|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#481 |
Leser
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Det er selvfølgelig lov å være uenig i at bostøtten er positiv, dette var vel mer eksempler på reelle gjennomføringer.
![]() |
#482 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg er ikke nødvendigvis uenig i den asylpolitikken stortinget fører. Men jeg er STERKT uenig i hvordan den omtales og hva man sier om andre mennesker. Jeg ønsker ikke polarisering i Norge, og det får Listhaug til. Det er et HÅN å være integreringsminister med hennes taler. Gjør narr av Pride, himler av debatt om tredje kjønn osv (Merk; jeg sier ikke at hun må være for alt dette, men man skal behandle sakene skikkelig og med respekt, ikke gjøre narr på talerstol). Dette er altså den ministeren som slike mennesker sklal forholde seg til. Og det går ikke.
![]() |
#483 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det er nettopp det. Og at når noen sier det til Listhaug, kommer hun med svar av typen "jasså, du vil ha hele verden hit, du".
![]() |
#484 |
Introvert optimist
|
Jeg er helt enig. Jeg blir helt satt ut av at så mange lar Listhaug få så stor plass i beslutningsprosessen sin. De eneste Listhaug når er kjernevelgerne til Frp, viktigere enn det er hun ikke, for resten av oss hører egentlig ikke på henne. Det er mye høylydt bjeffing fra den kanten (og det skyldes mye at avisene siterer hvert ord hun sier fordi hun selger aviser), men hun får ikke bitt noe særlig. Det som er gått gjennom har blitt behandlet av et samlet Storting som Poly nevner.
![]() |
#485 |
This is normal!
|
Dette når flere enn kjernevelgerne til FrP. Når vi har en statsminister som ikke tar avstand fra utspillene til Listhaug, men kaller dem "overdrivelser" og "jeg ville ikke ordlagt meg slik", sender det signaler langt ut over kjernevelgerne til FrP. Det gjør debattklimaet blir mye hardere. Det skaper "dem" og "oss". Det bryter ned tilliten.
![]() |
![]() |
#486 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke enig.
![]() |
#487 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette er jeg uenig i. Jeg tenker at det er blitt veldig stuerent å bruke hennes retorikk for mange. Og ord har stor makt. Ord flytter grenser.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er det samme med Listhaug som med Trump - når mennesker i maktposisjoner omtaler menneskegrupper på den forferdelige, respektløse måten de gjør, (og det ikke en gang blir korrigert av statsministeren!), legitimerer det hvordan andre igjen omtaler sine medmennesker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDu må ikke sove
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgTilgi dem ikke; de vet hvad de gjør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Travelt opptatt
|
Syns du virkelig det ligger på seierslista? Man har fått redusert skatten generelt sett, men det er jo ingen grønn omlegging. Det er ikke innført noe ENØK-fradrag. Bensinavgiften er økt, men det er strømavgiften også, og de ekstra utgiftene man har fått på drivstoff skryter jo FrP av å ha hentet inn igjen på reduksjon i andre bilavgifter.
![]() |
#492 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgAltså, sorry, pøbel, men når man begynner å sitere Arnulf Øverland, er det omtrent som å hitle tråden for min del.
![]() |
#493 |
maler
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMens jeg mener at retorikk, når gal nok, er realpolitikk så det holder. For min del spiller det faktisk ingen rolle hva man ellers får gjennom når man støtter den type holdninger som nåværende regjering utstråler. Og det er realpolitikk-vurdering som ligger til grunn når jeg ikke lar meg påvirke av hva Gunnes skriver på FB hvor han tar avstand fra Listhaug, når partiet hans i praksis støtter samme galskap.
![]() |
#495 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Så enig, og det var derfor jeg himlet inni meg, ble useriøs og spurte om det var IS det handlet om. Å dra en Øverland i denne tråden, eller på FP i det hele tatt, der det er milevis mellom folk som "tåler så inderlig vel", ønsker å "hjelpe dem der de er" eller applauderer Listhaug og hennes utspill, er totalt malplassert. Og faktisk ganske så frekt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
|
Jepp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgJeg synes nok også at å sitere Øverland var et i overkant dramatisk innslag i en diskusjon om stortingsvalget 2017.
![]() |
#498 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgMedia er jo de som virkelig svikter oppi det her, men valgsendinger fulle av tull og tøys, eller "utfordrende" spørsmål om kjønnsliv og kropp. Hvem støtter bryr seg om finansministeren er hetero eller homo? http://m.nettavisen.no/nyheter/innen...423368122.html
![]() |
#499 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
DET er jeg helt enig i. I gårsdagens duell på NRK, manglet det liksom bare en sirkusdirektør og konkurranser i løping på stylter - jeg orket ikke se til slutt. Jeg synes det bør være noe mer verdig og seriøst over en duell mellom to partiledere som kan komme til å lede landet de neste 4 årene.
![]() |
#500 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgEr ganske fortvila over definisjonsmakta Listhaug har fått. Valet 2017 er for mange blitt eit protestval som handlar om henne. Ei gedigen bjørneteneste - og nokså kalkulert frå FrP er eg redd.
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 30-08-17 kl 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|