|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?
Åh ja, sånn ja. Ja det kunne sikkert fungert. Jeg synes vel likevel det er ok nok at de tar disse dagene i løpet av et år selv om det ikke alltid passer like bra. Det vil jo koste en del å leie inn folk disse dagene, og jeg ser vel for meg at det er veldig relativt hvor lett foreldrene mener det er å ta fri. Synes kanskje de heller kan bruke ressursene på noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
SFO er jo en tilsvarende service-institusjon og den stenger jo når det er palnleggningsdag den også.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barnehagen er vel først og fremst en pedagogisk intitusjon. Servicebiten kommer i andre øyne i mine øyne. Planleggingsdager brukes jo til pedagogisk planlegging/påfyll, og jeg synes ikke fem dager i året er så veldig mye og "uffe" seg for. Sfo stenger jo ved ferier de også, til tross for at det er et "servicetilbud" til familier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Elsker gamlis- godis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
For oss er det ikke så ille. Vi har bare ett barn, og siden sambo jobber turnus har han ofte fri da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?5 dager her, slik som i de fleste barnehager. Jeg synes det er HELT GREIT, å legge det til helger er jo fryktelig urettferdig overfor de ansatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Nei, de planlegger stort sett i forbindelse med de ellers lange feriene: Vinterferie, påskeferie, høstferie, juleferie og 5-6 uker om sommeren.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
Barnehagen følger skolens ferieplan, mer eller mindre. Bortsett fra om sommeren, da begynner de litt før (ca. 1 august). De har planleggingsdager før oppstart på hvert semester, tror jeg, og ellers vet jeg ikke hvor de legger de hen.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Barnehagen til storesøs har 5 planlegingsdager i året. Vi får beskjed om datoen for disse dagen i god tid, så for oss er det overhode IKKE et problem. Planeggingsdagene er verdifull tid om brukes til opplegg som hever kunnskapen hos de barnehageansatte, og noen ganger har de teambuliding. Flott synes jeg
![]() |
#10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er du helt sikkert? I vår barnehage har vi fått beskjed om at man ikke må ta ut ferie hvis dette ikke passer. Man kan få ha barnet i en annen barnehage hvis vår barnehage er stengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Barnehagene kommunen har fem planleggingsdager pr år. Hver barnehage bestemmer selv når de vil avvikle disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?5 planleggingsdager hos oss også. "Problemet" i vår familie er at jeg jobber i samme barnehage som lille går i og dermed er det alltid mannen som må ta fri.. Til nå har det gått greit, de har falt slik at han har hatt fri eller kveldsvakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?I barnhagen jeg har minsten (og har hatt de to andre) hadde de for noen år tilbake et tilbud til foreldrene.
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Her er det også pålagt at de skal ha 3 ukers ferie mellom mai-sept, på lik linje med ferieloven for oss voksne. Bare at vi har 5 uker.
![]() |
#15 |
Pirkete
![]() ![]() |
Ferieloven sier vel at man har krav på 3 uker mellom mai og september, og 4 uker totalt i løpet av året? I tillegg har nå de fleste fått fem ukers ferie i løpet av året, men det er ikke lovpålagt. I vår bedrift kan vi ikke regne med fire uker sammenhengende ferie om sommeren, bare tre. Noen ganger kan vi få fire, men det går på omgang - altså hadde man fire uker i fjor, kan man være sikker på ikke å få det i år... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
Man har rett på tre uker sammenhengende ja, i følge ferieloven. Men som kommuneansatt blir jeg trukket for fem uker, og må ta det.
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Hos er det vedtektsfestet å ta 2 uker ferie i den ferieperioden som ferieloven sier, men tilsammen skal barna ha 4 uker ferie i løpet av barnehageåret, det står også i vedtektene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Det hadde vært uaktuelt for meg å IKKE ta ut Sneipen i ferie sammen med oss, men jeg skulle ønske det hadde vært mer fleksibelt. Jeg har altså samme type barnehage som Polyanna med obligatorisk vinter- og høstferie, stengt samtidig som skolen i julen (sist i 2 uker) og påsken, samt hele juli. Jeg har dermed ingen mulighet til å være hjemme alle dager han ikke kan gå i barnehagen, da må vi enten ta ut ferie hver for oss eller få hjelp av besteforeldre. Samt at det nærmest umuliggjør å ta ut sommerferie på annet tidspunkt enn juli.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
Det har liksom alltid ordnet seg, og jeg ser hvor bra disse pausene er for ungene, selv om det blir temmelig hverdagslige ferier. Vi har fått litt hjelp av besteforeldre, litt av våre søsken, flekser litt med jobbing, og mekker det til. Litt permisjoner blir det jo også i blant...
![]() |
#20 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Planleggingsdag i bhg?Jeg tror vi har verdens beste bhg. Åpent hele sommeren, ingen planleggingsdager, åpent alle "svarte" dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|