Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man snu et b-menneske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-12, 12:33   #41
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Han er ikke unik i familien. Mannen min er helt lik. Mannen har fått beskjed om at kan få være trøtt og mutt, men ikke sur. Det er vel veien å gå med Knerten også.

Jeg er med på den. Forutsatt at man kan kreve av a-mennesket at det bare er blid og våken og ikke spretter rundt og er superenergisk på morgenkvisten. Da blir jeg sur, og det forbeholder jeg meg retten til å være. Hvis du snakker hull i hodet på meg og forventer svar før jeg er skikkelig våken, da må du tåle å få et rimelig surt svar.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:35   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.102
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er med på den. Forutsatt at man kan kreve av a-mennesket at det bare er blid og våken og ikke spretter rundt og er superenergisk på morgenkvisten. Da blir jeg sur, og det forbeholder jeg meg retten til å være. Hvis du snakker hull i hodet på meg og forventer svar før jeg er skikkelig våken, da må du tåle å få et rimelig surt svar.

Mannen min og jeg minimerer samværet vårt om morgenen.

Jeg er blid om morgenen og har tusen tanker som jeg gjerne vil lufte med omgivelsene. Men jeg får ingen respons. Så jeg har lært meg å la det være.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:37   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Vi har den motsatt, jeg er blid og energisk etter midnatt og kan godt tenke meg å diskutere familiens fremtidige ferieturer eller spareløsninger på den tiden av døgnet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:39   #44
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har den motsatt, jeg er blid og energisk etter midnatt og kan godt tenke meg å diskutere familiens fremtidige ferieturer eller spareløsninger på den tiden av døgnet.

Oh yes!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:39   #45
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er C- eller D-menneske eller noe, for jeg sovner som en stein uansett når jeg legger meg. For meg handler det mer om å ikke takle å våkne tidlig, uansett hvor mye jeg har sovet.

Eg har det sånn. Uansett når eg legge meg og uansett kor mange timar eg har sove er eg trøtt og sur når eg må stå opp. Sjøl om det er langt på dag en barnefri søndag. Det er veldig, veldig vanskelig å unngå påvirke omgivelsane mine, spesielt om eg blir trigga av a)kjæreste som skal ha meg med på fjell/ski før klokka er 11 eller b)ungar som krangle om klær, mat, skulevei. Da er eg monstermenneske. Får eg være i fred er eg mutt og stille til eg kjem meg i gong.

Eg hadde fokusert på å lære rutiner til et skuleliv og arbeidsliv. Verdien av å være pålitelig og komme tidsnok på skule/jobb når den tid kjem. Innarbeide ei vane.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:40   #46
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Og så er eg litt snurt på vegne av oss B-mennesker. Korfor er det "lov" å meine noko om oss men ikkje trøttingane som skal legge seg før klokka 22?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:41   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg har vært på Life Navigation-kurs med Camilla Kring, stifteren av B-samfundet i Danmark. Det var kun etter det at jeg sluttet å føle meg som annersortering.

http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2098545.ece

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:43   #48
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Død over morgentyrraniet

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:44   #49
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Og så er eg litt snurt på vegne av oss B-mennesker. Korfor er det "lov" å meine noko om oss men ikkje trøttingane som skal legge seg før klokka 22?

Klart det er lov, de er jo skikkelige festbremser.

Jeg pleier å fleipe med at jeg har veldig lakenskrekk på kvelden, men blir alltid veldig kurert i løpet av natten. Jeg har alltid vært sånn, jeg var oppe til over midnatt i helgene selv de første årene på barneskolen. Vel måtte jeg holde meg på rommet mitt, men ikke søren om jeg sov. Om sommeren kunne jeg fint ta nattesøvnen mellom 05 og 12. Det går jo ikke lenger. Mannen påstår at han har vært sånn, men nå er han rent ufordragelig i all sin A-menneskelighet, så jeg tror egentlig ikke på han.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:45   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg lurer på om kveldsmennesker vil være bedre rustet til kvelds- og nattjobbing, jeg?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:45   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Det er ikke det at det er enkelt å være a-menneske heller. Mange a-mennesker klager over at kulturlivet er lagt opp for b-mennesker.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:46   #52
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg lurer på om kveldsmennesker vil være bedre rustet til kvelds- og nattjobbing, jeg?

Helt klart. Jeg burde egentlig hatt det.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:47   #53
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Det finnes jo en del forskning på dette med nattarbeid og hvordan det påvirker kroppen. Kanskje det burde stå i stillingsbeskrivelsen for slike jobber "B-mennesker oppfordres til å søke"?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:50   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.102
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg har ikke sagt et vondt ord om b-mennesker. Bare at de er trøtte om morgenen. Jeg er ubehagelig trøtt sent på kvelden.

Forrige uke var jeg på jobbtur til utlandet som skulle "representere" (fint ord for å drikke seg dritings på leverandørens regning). Det var jeg slett ikke god til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:51   #55
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Men som artikkelen Divine linke til seier så er det ikkje tvil om at det er et ideal å komme seg tidlig opp "og få mest mulig ut av dagen". Det er få ting eg finne meir provoserende enn når nokon seie det til meg. Eg produsere veldig mykje bedre både tankar, samtalar, husarbeid klokka 22 en søndagskveld enn klokka 9.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:52   #56
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har ikke sagt et vondt ord om b-mennesker. Bare at de er trøtte om morgenen. Jeg er ubehagelig trøtt sent på kvelden.

Forrige uke var jeg på jobbtur til utlandet som skulle "representere" (fint ord for å drikke seg dritings på leverandørens regning). Det var jeg slett ikke god til.

Meinte ikkje deg personlig, meir verdien dette er i det norske samfunn sammen med ski og kvikk lunsj. Don`t get me started.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:55   #57
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.945
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Min erfaring er det totalt motsatte, nemlig at det å få sove akkurat slik jeg ønsker og få være 100% uthvilt i helger/ferier er det som gjør ukedagene levelige.

Det er min erfaring også

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 12:58   #58
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg synes det er mange b-mennesker som synes synd på seg selv.
Litt type: Buhu, jeg er så trøtt, for jeg er b-menneske og samfunnet er ikke tilpasset meg. Og alle de som bestemmer i verden er selvfølgelig kjipe a-mennesker, så jeg kommer alltid til å være trøtt og spesiell.

Satt på spissen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:03   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Men det er jo litt sant, da, Appelsin. Camilla Kring snakket om "the 7 a.m CC mail" og alle smilte litt flaut. For er man TIDLIG på jobb, så sørger man for å vise det til verden, gjerne i form at en "viktig" mail til gud og hvermann, i håp om at folk fikk med seg klokkeslettet den ble sendt på. At den som kommer på jobb klokken to er en slacker, selv om man disponerer dagen helt fritt, osv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-12, 13:06   #60
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 261
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men det er jo litt sant, da, Appelsin. Camilla Kring snakket om "the 7 a.m CC mail" og alle smilte litt flaut. For er man TIDLIG på jobb, så sørger man for å vise det til verden, gjerne i form at en "viktig" mail til gud og hvermann, i håp om at folk fikk med seg klokkeslettet den ble sendt på. At den som kommer på jobb klokken to er en slacker, selv om man disponerer dagen helt fritt, osv.

Har jeg aldri vært borti. Jeg har en kjedelig jobb hvor alle kommer når de skal, verken før eller etter. Og det er ikke klokka 7 akkurat.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no