|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet | |||
| Kaster alt på båndet - hulter i bulter |
|
61 | 22,02% |
| Kaster alt på båndet - tyngste varer først |
|
74 | 26,71% |
| Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. |
|
21 | 7,58% |
| Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig |
|
31 | 11,19% |
| Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
|
102 | 36,82% |
| Rivende likegyldig/Dustepoll |
|
10 | 3,61% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg bare legger varene på båndet, begynner øverst i handlekurven.
|
|
|
#3 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger alltid det tygste på båndet først og jeg legger ikke varene oppå hverandre, men venter heller litt. Det går ikke fortere om jeg bygger tårn på båndet liksom.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det tyngste først, og jeg prøver å plassere de varene jeg har flere av sammen. Frukt og andre ting som ikke tåler så mye legges på sist. Jeg legger sjelden ting oppå hverandre. |
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg kaster ingenting.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Hvor er alternativet "jeg legger varene på båndet, i den rekkefølgen de kommer ut av kurven. Pent og pyntelig etter hverandre, ikke sortert, ikke snudde strekkoder"? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg handler ofte mye på én gang. Jeg legger varene pent på båndet, legger alltid "neste-kunde-plastikkdings" bak mine varer, smiler pent og er hyggelig mot ekspeditøren pluss legger varene så raskt jeg kan ned i posene mine - men å snu og vende på hver eneste vare for å finne strekkoden? Neppe.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg tar opp én og én vare, leser varedeklarasjonen, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, flytter på den. Flytter på den en gang til, lukter på den igjen, legger den tilbake. Tar opp neste vare, lukter på den, klemmer på den. Legger den på båndet, men legger den tilbake i vognen, for den var i en annen kategori enn den første varen. Tar opp ny vare. Osv.
|
|
|
|
#10 |
|
Rockesøster
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Eh? Jeg prøver å sette like ting sammen så de kan trykke 10* og så scanne en av dem, men ellers setter jeg dem bortetter. Strekkoden har jeg ikke ofret en tanke.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg starter på toppen og legger så alt hulter i bulter på båndet. Kaster det ikke, men tenker ellers ikke mer over det. Brus lar jeg gjerne stå igjen, for vi kjøper ofte 10 11/2 litere, og de er det fastpris på.
Akkurat! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg tenker nok ikke noe særlig over hvordan jeg legger varene på båndet... Men jeg hilser på de i kassa, da.
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger alt opp på båndet, men tyngste først og alle varer gruppert og med strekkoden synlig.
|
|
|
#15 |
|
intro
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Da vi bodde i Sverige en periode, stod det ofte skilt ved kassene med tekst som "ingen varehauger! Legg varene pent på rekke" e.l. Derfor er jeg litt bevisst på det, men ellers er nok ikke dette mitt sterkeste felt, nei. Det hadde nok hjulpet med litt veiledning i Norge også, kanskje. Å gruppere varer på båndet er virkelig helt fremmed for meg. En sjelden gang grupperer jeg litt i posene.
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Vilduhapose.blogspot.com <--- har lært meg mye.
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Min metode også, dette. Og så legger jeg på skillepinnen, hvis det er kunder bak meg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg må le når jeg tenker på den neste kundepinnen |
|
|
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Når jeg ukehandler og har vogn med topp på, er det av hensyn til andre kunder jeg legger varer litt oppå hverandre (ordentlig, ikke i haug og ingenting har noengang ramlet i fanget på ekspeditøren) - på den måten rekker jeg å begynne å pakke ned i poser før jeg betaler, slik at det raskt blir plass til nestemann sine varer.
|
![]() |
|
|