Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer her

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-15, 19:04   #41
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Hvis du trykker på "hjertet" inne på Insta får du på den ene siden opp når venner har likt bildene dine/tagget deg/lagt deg til, osv. Hvis du endrer på den øverste fanen fra "Du" til "Følger" ser du bilder som venner har likt, eller folk de har begynt å følge.

Trykker du på søkefunksjonen (forstørrelsesglasset) og deretter "Personer" får du opp hvilke andre kontier vennene dine følger, altså forslag til nye kontier du kan følge.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 19:17   #42
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Viss du går inn på venneforslag på instagram får du forslag basert på kven folk du allereie følgjer følgjer. Det betyr at viss eg følgjer og ofte liker bileta til ti stykker frå FP som kvar er følgjer og liker fleire av dei same personane, får eg opp forslag om å følgje desse folka. Eg veit kva fleire FP-folk (mellom anna deg, HV), heiter på både Facebook og instagram og IRL, på grunn av at eg har omlag ti FP-venner begge plasser. Og det er endå fleire namn eg bare veit at må vere FP-folk, basert på felles kjende, sjølv om eg ikkje veit kva nick dei har.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 19:42   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.959
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Viss du går inn på venneforslag på instagram får du forslag basert på kven folk du allereie følgjer følgjer. Det betyr at viss eg følgjer og ofte liker bileta til ti stykker frå FP som kvar er følgjer og liker fleire av dei same personane, får eg opp forslag om å følgje desse folka. Eg veit kva fleire FP-folk (mellom anna deg, HV), heiter på både Facebook og instagram og IRL, på grunn av at eg har omlag ti FP-venner begge plasser. Og det er endå fleire namn eg bare veit at må vere FP-folk, basert på felles kjende, sjølv om eg ikkje veit kva nick dei har.

Der fant jeg en herfra som jeg vet er herfra, men som jeg ikke kan koble nick på. Mulig flere, men de kobler jeg ikke i det hele tatt. Fikk mye interiørsider og en kjent blogger som forslag, samt en fotballspiller. Og masse jeg ikke aner hvorfor jeg får opp.

Jeg følger alt for mange på Insta. Så mange at jeg aldri gidder å bla gjennom hele feeden, så jeg går ofte glipp av mange bilder av folk jeg faktisk kjenner. Derfor var det gledelig med den nye funksjonen som kom nå at man kan abbonere på personer slik at man får notification når de legger ut noe.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 19:48   #44
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Jeg skjønner heller ikke helt hva slags kobling som var problematisk, men jeg tenker at om man er venner med folk fra forumet, så kan andre finne ut hvem du er. (Det er for øvrig ingen heksekunst å gjenkjenne folk basert på informasjonen de legger ut kun i forumet heller, om man følger med godt og lenge nok.) Hvis det er et problem, så får man dele mindre her inne, ha Instagram-konto med et eller annet nick i stedet for fullt navn, og begrense innsyn der og på Facebook så langt det går.

Jeg er rimelig lett å kjenne igjen, og tenker at da får jeg heller skrive ting jeg kan stå inne for, sørge for at jeg deler mer personlige ting der jeg har mulighet til å slette det igjen, som i blogg med begrensa tilgang eller M2, og så er det bare hyggelig å bli gjenkjent! Lite innlegg fra denne kanten i sexunderforumet...

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 20:03   #45
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Jeg var forresten inne og sjekka venneforslag på FB nå, og der får jeg opp venneforslag på folk jeg slett ikke kjenner og ikke har felles venner med. Grubla litt før jeg fant ut at i alle fall noen av dem er folk jeg har sendt e-poster med etter en Finn-annonse jeg hadde ute. En annen er ansatt i fagforeninga mi og hsr også sendt meg e-post. Det er ikke akkurat nytt for meg at for å bruke FB må man selge sjela si (og tydeligvis også info om hvem man kommuniserer med på nett) til dem. Jeg har ikke tenkt å legge til disse menneskene, så det går helst bra. (Fant ellers 20+ FP-ere, inkludert mange jeg ikke aner nick på.)

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 11-04-15 kl 20:10.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 20:30   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Viss ein åpner for å finne Facebook-venner via tilgang til e-post, er det jo og mykje som er "gjort".

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 20:34   #47
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Viss ein åpner for å finne Facebook-venner via tilgang til e-post, er det jo og mykje som er "gjort".

Jeg har ikke åpna for det, jeg har stilt inn sånn at bare venners venner kan finne meg vha epost, men får opp forslag om folk jeg ikke aner hvem er og ikke har felles venner med likevel...

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 22:47   #48
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Jeg følger jo mange herfra på Insta, de allerfleste har nick der, men så lenge Instagram og face er koblet så får jeg jo vite navn og.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 00:16   #49
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.134
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Om man ikke vil kobles til FP via FB og insta er det rett og slett lurt å ikke bruke samme nick eller dele samme bilder flere steder.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 00:50   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Ble nysgjerrig og sjekket Insta. Noen forslag er FB-venner, noen er jeg sikker på er fra FP (men vet ikke alles nick). Og så noen rare forslag som Messi og Justin B.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 10:46   #51
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.408
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Når en logger på instagram første gang, får en spørsmål om en tillater at instagram skal få tilgang til vennelista på facebook, og om kontoene skal være koblet sammen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 10:55   #52
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.545
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Jeg skjønte ikke helt problemet her. Men så sier jeg konsekvent nei til alle forslag om å hente "venner" fra telefon- eller epost-lista eller Facebook/insta/whatever.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:33   #53
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Jeg forstår ikke helt problemet. Altså, noen har jo nick. Noen har fullt navn under, andre ikke. Noen kjenner man igjen, noen må man slite seg i hel for å finne ut hvem er selv om man kjenner dem. Eller er det bare jeg som er ekstremt lite ovservant?! Nå er jeg en velsig late bloomer og helt fersk på instagram. Men at det kobles hit og dit mellom apper er vel ingen overraskelse? Det står jo klart og tydelig når man godkjenner at appen vil ha tilgang til det meste, inkludert sjela di.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:42   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg forstår ikke helt problemet. Altså, noen har jo nick. Noen har fullt navn under, andre ikke. Noen kjenner man igjen, noen må man slite seg i hel for å finne ut hvem er selv om man kjenner dem. Eller er det bare jeg som er ekstremt lite ovservant?!

I så fall er vi to som er lite observante, og jeg ble så nysgjerrig at jeg gikk inn på Instagram på sånne nye følgerforslag (som jeg ikke visste at man kunne gjøre før jeg leste i denne tråden) for å se om jeg fikk en "åpenbaring". Mange mennesker der, javisst, men hvordan jeg kan finne ut hvem av disse som er fra FP og ikke, er meg fremdeles en gåte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:42   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Velkommen til So-Me.
Det er baksiden (?) av internett livet.
Jeg bestiller et hotellrom, i to uker etterpå drukner facebook meg i hotellreklamer i samme by.
Jeg goggler sauegjerde, i mange dager etterpå ser jeg annonser fra småfe service her på Foreldreportalen.

Det er også realtivt lett å finne navnene bak nickene, med mindre personen aktivt har tatt grep for å unngå det. Mitt også.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:44   #56
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Hvordan tar man aktivt grep for å unngå det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:44   #57
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Det er typisk hvis profilbildet på insta er det samme som et bilde som er postet her inne, rine. Eller hvis nicket er det samme som her, noe som jo ikke er så lurt, hvis man har tenkt å være mest mulig anonym her. Ellers vet ikke jeg heller.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:47   #58
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det er typisk hvis profilbildet på insta er det samme som et bilde som er postet her inne, rine. Eller hvis nicket er det samme som her, noe som jo ikke er så lurt, hvis man har tenkt å være mest mulig anonym her. Ellers vet ikke jeg heller.

Det forstår jeg, men hvis man poster bilde av seg selv her inne, har man jo i utgangspunktet bestemt at det er greit at folk vet hvem man er? Det samme hvis man opplyser instagram-nicket (eller hva det heter) sitt på FB. Jeg har ingen illusjoner om at det er umulig å finne ut hvem jeg er, men jeg har faktisk gått ut fra at det ikke er enkelt-penkelt å finne det ut uten litt seriøs stalking.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:52   #59
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Enig med deg. Poster man bilde så er man ikke anonym lenger.

For å snakke for meg selv, det er svært lett å finne ut hvem jeg er. Og jeg bruker forumet deretter, jeg deler svært lite privat.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 11:52   #60
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.611
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan tar man aktivt grep for å unngå det?

Ikke dele bilder, i allefall ikke samme bilder.
Aldri bruke samme epost.
Ikke velge samme nick, eller et nick som kan settes i sammenheng med deg.
Ikke dele personlige, eller spesielle ting. Hunderaseeksempelet er godt.
Ved å dele navnet på en hest feks, har man i praksis gitt full personalia da eier registre og konkurannseresultater er søkbare for alle på nett.

Navnet på bikkja i google kan gi mange svar.

Nå høres det jo ut som jeg er fullbefaren stalker, noe jeg ikke er. Men jeg vet hvordan jeg gjør det, da jeg har stalket litt i forbinnelse med kjøp og salg av dyr.
Folk som ikke er på So-Me er vanskelige å finne noe særlig på.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no