|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi har ikke hatt microovn på 5 år. Og den vi hadde tror jeg nesten bare ble brukt til å poppe popcorn.
|
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruken av mikrobølgeovnJeg bruker den ikke så mye, hender jeg varmer opp en tallerken med middagsrester, eller kanskje for å tine gjærbakst om det "haster" |
|
|
|
|
|
#43 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi bruker den mye. Vi bruker den til mye som vi også kan gjøre på komfyren, men vi sparer oppvask og slipper en varm plate man må passe seg for. Dessuten er mikroen raskere. :har ikke induksjon:
|
|
|
#44 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnKanskje vi rett og slett skulle kaste hele mikroen? Den tar opp uhorvelig mye plass på benken.
|
|
|
|
#45 |
|
Shake it out!
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovn
Tja? Når man bruker forhåndsdefinerte program, feks tining, oppvarming osv og programerer etter vekt og type, og snur når man skal osv, og det fremdeles blir snodig resultat, så sier det i alle fall noe om akkurat den mikrobølgeovnens egenskaper i alle fall.
|
|
|
#46 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Bruken av mikrobølgeovnDen må bort fra benken, ja. Vi har den hengene under et overskap.
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Hvordan lager du havregrøt i micro ovn da? Setter du inn en bolle med gryn og melk og setter klokka på 20 sekunder ?
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Bruken av mikrobølgeovnBåde havregrøt og eggerøre i mikroen er genialt. Nå spiser ingen av oss havregrøt da, men jeg lager av og til lapper av det (som rislapper, bare av havregrøt). Ja, Brutus, det er bare å blande vann eller melk og gryn, pluss evt. litt salt og nuke det i mikroen i et minutt eller noe sånt. Jeg husker ikke helt hvor lenge, og blandingsforholdet har jeg glemt, men det googler du kjapt. Eggerøre går også fort, bare bland eggene med vann/melk og salt, ha det i en skål og kjør i et halvt minutt. Rør godt og kjør i et halvt minutt til. Må kanskje gjentas enda en gang.
|
|
|
#49 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi har mikrobølgeovn med varmluftseffekt i tillegg så den benyttes om vi skal steke eller bake flere ting samtidig.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jøss!
|
|
|
#51 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#52 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnBlandingsforhold for mikrohavregrøt:
|
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bruken av mikrobølgeovnEtter at jeg begynte å selge Tupperware, har jeg også begynt å bruke mikroen mer. TW har mange produkter beregnet for bruk i mikro, så da ble jeg pent nødt til å lære meg å lage mat der. Man selger jo ikke noe man ikke kan gå god for, må vite! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi har ikke mikro nå, og savner det. Spiser opp mer rester om vi har mikro, og brukte den blant annet til grøt og lignende. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi bruker microovnen til tining, oppvarming av grønnsaker og popping av popcorn.
|
|
|
#56 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnJeg bruker microen til å varme risvarmeren til Knotten, til å sterilisere flasker og smokker og en og annen gang til å tine eller varme mat i.
|
|
|
#57 |
|
Javel
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi har en suveren tinefunksjon på vår micro, så den blir brukt veldig mye. Ellers er det damping av grønnsaker (har en sånn kjekk Tupperware skål) nesten hver dag, ungene lager ostesmørbrød og til popping av popkorn, samt varming av rester.
|
|
|
|
#58 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnJeg får ikke til å tine ting i mikro, jeg. Det blir alltid stekt på endene og fremdeles iskaldt på midten selv om det er tine-funksjonen som står på. Men vi har blitt veldig flinke til å ta ut av fryseren til rett tid.
|
|
|
|
#59 |
|
er her
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnVi har, men bruker den ikke så ofte, men den var utrolig grei å ha når vi holdt på med flaskestyr og sterilisering. Regner med bruken tar seg opp når vi får nyfødt i hus igjen. Dog har jeg en langsiktig plan om å få den bort fra kjøkkenbenken og inn på vaskerommet/grovkjøkken når vi kommer så langt.
|
|
|
|
#60 |
|
maler
|
Sv: Bruken av mikrobølgeovnvi tiner ting i mikroen innimellom, men det er bare en halvgod løsning, man får ikke tint det helt igjennom uten at det blir litt kokt på utsiden. Men havregrøt, popcorn og oppvarming av middagsrester er gull. Og varming av melk.
|
![]() |
|
|