Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Paleo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-13, 15:39   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paleo

Kanskje vi legger forskjellige ting i vanlig norsk kosthold, nip.

Jeg tenker veldig grovt hjemmebakt brød, masse rotgrønnsaker, erter, bønner, rent kjøtt og fisk, supper, skummet melk, en rømmeklatt på fisken, litt saus på potetene, råkost eller salat til alle middager osv.Det er proteiner, sunne karbohydrater, vitaminer, mineraler, oksalsalter og alt som er gøy.

Du har noen fantastiske utsalg av økologiske og biodynamiske grønnsaker rundt der du bor, feks på Fokhol.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 15:42   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paleo

Og jeg tror at du hadde hatt godt av å lære deg om balanse. Du har helt rett i at man ikke trenger godteri, men man trenger å spise noe som smaker godt og som er deilig. Bare fordi. Jeg vokste opp uten godteri, vi fikk kanskje litt tørket frukt, mørk sjokolade eller rosiner. Og så bakte mor en kake, kanskje. Eller en pai, boller eller noe annet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 19:30   #43
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Vet man egentlig at vanlig norsk kosthold er "ekstremt problematisk for veldige mange" ? Det er jo bare tull. Overspising og feil kosthold ja, for mye fett, for mye sukker, for mye karbohydrater, for lite aktivitet ja. Men det er jo ikke det som menes med normalt kosthold?
Normalt balansert kost, der alle næringsgrupper er representert, og der "alt med måte" er en grei regel, det er ikke problematisk for veldig mange. Dietter som er så mangelfulle at man må spise store mengder kosttilskudd for å kunne fungere, det anser jeg som langt mer problematisk. Ikke kan kosttilskudd på noe vis erstatte det man tar opp igjennom kosten heller, så det bør i grunn være beregent for de som ikke kan spise enkelte matvarer.

Og hvordan vet du at det var kostholdet som gjorde deg syk i utgangspunktet?

Vet ikke om kosthold i utgangspunktet gjorde meg syk - ikke er jeg blitt frisk ved å endre kosthold heller, men jeg er blitt veldig, veldig mye bedre. DOG jeg har fått noen nye plager de siste 2 årene igjen da. Kroppen min er jo helt klart i ubalanse. Legene finner ingen mangler eller feil, selvom jeg er sjekket fra topp til tå virker det som. Jeg må jo bare prøve så godt jeg kan å finne løsninger, om ikke årsak ihvertfall alt som kan gjøre hverdagen lettere med svimmelheten. Legen mener vel bare jeg kan leve med det, det må jeg jo forsåvidt også - men jeg nekter å gi opp håpet med å finne en årsak og løsning. Jeg får behandling for krystallsyke, men der vet jo heller ikke legene årsaken til hvorfor det oppsto, osv.

Jeg har gått til psykolog noen år også, da jeg har masse angst og stress pga svimmelheten, eller hadde veldig mye. Prøver å ta bort så mange stresselementer som jeg klarer og da har kosthold og trening hjulpet meg mye føler jeg. Selvom det ikke har tatt roten til problemet. Gått til fysio, lest mye bøker om både kosthold og "lykkelig liv i balanse" - bøker :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 19:33   #44
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Og jeg tror at du hadde hatt godt av å lære deg om balanse. Du har helt rett i at man ikke trenger godteri, men man trenger å spise noe som smaker godt og som er deilig. Bare fordi. Jeg vokste opp uten godteri, vi fikk kanskje litt tørket frukt, mørk sjokolade eller rosiner. Og så bakte mor en kake, kanskje. Eller en pai, boller eller noe annet.

Det gjør jeg hver dag egentlig. Jeg har fått meg drivhus f.eks som jeg har hatt kjempe glede av. Jeg er heldigvis veldig glad i den sunne maten og nyter den.

Jeg spiser masse havregryn med bær, nøtter og soya som jeg gleder meg til hver kveld (mulig det er rart, men jeg er super glad i det og vil ikke bytte det ut mot hverken sunne eller usunne kaker/godis). Spiser jo sunnere/sunne kaker og diverse som smaker nydelig også.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 19:35   #45
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Kanskje vi legger forskjellige ting i vanlig norsk kosthold, nip.

Jeg tenker veldig grovt hjemmebakt brød, masse rotgrønnsaker, erter, bønner, rent kjøtt og fisk, supper, skummet melk, en rømmeklatt på fisken, litt saus på potetene, råkost eller salat til alle middager osv.Det er proteiner, sunne karbohydrater, vitaminer, mineraler, oksalsalter og alt som er gøy.

Du har noen fantastiske utsalg av økologiske og biodynamiske grønnsaker rundt der du bor, feks på Fokhol.

Jeg vil vel ikke si at det er "hverdagskost" for de fleste heromkring, Jeg spiser jo forsåvidt alt det du skriver utenom melk nå da pga intolleranse, og ikke så mye brød og poteter :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 20:21   #46
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.031
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg vil vel ikke si at det er "hverdagskost" for de fleste heromkring, Jeg spiser jo forsåvidt alt det du skriver utenom melk nå da pga intolleranse, og ikke så mye brød og poteter :P

Hva andre har til middag og hva slags kosthold de har på det jevne vet du vel neppe mye om. Jeg har sett deg gi en tolkning over andres middagsvaner før, basert på hva sønnen din fikk servert når han var gjest hos venner (ref: pannekaketråd), akkurat det er en øvelse jeg synes vi kan droppe å ta en reprise på.

Men at de ikke finner noe, kan jo bety at det faktisk ikke er noe. Av og til har man plager og vondter uten at det faktisk er noe, eller gir noen diagnose. Da tror jeg man bare må lære seg å leve med det. Akseptere at man ikke kan få plagene til å forsvinne og finne en måte å fungere på alikevel. Dukker det opp stadig nye plager må man selvsagt oppsøke lege.

Årsaken til krystallsyke er at det er bare sånt som kan skje med kroppen. Jeg har selv hatt krystallsyke en gang (da mannen min jobbet som øre-nese-halslege). Det er jo utrolig ubehagelig og jeg ble drittredd, men det lar seg jo reponere. Noen underliggende årsak enn at det ligger løse krystaller i det indre øret som kan bevege seg finnes jo ikke. Det er heller ikke knyttet opp mot kosthold. Men det kan jo være årsaken til at du er så plaget med svimmelhet. Det er f.eks. typisk for krystallsyke at det gir anfall med svimmelhet som er ganske kortvarige og som gir karusellfølelse.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 20:28   #47
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paleo

Er du helt sikker på at kroppen din får nok energi? Man kan lett bli svimmel og i dårlig form om man ikke tilfører kroppen nok energi i forhold til behovet. Det kan også sette kroppslige funksjoner ut av styr. Jeg har forstått at du trener mye. Er du sikker på at du spiser nok av det kroppen trenger?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 20:30   #48
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hva andre har til middag og hva slags kosthold de har på det jevne vet du vel neppe mye om. Jeg har sett deg gi en tolkning over andres middagsvaner før, basert på hva sønnen din fikk servert når han var gjest hos venner (ref: pannekaketråd), akkurat det er en øvelse jeg synes vi kan droppe å ta en reprise på.

Men at de ikke finner noe, kan jo bety at det faktisk ikke er noe. Av og til har man plager og vondter uten at det faktisk er noe, eller gir noen diagnose. Da tror jeg man bare må lære seg å leve med det. Akseptere at man ikke kan få plagene til å forsvinne og finne en måte å fungere på alikevel. Dukker det opp stadig nye plager må man selvsagt oppsøke lege.

Årsaken til krystallsyke er at det er bare sånt som kan skje med kroppen. Jeg har selv hatt krystallsyke en gang (da mannen min jobbet som øre-nese-halslege). Det er jo utrolig ubehagelig og jeg ble drittredd, men det lar seg jo reponere. Noen underliggende årsak enn at det ligger løse krystaller i det indre øret som kan bevege seg finnes jo ikke. Det er heller ikke knyttet opp mot kosthold. Men det kan jo være årsaken til at du er så plaget med svimmelhet. Det er f.eks. typisk for krystallsyke at det gir anfall med svimmelhet som er ganske kortvarige og som gir karusellfølelse.

Joda, krystallsyke (om man bare har det forbigående) er ekkelt og ubegagelig - men etter å ha gått med krystaller i alle bueganger uten å få hjelp i mange år byr på langt mer problemer. (Som kvalme, nakkevondter, stress, øyeproblemer, hodepine, og utmattelse - i perioder bare sov jeg, klarte så vidt ta en liten dusj i løpet av dagen) osv) - vi er heldigvis en gruppe på facebook der jeg har møtt mange med samme problematikk som meg selv, det er ikke kortvarig heller. 10 års dagen med svimmelhet var i fjor... behandling har jeg gått på siden i høst, og skal fortsette med det. Noe bedring men de faller tilbake/eller nye faller ut eller hva det er som gjør at jeg fortsatt har krystallsyke.
Mulig det ikke er knyttet stort opp mot kosthold (dog eksperten på Klinikk for alle mener det er forskning som sier at det er viktig med D-vitamin på opp mot 100, det handler jo om kosthold forsåvidt da) :P

Jeg har uansett blitt mye bedre med kostholdsendring...


Sist redigert av Nip : 04-09-13 kl 07:16.
Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 07:18   #49
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er du helt sikker på at kroppen din får nok energi? Man kan lett bli svimmel og i dårlig form om man ikke tilfører kroppen nok energi i forhold til behovet. Det kan også sette kroppslige funksjoner ut av styr. Jeg har forstått at du trener mye. Er du sikker på at du spiser nok av det kroppen trenger?

Jeg vet ikke, legene sier jo ikke noe. Prøver jeg tar ser alltid fine ut osv. Jeg spiser 4-5 måltider om dagen. Jeg har ikke nøye regnet det ut, men tror ikke jeg spiser direkte lite egentlig. Jeg trener ikke sykt mye heller. Sykler på trimsykkelen 30 min om dagen som regel (det er jo ikke spesielt hardt heller) :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 07:49   #50
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Jeg vet ikke, legene sier jo ikke noe. Prøver jeg tar ser alltid fine ut osv. Jeg spiser 4-5 måltider om dagen. Jeg har ikke nøye regnet det ut, men tror ikke jeg spiser direkte lite egentlig. Jeg trener ikke sykt mye heller. Sykler på trimsykkelen 30 min om dagen som regel (det er jo ikke spesielt hardt heller) :P

Lag deg en oversikt over det du spiser. 4-5 måltider sier ingen ting. Måltider kan være kalorifattige. Sjekk totalen. Er du en person som av deg selv er i mye aktivitet eller er du av en "doven" type. Om du er aktiv trenger du mer enn om du er lat. Du bør ha et solid kaloriregnskap som gjør at hjerne, nerveceller og annet i kroppen får nok drivstoff.

Har du eksperimentert med andre dietter?

Hva med magen din og rå mat? En del som skal leve sunt får mye magetrøbbel pga stort inntak rå mat.

Kan ikke legen henvise deg til en ernæringsfysiolog?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 09:42   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paleo

Nå ber jeg om at må du oppfatte meg i beste mening, Nip.

Du går til psykolog, ikke sant? Jeg ville rett og slett spurt psykologen om h*n kan snakke litt med deg om mulighetene for at det egentlig ikke feiler deg noe som helst annet enn at du er hypokonder og at du har helseangst.

En venninne hadde en utrolig tung periode for noen år siden, der hun slet med angst som gikk over i en kraftig helseangst. Angsten ble så voldsom at hun ble ordentlig syk av det. Det ble så ille at hun på en måte klarte å tenke seg syk. Det ble synlige "skygger" i hjernen og det ble diskutert om hun hadde MS eller kanskje kreft. Samtidig fikk hun antidepressiva og psykologhjelp. Og da depresjonen og angsten slapp, så forsvant skyggene også. Man kan tenke seg frisk og man kan tenke seg syk. Hvis man kjenner for mye etter og lytter for mye til kroppens signaler, magefølelse, googlesykdom eller hva_man_har, så hører man hva som helst.

Det må jo være utrolig frustrerende og kjipt å føle seg dårlig, få svar om at det faktisk ikke feiler deg noe som helst og så bli redd for at legen kanskje tar feil og søke svar og løsninger i den ene ekstreme dietten etter den andre.

Jeg ville sett på bøkene til Ingvard Wilhelmsen om jeg var deg og kanskje begynt med Livet er et usikkert prosjekt.

Se et foredrag med Ingvard Wilhelmsen:

http://vimeo.com/19296882

Det er langt, men veldig bra og han er morsom og klok.

Og ikke tro at jeg avfeier deg og sier du er gal eller noe. Jeg bekymrer meg for deg fordi du ikke har det bra. Det er helt tydelig at du ikke har det godt, at du er redd og "virrer" for å finne en løsning på det som ikke kjennes bra. Hvis - og bare hvis- du har det som venninnen min, så ligger løsingen inni deg, i å slippe kontrollen (hun hadde stålkontroll på alt), slippe angsten, gi litt faen og redusere bekymrete tanker til nettopp det: bekymrete tanker. Som man kan la være å tenke.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 13:46   #52
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nå ber jeg om at må du oppfatte meg i beste mening, Nip.

Du går til psykolog, ikke sant? Jeg ville rett og slett spurt psykologen om h*n kan snakke litt med deg om mulighetene for at det egentlig ikke feiler deg noe som helst annet enn at du er hypokonder og at du har helseangst.

En venninne hadde en utrolig tung periode for noen år siden, der hun slet med angst som gikk over i en kraftig helseangst. Angsten ble så voldsom at hun ble ordentlig syk av det. Det ble så ille at hun på en måte klarte å tenke seg syk. Det ble synlige "skygger" i hjernen og det ble diskutert om hun hadde MS eller kanskje kreft. Samtidig fikk hun antidepressiva og psykologhjelp. Og da depresjonen og angsten slapp, så forsvant skyggene også. Man kan tenke seg frisk og man kan tenke seg syk. Hvis man kjenner for mye etter og lytter for mye til kroppens signaler, magefølelse, googlesykdom eller hva_man_har, så hører man hva som helst.

Det må jo være utrolig frustrerende og kjipt å føle seg dårlig, få svar om at det faktisk ikke feiler deg noe som helst og så bli redd for at legen kanskje tar feil og søke svar og løsninger i den ene ekstreme dietten etter den andre.

Jeg ville sett på bøkene til Ingvard Wilhelmsen om jeg var deg og kanskje begynt med Livet er et usikkert prosjekt.

Se et foredrag med Ingvard Wilhelmsen:

http://vimeo.com/19296882

Det er langt, men veldig bra og han er morsom og klok.

Og ikke tro at jeg avfeier deg og sier du er gal eller noe. Jeg bekymrer meg for deg fordi du ikke har det bra. Det er helt tydelig at du ikke har det godt, at du er redd og "virrer" for å finne en løsning på det som ikke kjennes bra. Hvis - og bare hvis- du har det som venninnen min, så ligger løsingen inni deg, i å slippe kontrollen (hun hadde stålkontroll på alt), slippe angsten, gi litt faen og redusere bekymrete tanker til nettopp det: bekymrete tanker. Som man kan la være å tenke.

Tusen takk for omtanke. Jeg kjenner meg jo helt klart igjen, men psykologen mente ikke det - vi har vært inne på det. Jeg tenkte jeg skulle si ifra til legen at jeg burde begynne hos psykolog igjen, men det var så vanvittig dyrt å gå til privat psykolog, ihvertfall fordi jeg gikk dit pga svimmelheten, som hun forsåvidt ikke hadde noen gode tanker om. Jeg har jo krystallsyke - det kan vel ikke være oppdiktet? (Jeg har jo på ett tidspunkt trodd at jeg bare innbilte meg alt dette, fordi legene aldri fant noe feil og trodd det bare handlet om psykiske plager) 2-3 år med psykolog tok jo aldri bort svimmelheten og ikke noe funn av årsak da heller. Jeg sluttet å gå til psykolog da jeg fikk krystallsyke diagnosen...

Skal se innslaget med en gang

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 16:53   #53
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Paleo

Innslaget var fantastisk - sjelden jeg klarer å følge med på foredrag lenger enn 5 minutter med min tolmodighet for sånn, men denne fenget meg.

Jeg kjenner meg jo helt klart igjen i masse han snakket om, selvom jeg ikke kan se at det henger sammen med krystallsyken, blod i aføring eller mangel på mensturasjon. Men helt klart veldig nyttig for angsten, som jeg helt klart har men den henger sammen med veldig mye annet enn helseangst egentlig og mer med helt andre ting.

Nyttig var det ihvertfall og jeg skal lese boken etter jeg har lest ferdig paleo.

Jeg synes paleoboken jeg er igang med er utrolig spennende og fasinerende, mulig jeg er "lettlurt" eller hva det nå er, men det virker veldig forlokkende å skulle starte på ett slikt "prosjekt", men det kreves jo en stor omstilling å få tak i mer viltkjøtt og spise mindre/ingen korn, belgfrukter, soya, melk osv...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no