|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#501 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politisk korrekt FP?,,, Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Live and let live
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?
Det er helt greit at du sier det, men resultatet er ikke at du blir upopulær, men at dem som har det gøy med fjasingen tar seg nær og tekker seg bort. Nå har vel størsteparten av fjasingen blitt flyttet til bloggene. :barenevnerdet:
Det er jo nettopp derfor jeg diskuterer med deg, for jeg synes det er interessant å høre hvordan du ser på ting.
![]() |
#503 |
Erfaren nok
|
Joda, vi preges jo av det vi opplever. Men det er ikke sånn at pga at min første opplevelse med FP var litt sånn uvant og overraskende, så har jeg hatt på meg negative briller i to år.
![]() |
#504 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?(Og DM, er det veldig irriterende at nicket mitt er UTEN store bokstaver?
![]() |
#505 |
Live and let live
|
![]() |
#506 |
Erfaren nok
|
Sånn egentlig burde jeg nok hatt stor G også. Men siden jeg har hatt dette nicket i over 10 år så klarer jeg ikke helt gjøre det om. (Og jeg ser ikke på deg som ignorant). Var vel på tide at jeg sluttet å være 100% temafokusert og.
![]() |
#507 |
Impulsiv innimellom
|
Syns du det er feil at enkelte mødre blir pekt på som mer dyktig enn andre. Det er mødre som er mer dyktig enn andre, og da syns jeg ikke det er så farlig å la de få høre det i blant. Jeg syns iallfall det er godt å høre innimellom at jeg gjør ting som kjennetegner en god mamma.
![]() |
#508 |
This is normal!
|
Ja, som jeg skrev så blir det feil for meg å peke på noen mødre eller fedre som flinkere eller dyktigere enn andre. For det første ser jeg ikke noe poeng i å gjøre det. For det andre er det bare én person her inne jeg har møtt i RL, og det å rangere folk som dyktige foreldre ut fra det de skriver om seg og sitt på et forum på nett er jo helt umulig. Jeg kan bli imponert over andres refleksjoner rundt det å være forelder eller hvordan de selv beskriver at de har taklet en situasjon, og jeg kan gi uttrykk for det i en diskusjon, men å si at noen er bedre til å være forelder enn en annen ut fra det? Niks. Jeg ser heller ingen hensikt i rangere foreldre jeg kjenner i RL, og det ville være ganske så vrient det også. Man kan jo tenke og si at noen gjør mange smarte ting og ser ut til å være veldig på nett i forhold til barna sine, men å gå derfra til å mene at noen er flinkere?
![]() |
![]() |
#509 |
Epikur
|
Hva?
![]() |
#512 |
This is normal!
|
Jeg er i hvert fall prinsippielt i mot å kalle deg den dårligste moren.
FP har 732 aktive medlemmer. For meg å plukke ut 1-5 av disse og si at de er de flinkeste, er umulig. I et nabolag med ti familier, kan man kanskje ha en oppfatning av hvem som gjør en bedre eller dårligere innsats i forhold til barna sine enn andre, men man ville jo ikke ende opp med noen fasit, siden man aldri kan få hele bildet av andres familieforhold.
![]() |
![]() |
#513 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med å rangere andre foreldre, jeg. Hvem pokker er jeg som kan påta meg den rollen, liksom?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
© All rights reserved
|
Der sa du det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Erfaren nok
|
Man har vel uansett ikke innblikk i alt som skjer innom husets fire vegger hos naboen heller.
![]() |
#516 |
Epikur
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Å lage en liste med førsteplass og andreplass blir helt meningsløst, så sant man ikke har en rekke objektive kriterier og kan måle alle deler av en rolle. Men å si at noen foreldre er ubrukelige og noen er flinke, det er helt greit.
![]() |
#517 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Absolute Beginner
|
Eller realistisk? Gudene vet hvor mange barn som blir utsatt for kraftig omsorgssvikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Epikur
|
Etter å ha jobbet med barnevern en god stund, så er jeg så fri, ja. Det finnes en rekke foreldre som ikke burde hatt barn. Og jeg er, i likhet med de fleste jeg kjenner, mindre gal, ruset, voldelig, pedofil, psykotisk, slem eller dum enn dem.
![]() |
#520 |
Pauset
|
Det må jeg si meg enig i. Gode foreldre kan være så mangt. Noen foreldre kan være gode nok for sine barn. Når det er snakk om alvorlig omsorgssvikt så er det en helt annen sak.... Det er litt farlig at noen skal sette en mal for hva som er en god forelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|