han ut i en skur av stål
og henge igjen i en piggtrådsvase
og råtne for Hitlers ariske rase!
Du vet, det er menneskets mening og mål!

Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.
Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.
jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,
på arbeid, på samhold, på kjærlighet!
Men den som ikke vil dø i en flokk
får prøve alene, på bøddelens blokk!

Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!
Der er en eneste ting å gjøre:
Verg dig, mens du har frie hender!
Frels dine barn! Europa brenner!

Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.
Ute var glitrende stjernevær.
Bare en ulmende stripe i øst
varslet det samme som drømmens røst:

Dagen bakenom jordens rand
steg med et skjær av blod og brand,
steg med en angst så åndeløs,
at det var som om selve stjernene frøs!

Jeg tenkte: Nu er det noget som hender. -
Vår tid er forbi - Europa brenner!

Arnulf Øverland
-1937-

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 18:13   #490
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!
De puster på hatets og ondskapens glør!
De liker å drepe, de frydes ved jammer,
de ønsker å se vår verden i flammer!
De ønsker å drukne oss alle i blod!
Tror du det ikke? Du vet det jo!

Er det IS du snakker om her?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 18:53   #491
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I og med at det har vært en mindretallsregjering så har det jo vært uvanlig stort rom for småpartiene for å jobbe frem saker politisk på Stortinget, i budsjettarbeid og i komiteer. Men sånt er jo ikke så synlig i støyen.

Det jeg husker er at Venstre har pushet veldig på, og delvis fått gjennomslag for, er
- et grønt skatteskifte

Syns du virkelig det ligger på seierslista? Man har fått redusert skatten generelt sett, men det er jo ingen grønn omlegging. Det er ikke innført noe ENØK-fradrag. Bensinavgiften er økt, men det er strømavgiften også, og de ekstra utgiftene man har fått på drivstoff skryter jo FrP av å ha hentet inn igjen på reduksjon i andre bilavgifter.

Gammel 30-08-17, 19:03   #492
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, sorry, pøbel, men når man begynner å sitere Arnulf Øverland, er det omtrent som å hitle tråden for min del.

Det handler vel til syvende og sist om man er mest opptatt av realpolitikk eller retorikk. Jeg mener at realpolitisk er Sp+Ap minst like kaldt og miljøproblematisk som H+FrP. Og jeg mener at V kan gjøre mye mer for all politikk jeg er opptatt av i vipp enn SV evt kan treffe på mine hjertesaker (de få som overlapper).

Om ikke annet, får denne tråden meg til å skjønne hvorfor jeg ikke kan stemme noe annet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 19:05   #493
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg mener at retorikk, når gal nok, er realpolitikk så det holder. For min del spiller det faktisk ingen rolle hva man ellers får gjennom når man støtter den type holdninger som nåværende regjering utstråler. Og det er realpolitikk-vurdering som ligger til grunn når jeg ikke lar meg påvirke av hva Gunnes skriver på FB hvor han tar avstand fra Listhaug, når partiet hans i praksis støtter samme galskap.

Gammel 30-08-17, 19:47   #494
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når retorikken hos rikspolitikerne minner om Tyskland på tredvetallet må det etterhvert være lov å sitere Øverland.

Gammel 30-08-17, 19:47   #495
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, sorry, pøbel, men når man begynner å sitere Arnulf Øverland, er det omtrent som å hitle tråden for min del.

Det handler vel til syvende og sist om man er mest opptatt av realpolitikk eller retorikk. Jeg mener at realpolitisk er Sp+Ap minst like kaldt og miljøproblematisk som H+FrP. Og jeg mener at V kan gjøre mye mer for all politikk jeg er opptatt av i vipp enn SV evt kan treffe på mine hjertesaker (de få som overlapper).

Om ikke annet, får denne tråden meg til å skjønne hvorfor jeg ikke kan stemme noe annet.

enig, og det var derfor jeg himlet inni meg, ble useriøs og spurte om det var IS det handlet om. Å dra en Øverland i denne tråden, eller på FP i det hele tatt, der det er milevis mellom folk som "tåler så inderlig vel", ønsker å "hjelpe dem der de er" eller applauderer Listhaug og hennes utspill, er totalt malplassert. Og faktisk ganske så frekt også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-17, 19:59   #496
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Mens jeg mener at retorikk, når gal nok, er realpolitikk så det holder. For min del spiller det faktisk ingen rolle hva man ellers får gjennom når man støtter den type holdninger som nåværende regjering utstråler. Og det er realpolitikk-vurdering som ligger til grunn når jeg ikke lar meg påvirke av hva Gunnes skriver på FB hvor han tar avstand fra Listhaug, når partiet hans i praksis støtter samme galskap.

Jepp.

Gammel 30-08-17, 20:20   #497
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes nok også at å sitere Øverland var et i overkant dramatisk innslag i en diskusjon om stortingsvalget 2017.

I dag gikk jeg forresten forbi en mobil valg-lastebil på vei fra et møte, og jeg ble inderlig stolt og takknemlig over å få bo i et land, hvor det står mobile valglokaler med riksvåpenet på siden, parkert der folk ferdes. DET er demokrati det.

Jeg synes det er veldig trist, kjedelig og irriterende at viktige temaer og offentlige debatter nærmest blir kneblet fordi enkelte deltagere med svært tydelig stemme, fremstår som utrolig unyansert og lite empatiske. Poengene (som jo av og til KAN være gode og verdt å lytte til), drukner rett og slett i hatprat og tabloide utspill. Her skulle jeg ønske at ledere tok tydeligere avstand.

Gammel 30-08-17, 20:36   #498
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Media er jo de som virkelig svikter oppi det her, men valgsendinger fulle av tull og tøys, eller "utfordrende" spørsmål om kjønnsliv og kropp. Hvem støtter bryr seg om finansministeren er hetero eller homo? http://m.nettavisen.no/nyheter/innen...423368122.html

Gammel 30-08-17, 20:44   #499
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Media er jo de som virkelig svikter oppi det her, men valgsendinger fulle av tull og tøys, eller "utfordrende" spørsmål om kjønnsliv og kropp. Hvem støtter bryr seg om finansministeren er hetero eller homo? http://m.nettavisen.no/nyheter/innen...423368122.html

DET er jeg helt enig i. I gårsdagens duell på NRK, manglet det liksom bare en sirkusdirektør og konkurranser i løping på stylter - jeg orket ikke se til slutt. Jeg synes det bør være noe mer verdig og seriøst over en duell mellom to partiledere som kan komme til å lede landet de neste 4 årene.

Gammel 30-08-17, 21:47   #500
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er ganske fortvila over definisjonsmakta Listhaug har fått. Valet 2017 er for mange blitt eit protestval som handlar om henne. Ei gedigen bjørneteneste - og nokså kalkulert frå FrP er eg redd.

Men dama må vekk. Eg trur sannsynligheten for at ho ikkje er minister etter valet er stort - uansett regjering.

Stem på partiet som står for ein human flyktninge- og asylpolitikk, enten det er på den eine eller andre sida av den politiske skalaen. Småpartia bør stå saman mot dei store partia - det er dei som vedtek innstrammingane - ikkje Listhaug.

Sist redigert av Syrin : 30-08-17 kl 21:59.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.