Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer her

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-15, 22:19   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer her

På Facebook får man jo opp forslag på folk man kanskje kjenner. Nå fikk jeg plutselig opp folk herifra og fra et annet forum som jeg lagt til på Instagram. Nå fikk jeg opp forslag med navn og bilde, noe som ikke føltes veldig anonymt. Jeg vet nå hvem som er bak endel av kontoene her inne, uten å kjenne noen av de foreslåtte. Hvor mange vet nå hva jeg heter og hvem jeg er? Fikk akutt lyst å slette både Facebook, Instagram og kontoen her.

Er dette noe nytt? Og samarbeider Instagram med Facebook om venneforslag?

Gammel 10-04-15, 22:24   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Facebook eier Instagram, så det er ikke så rart at koblingene skjer.

Gammel 11-04-15, 04:19   #3
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva i alle!? Venneforslag hentet fra Instagram avslører hvem som er bak kontoer h

Jeg har også opplevd dette, men tror det skyldes at jeg har en del venner der som er venner med andre herfra. Ser i alle fall at man får opp forslag til venners venner generelt der inne. Ellers er det jo slik at det samme skjer på Facebook (at man får opp forslag til venner basert på venners venner), og man kan jo synke profilen på Insta slik at man får opp koblinger man har på Facebook så det Saint skriver er jo heller ikke usannsynlig.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 10:42   #4
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der der skjønt jeg ikke. Hvordan er linken mellom FP og FB/Instagram sa du?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 10:47   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eneste linken er jo at mange her inne er på FB. Og mange har felles venner på FB, dermed foreslår FB dem som venner i hytt og pine.
Når så bilder av unger og alskens kommer Insta og her inne, trenger man ikke være rakettforsker for å koble noen av dem.

Gammel 11-04-15, 10:50   #6
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Eneste linken er jo at mange her inne er på FB. Og mange har felles venner på FB, dermed foreslår FB dem som venner i hytt og pine.
Når så bilder av unger og alskens kommer Insta og her inne, trenger man ikke være rakettforsker for å koble noen av dem.

Var det jeg trodde. Og det er jo noe hver og en må tenke over. Dette er jo ingen reell link mellom FP og FB/Insta.

Gammel 11-04-15, 10:50   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man har innstillingene på det mest private både på Instagram og Facebook så ser ikke folk bilder. Hvordan kobler du dem da til profiler her inne?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:08   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prikk meg med hva jeg heter, da!

Gammel 11-04-15, 11:09   #9
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt de samme venneforslagene liggende på fb lenge. Plutselig, sånn vips, var de fleste byttet ut med personer jeg har på instagram, jeg har ikke nødvendigvis felles venner med dem.
Ikke noe big deal for meg, men det var så tydelig da det skjedde.

Gammel 11-04-15, 11:16   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet hva du heter, Harriet.

Jeg får venneforslag fra insta for tida. Det skjedde her om dagen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:20   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh? Hvordan kan FP kobles til insta og fb? Dette skjønte jeg lite av...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:26   #12
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Dette.

Filifjonka, de færreste har så privat profil at man ikke får se profilbildet engang? Men det er selvsagt noe å vurdere hvis man er redd for kobling.

Når jeg har folk herfra på Instagram er det fordi jeg _ikke_ er redd for å bli koblet, altså.

Gammel 11-04-15, 11:27   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Dette.

Filifjonka, de færreste har så privat profil at man ikke får se profilbildet engang? Men det er selvsagt noe å vurdere hvis man er redd for kobling.

Men de færreste har jo bilde av seg selv her inne også.

Gammel 11-04-15, 11:29   #14
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men de færreste har jo bilde av seg selv her inne også.

Veldig mange deler jo bilder av både seg selv og ungene her inne. Og da har man jo i bunn og grunn mistet anonymiteten, men det regner jeg da med at alle er klar over?

Gammel 11-04-15, 11:30   #15
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man bruker nicket sitt fra FP på insta, så er det ikke vanskelig å koble.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:31   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Om man er redd for å bli oppdaget kan man ikke dele noe her inne. Sånn egentlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 11:33   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Hvis man bruker nicket sitt fra FP på insta, så er det ikke vanskelig å koble.

Nei selvfølgelig.

Gammel 11-04-15, 11:35   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg kobler også av og til venneforslag til kontoer her. Men har ikke sett det som et problem egentlig. Jeg har venner her inne som er venner med andre her inne, så når noen av de kommenterer til hverandre og slikt så kan jeg kjenne igjen bilde/skrivemåte/tema osv osv.
Med mindre man er veldig hemmelighetsfull eller har skitne hemmeligheter man har delt her inne så er detkanskje greit?
Regner med noen har kjent igjen meg også.

Av og til kjenner jeg igjen et ansikt, men klarer ikke koble til et nick. Jeg er sinnsykt dårlig med navn da.

Gammel 11-04-15, 11:40   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel den digitale verdenens "svøpe", det er ikke mulig å være anonym på nett, så lenge man er ganske aktiv på nett. Null stress. Jeg skriver ikke noe her eller der, som jeg ikke tåler å konfronteres med i et jobbintervju.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-15, 12:03   #20
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

De første 10 menneskene på "mennesker du kanskje kjenner" var folk fra FP. Noen hadde jeg felles venner med, de fleste ikke.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.