|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnDet dei fleste er borti er nok vitamin-D mangel. Grunnen er at me et mindre feit fisk og mindre margarin. Eit høg vitamin-A inntak vil kamuflere dette.
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMargarin.
![]() |
#3 |
Unik
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnDet som er i smør er for lite.
![]() |
#4 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Kosttilskudd for barnAh. Så det du sier, Urt, er at høyt inntak av A-vitamin kan kamuflere D-vitaminmangel (og muligens også motsatt?). Hvordan vil dette gi seg utslag for "normale" folk? Bør man være forsiktig med inntak av A-vitamin, men pøse på med D-vitaminberiket melk og ost, sånn for eksempel? Jeg merker jeg blir usikker på hva det du sier medfører helt sånn praktisk for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Kosttilskudd for barnJeg som hater multilevel marketing har endt opp med JuicePlus. Nå er ikke dette vitaminer men konsentrert frukt og grønt. Jeg er med på en undersøkelse og får barneproduktene gratis. Problemet er at der alle andre synes det smaker supergodt liker ikke Mazungen dem. Hun spiser for lite frukt og grønt, og repertoaret er for begrenset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Kosttilskudd for barn
Dette har jeg lest litt om nå også, og ble veldig nysgjerrig, noen med erfaringer å dele?
![]() |
#7 |
Med & uten trylleformel.
|
Jeg har også lest om JuicePlus via Kjernesunn familie, og er det noen som er opptatt av å spise riktig mat og har sett resultater, er det dem...
![]() |
![]() |
#8 |
Unik
|
Heilt rett. For masse vitamin A, vil slå ut vitamin D. Og motsatt. Det luraste vil nok vera å følgja annbefalingane som blir gitt. Pr dags dato er dette 700 µg pr dag for kvinner og 900 µg for menn ( Vit. A ) Vitamin D er 7,5 µg for menn og kvinner i alderen 2-60 år ( litt høgare for gravide, ammande, dei over 60 og dei under 2 år ).
![]() |
#9 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Og jeg som trodde jeg var utlært etter ett hovedfag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnJeg har endelig funnet et "tran"produkt som Mini er villig til å spise: Omega-3 fisk fra Möllers. Alt annet spytter hun ut. Og så prøver jeg å få i barna så mye fet fisk som mulig. Vi har fisk til middag minst to ganger i uka og de får d-vitaminberiket melk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMine får vanlig tran, og det er som hos Mim, vi har aldri sagt at det per definisjon kanskje ikke er så godt. Jeg klarer ikke smaken selv altså, selv tar jeg kapsler... Men det gjelder å ha et nøytralt ansiktsuttrykk når man gir tranen, før de har vent seg til det i alle fall. Vi smiler og smatter litt ekstra når vi gir til babyen, nam nam og slikt |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnTran fra flaske funker inntil barnet lærer av andre barn at tran er "æsj"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnDet er vanesak med tran. Her drikker vi en slurk fra flaska hver morgen og det er veldig festlig når det er den eneste de får lov å ha i seg rett fra flaska/kartongen. Sitronsmak da, må vite. Alle monner drar
![]() |
#14 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo. Det funker for det barnet som liker tran, å ta tran...helt til andre barn kommer på å si at det er "ÆÆÆSJ"! Nå er det klin umulig å få i S. tran...selv om han har tatt det før. (nå tenker jeg på litt større barn, ikke 3- 4åringer feks) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnMin eldste som er en lettpåvirkelig frøken, har overhodet ikke latt seg affisere av hva andre mener om tran. Vi diskuterer ganske enkelt ikke om det er æsj eller ikke, det er vare noen man tar og barn får på skje og voksne får kapsler. Samme som fluor, også kalt "namnam". Ikke noe diskusjon, ikke noe fjes, bare frem med skjea og ferdig arbeid.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnDet er litt vanskelig å overbevise barn om at flytende tran er noe man må ta når man brekker seg av smaken selv. Jeg er rimelig altetende og spiser det aller meste, men tran har jeg ikke sjans i havet til å få ned i flytende form. Og minste spytter det ut hvis hun får det servert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kosttilskudd for barnBarn får fluor på skje? Det får knerten i pilleform, og synes er nam.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kosttilskudd for barnTenker du på de fiskene? Det står jo for voksne og barn, men hvor små barn vites ikke...
![]() |
#19 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kosttilskudd for barnEskimo-kids går ned på høykant her, alle fire synes det er ok. Minstemann får med sprøyte for å unngå gris.
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Kosttilskudd for barnJeg er veldig på linje med min fastlege som mener at man allerhelst bør ha et kosthold som gjør at vitaminer/mineraler og fettsyrer er dekket. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|