|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Wow! fantastisk!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)... siden jeg nå er i gang. Trump skal holde tale i Davos, hvor han skal komme med en løsning på grønland-spørsmålet. jeg tviler på at han kommer til å trekke tilbake kravet sitt - stakkars grønlenderne, og stakkars alle andre også. han har jo alltid vært særs lunken til NATO, så jeg tipper han bruker dette som en unnskyldning og en start til å trekke USA fra hele NATO-samarbeidet. I hans hode er jo NATO drevet og betalt 100 % av USA.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg har begynt å høre på podkasten 'Frankrike forklart', og er nå i mars 2020. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg er, som alle, stadig mer skrekkslagen. Hver gang man tror man er på toppen av galskap, så tar det et nytt STORT skritt til mot det værre.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Denne uka, omtreng samtidig: Mannen min fikk brev fra Forsvaret, i rollen som leder av en idrettsklubb, med beskjed om at bilen til klubben blir rekvirert i en krise.
|
|
|
#7 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Tips til de som blir helt satt ut og ønsker å bidra med noe (og syns vinteren kan bli litt kald): Great Greenland kjøper skinn fra grønlandske fangstmenn og lager dem om til vakre ting. De eies 100 % av det grønlandske selvstyret, så inntektene går både til å opprettholde den grønlandske tradisjonelle fangstkulturen, og til å finansiere den grønlandske staten. Det koster penger å fly i møter i Washington og København, så de trenger hver en krone: https://www.greatgreenland.com/
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Gode tips!
|
|
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Ja! Kjøp grønlandske produkter! jeg kjøpte nydelige votter og endel kunsthåndverk da jeg var på Grønland. Har superlyst på en selskinnsveske - de har flere nydelige, ser jeg - har veldig lyst på weekend-bagen.
|
|
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Aftenpodden USA skal ha live-show den 3. mars. Jeg (og Pøblis) var på det forrige liveshowet deres og ble både underholdt og informert. Så hvis man ønsker mer innsikt, så synes jeg det er et godt forslag.
|
|
|
|
#11 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg lytter litt til podkasten "Det store bildet" med Sofie Høgestøl og Erik Bergensen. De har hver uke "Trumptirsdag" hvor de tar opp de siste utspillene til Trump. Den er også veldig fin å lytte til.
|
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg har akkurat kjøpt billett til liveshowet 3. mars. SommTjorven sier, var det foeeige veldig bra, så det anbefales absolutt!
|
|
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)det er så sykt. Presidenten i USA truer med å invadere/annektere et annet NATO-land. og alle trekker et lettelsens sukk når han sier han ikke skal gjøre det likevel. Det er klassisk maktmisbruk, klassisk slik personlighetsforstyrrede folk utøver maktmisbruk og vold.
|
|
|
![]() |
|
|