|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hevner du gaver?Ehm. jeg kom på en gave jeg har gitt... En i nær familie (godt voksen) knakk en tann etter å ha spist harde karameller, julen etter fikk vedkommende en sølveske som man gjerne gir i dåpsgave, inngravert med "Min siste tann".
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hevner du gaver?
|
|
|
|
#3 |
|
Sperret
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Hevner du gaver?Joda. Det har jeg vel gjort. Men bare humoristisk, ikke slemt. Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler nå dog, men det ligger absolutt til meg å gjøre det.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevner du gaver?Nei jeg gir ikke hevn gaver, men jeg har spøkt om det ovenfor fadderene til yngste jenta som til bursdager og jul gir dem værst tenkelige og mest bråkete lekene som dem tydeligvis klarer og finne opp. Nå har dem ikke egene barn så tror det er der det ligger men hun får også noen annet ved siden. Jeg kommer ikke til og gjøre det bare erter litt med det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevner du gaver?Broren min og kona hans har vært "fæle" til å kjøpe bråkete gaver til ungene våre over flere år, så til jul i år fikk jenta deres mikrofonstativ med innebygde høytalere. Jenta er kjempeglad i å synge - og det er vel litt av meninga med "hevngaver": mottakeren skal bli kjempeglad, foreldrene; ikke fullt så glade.
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hevner du gaver?Nei jeg antar de fleste gaver er gitt for å glede, og skulle noen være uheldig så er det ikke med vilje, og derfor intet hevnbehov. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Hevner du gaver?Jeg har aldri skjønt dette med bråkeleker til unger heller. De trua oss med trommer og rytmesett etc til våre barn, men det ble liksom ikke like gøy da det kom for en dag at de hadde sånt fra før. Jeg synes nemlig slike rytmegreier er både viktig og kult selv.
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
Behøver ikke være trommesett.
|
|
|
|
#10 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Samme her |
|
|
|
|
|
#11 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hevner du gaver?Minien har fått en lekehund, som som snurrer rundt som en galing og spiller en del av en Boney M sang. Den er helt mareritt for oss foreldre, og elsket av minien. Den har jeg store planer om å pakke inn, sette på og dessverre sette igjen hos giveren, min kjære søster, neste jul.
|
|
|
#12 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hevner du gaver?For å si det sånn, jeg har mange gode ideer til hva niesens fremtidige barn skal få i gaver ja. Hun kjøper nemlig konsekvent ting hun selv aldri fikk da hun var barn, så datteren her i huset har fått sminke da hun var 3, høyhelte plastikkprinsessesko da hun var 4, og i år fikk hun hjemmetatoveringssett. For å si det sånn, jeg er svært glad for at det ikke virket så godt, det var nemlig vanskelig nok å få rein ungens armer og bein og ansikt med de få fargerestene som var igjen på rullen.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har aldri hevnet gaver. Tanken har aldri falt meg inn. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hevner du gaver?Jeg syns det er slemmere å forvente at store barn bare skal ha store leker når de har småsøsken, enn å gi dem Lego.
|
|
|
#16 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hevner du gaver?Jeg har en stebror som kjøper gaver til ungene som kommer sammen med et ondskapsfullt moahahaha til mor, med et lite dult i siden om at "var ikke dette en FIN gave da?
|
|
|
#17 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hevner du gaver?Jeg har en lillebror som kommer til å få en hevngave eller tre når han får barn. Gavene hans har dog blitt "snillere" med årene - så det er mulig det nærmer seg |
|
|
|
|
|
#19 |
|
...we have cookies
|
Sv: Hevner du gaver?Er litt vanskelig å hevne gaver når onkler og tanter (mine søsken m koner) ikke kan gi bråkegaver. Stesønn på 14 er liksom ikke helt i den rette alderen for det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Hevner du gaver?Det var nytt! |
|