|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#522 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgOg, merk, jeg anerkjenner FULLT ut at det finnes mange andre indikatorer enn tall og grafer, blant annet kommentarfelt og nazimarsjer og hva som sier i debatter.
![]() |
#523 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgDet er for så vidt beroligande tall. Det tyder på at sjølv om dei høgreekstreme kreftene er synligste, er folk flest framleis moderate.
![]() |
![]() |
#525 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgTall er bra, Polyanna. Kanskje vi kan vaske vekk litt av all svartmalingen nå?
![]() |
#527 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Jeg mener slett ikke at alt er feil her til lands - tvert om. Men jeg mener at ting har endret seg så raskt dette siste halve året - plutselig marsjerer nazistene i gatene og vi har en statråd som driver splitt og hersk og skaper frykt. det er nytt, og det er det jeg reagerer på.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leser dem også slik.
![]() |
#531 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Enig. Dessuten er det masse jeg elsker med Norge, og det vil jeg gjerne bevare. Da kan jeg ikke ha sånne hatske Listhaug folk i regjering.
![]() |
#532 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgØkningen fra 2015 til 2016 kan jo ha en sammenheng med det Polyanna skriver:
![]() |
#533 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgSelvfølgelig kan det ha en sammenheng med det. Mest sannsynlig har det det. Og i nøyaktig samme periode fikk vi en integreringsminister som ALDRI sier noe om hvordan innvandrere og flyktninger beriker samfunnet. Som ALDRI sier "det vil ikke bli lett, men vi som sitter på toppen av velferden må bidra og hjelpe". En minister som blir sur og nekter å være med på en gla'sak om en kommune som har vært gode på å bosette folk. Som ber folk like og dele at barn blir sendt tilbake til krigsområder. Som blir avbildet med et stort smil når hun med politiet og TV2 er på raid for å finne familier å kaste ut. Som kritiserer imamer, men deltar på arrangementene til kristne, konservative sekter og kritiserer ikke dem for undertrykkelse av homofile.
![]() |
#534 |
|
Ja! Nettopp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valgEg syns integreringsministeren er heilt fryktelig - men eg er uenig i at Norge er blitt eit kaldare samfunn. Eg syns ho stikk seg ut som ein sår tommel. Ho representerer ikkje det Norge og dei nordmenn eg kjenner. Eg opplever mitt nærmiljø, mi bygd som rimelig moderate, venleg innstilte, positive til å inkludere, f.eks den nyinnflytta familien frå Syria. Eg er heilt sikker på at dei har hatt negative opplevingar, men etter mitt syn er det ikkje slik at kommentarfelta, hatretorikk og rasisme er blitt standard. Eg opplever nesten det motsatte.
![]() |
#537 |
Usedvanlig begavet
Jeg tenker som deg, Syrin. Jeg tror faktisk at Listhaugs retorikk er så på kanten og farget, at mange flere tar avstand enn kaster seg på og nikker gjenkjennende. Hadde hun vært smart, hadde hun pakket budskapet inn i mer sympatisk pakning, og fått med seg vipperne på laget. Takk Gud for at hun ikke evner å være noe mer spiselig, det gjør jo at hun er lett å avsløre.
![]() |
#539 |
Usedvanlig begavet
Trump vant fordi svært mange amerikanske velgere ikke følte de hadde noe reelt alternativ. De ønsket seg ikke Hillary og The Establishment. Avmakt, arbeidsløshet og følelse av å være glemt.
![]() |
#540 |
Leser
|
FrP er faktisk litt der. Høyre og AP er ekstremt like (kan hente inn noen lenker hvis du vil). SV, V, KrF er for små til å gjøre annet enn å påvirke. FrP kan faktisk tilby "noe annet" (og kanskje SP kan gjøre det?).
![]() |
|
|