|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Å legge varer på handlebåndet | |||
Kaster alt på båndet - hulter i bulter |
![]() ![]() ![]() ![]() |
61 | 22,02% |
Kaster alt på båndet - tyngste varer først |
74 | 26,71% |
Sorterer varer etter grupper/Kategori/Frukt/Meieri osv. |
21 | 7,58% |
Legger varene separat på båndet m/strekkode synlig |
31 | 11,19% |
Har jeg aldri tenkt over - går automatisk |
102 | 36,82% |
Rivende likegyldig/Dustepoll |
10 | 3,61% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Når dere står med kurven full av varer - det er lange køer i matbutikken - det er din tur til å legge varene på båndet - hva gjør du?
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg kaster ikke varene opp på båndet, men setter de der. Legger de tyngste varene først, samler melk, brus og slikt først. Og passer på at tingene som ikke tåler å bli klemt legges på sist.
![]() |
#5 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?
Slik gjør jeg også.
![]() |
#6 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Å jeg har jobbet altfor lenge i butikk i løpet av livet.
![]() |
#7 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg handler alltid mye av gangen, og forsøker å legge det tyngste først så ikke egg og frukt og slikt blir knust i bunnen av rullebåndet. På gode dager forsøker jeg også å legge varene slik at strekkoden synes.
![]() |
#9 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg vet ikke helt hva jeg skulle svare her, men ettersom jeg bor et sted der man som regel ikke selv pakker varene i poser så legger jeg kjøle- frysevarer sammen så at de blir pakket sammen. Her er det som regel veldig varmt og de trenger å være pakket sammen på veien hjem. Ellers legger jeg dem vel forholdsvis pent sammen og gjerne litt i varegrupper så at det skal bli enklere når jeg kommer hjem. Grønnsaker sammen, tørrvarer for seg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det har jeg ikke tenkt særlig over. Vi storhandler en gang i uka og har da minst en full handlevogn, ofte to. Tar det som ligger på toppen og graver meg nedover. Egg, blomster ol. venter jeg med til slutt, ellers ikke noe system.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Nå lurer jeg litt på hva som er alternativet til å legge varene på båndet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger ofte tyngste på først, men når det skal pakkes i poser er jeg også litt planlegger. Kjølevarer i en pose, tørr i en og frukt/brød i en...
![]() |
#16 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det har jeg aldri tenkt over. Legger varene på båndet etter hvordan de ligger i vogna/kurven, altså begynner med det øverste.
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg legger det etterhverandre på båndet ettersom det blir tatt opp. Eneste er at jeg venter til slutt med evt. egg, blader og andre ting som jeg ikke vil skal bli most. Når jeg pakker i poser etterpå så sorterer jeg så jeg legger alle kjølevarer i samme pose og alt annet i annen pose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Originala
|
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Det hender jeg prøver å legge varene slik at strekkoden er lett synlig. Det ble vi nemlig oppfordret til å gjøre av IKEA da de åpnet her i byen, og jeg har tatt det med meg. Men når jeg har skrålende barn rundt beina, så fokuserer jeg heller på å snakke med dem enn å lete etter strekkoder. Noen annen sortering gjør jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags kunde er du i dagligvarebutikken?Jeg sorterer raskt mens jeg legger varene på båndet. Deretter løper jeg til enden av båndet og pakker etter kategori så fort som mulig. Siden jeg sorterte varene da jeg la de på båndet er det som regel bare å stappe de ned i posene fortløpende. Bruker ikke lenger tid enn om jeg skulle ha slengt alle varene opp på båndet i vilkårlig rekkefølge.
![]() |
#20 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() |
|
|