Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Akseptabel ventetid er:
Under 1 time 81 48,80%
1-2 timer 56 33,73%
2-3 timer 8 4,82%
Alt er akseptabelt! 21 12,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 22:57   #41
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Kan jeg spørre hvor du bor? Syns det høres ut som om det fungerer helt supert hos dere.

Hvis du ikke vil skrive det i tråden, så kan du gjerne "hviske" det til meg!

Det er laaangt fra bare bra hos oss heller altså, vi får endel klager, men det er på enkelte leger....

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:11   #42
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det er laaangt fra bare bra hos oss heller altså, vi får endel klager, men det er på enkelte leger....

Sånn vil det jo alltid være, men bare det at det tas rpøver før hastegraden vurderes, syns jeg er supert!

Hadde jeg vært veldig syk og usikker, og min crp var negativ, så hadde jeg antageligvis slått meg til ro med at det var virus og bestemt meg for å reise hjem.
Da hadde jeg spart legen for en pasient den dagen! Det er jo nesten umulig å vite om det er virus eller bakterielt uten å ta prøve på det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:37   #43
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Her i Oslo er jeg fornøyd hvis jeg kommer inn etter 1-2 timer. Dersom barnet mitt hadde vært svært syk, hadde jeg nok laget slik rabalder at vi fikk komme inn før. På legevakten i sentrum prioriteres de sykeste først.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 23:38   #44
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halvannen til to timer er greit. Det finnes andre mennesker i verden utenom meg som trenger hjelp.

Gammel 24-02-07, 23:44   #45
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er ok å vente så lenge de som er foran i køen virkelig trenger hjelp. Her i byen får vi time når vi ringer opp legevakten. Ofte kan vi vente nesten hele dagen ( hjemme) før vi trenger å dra inn til legevakten. Det som irriterer meg er at alltid kommer politiet inn med noen fylliker som har gjort et eller annet i fylla og går foran. Jeg skjønner jo at politiet trenger å få unna arbeidet, så de kan gjøre andre oppgaver. Men.....

Gammel 24-02-07, 23:46   #46
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville du heller hatt fulle folk på venterommet, som muligens lager bråk, spyr osv?

Gammel 24-02-07, 23:52   #47
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Her varierer det veldig, det kommer an på om man drar på den lokale legevakten, eller den i sentrum.
På den lokale kommer det veldig an på når man kommer, og selvsagt om det er mye folk. De åpner kl 16, men man kan komme før og trekke kølapp.
Det er da kølapp til registreringen, ikke til å komme inn til legen.
De har åpent til kl 22.

I sentrum kan køene være uendelige. En gang satt jeg i kø i over seks timer, og da kom jeg tidlig på morgenen, og var mildt sagt dritt-lei

Gammel 24-02-07, 23:55   #48
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg bor ikke i by, så jeg må bare spørre. Hvorfor drar dere til legevakta for vanlig sykdom som man kan vente til legekontoret åpner og komme dit?

Det er ikke rart det er så lang ventetid på legevakta når man drar dit med øyekatarr og langvarig feber og ting som ikke er akutt.

Det er ikke alltid like enkelt å komme til fastlegen, trodde det sa seg selv.

Gammel 24-02-07, 23:59   #49
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Så om ungen har vært syk flere dager og det topper seg fredags kveld, så skal man vente til mandag morgen kun fordi man bor i en by?

Gammel 25-02-07, 00:00   #50
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg husker jeg var på legevakten med nyrebekkenbetennelse en gang. I ettertd synes jeg godt de kunne ha sluppet ham med avkuttet finger som blødde som en sil og som holdt hånden over hodet inn foran meg i køen.

Er det mulig?

Gammel 25-02-07, 00:01   #51
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Vi kommer alltid rett inn, og går ofte bare rett via akutten.

Men det er vel pga. guttungen.

Vi kommer alltid rett inn på barn akutt mottaket på sykehuset, og er aldri på legevakta, det har jo med barnet mitt å gjøre.
Og det er jeg veldig glad for, kunne aldri tenke meg å sitte på legevakta i timesvis med et sykt barn, tenk på den smittefaren der da! Og barnet har det jo ikke bra da. Barn bør prioriteres, håper de gjør det de fleste steder.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 00:11   #52
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En times tid synes jeg er greit. Men det kommer selvsagt også an på hvor alvorlig sykdommen eller skaden er.

Jeg kjenner en dame som har jobbet på legevakten i mange år, og hun sier at om folk kun kom dit da de hadde et reelt behov for det, ville køen være langt kortere. Mange kommer med småplager som man egentlig skal til fastlegen med.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 00:26   #53
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg kjenner en dame som har jobbet på legevakten i mange år, og hun sier at om folk kun kom dit da de hadde et reelt behov for det, ville køen være langt kortere. Mange kommer med småplager som man egentlig skal til fastlegen med.

Det er klart det ville vært det, men da kanskje sykefraværet hadde vært høyere enn det allerede er også, noen ganger så kan det være greit å få begynt på medisiner en fredagskveld for å klare å gå på jobb på mandag, selv om det egentlig ikke er veldig akkutt.
Jeg har vært på legevakt en fredagskveld for betennelse på ene øyet (det øyet jeg ser på) det var egentlig ikke akutt, men hvis jeg ikke hadde reist da så hadde jeg ikke kunne reist på jobb på mandagen, for jeg kunne ikke en gang kjøre bil fordi jeg ikke klarte å ha øyet oppe.
Sitter her med bronkitt nå, og hadde jeg vært i arbeid så hadde jeg sikkert reist til lege i kveld for å slippe sykefravær på jobb, men siden jeg er hjemmeværende så føler jeg at det ikke er nødvendig. Bare gjespe for fult det så får jeg nok luft,

Gammel 25-02-07, 09:24   #54
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Men det er vel pga. guttungen.

Vi kommer alltid rett inn på barn akutt mottaket på sykehuset, og er aldri på legevakta, det har jo med barnet mitt å gjøre.
Og det er jeg veldig glad for, kunne aldri tenke meg å sitte på legevakta i timesvis med et sykt barn, tenk på den smittefaren der da! Og barnet har det jo ikke bra da. Barn bør prioriteres, håper de gjør det de fleste steder.

Det gjør vi også hvis minsten skulle få feber. Men han "teller" liksom ikke når jeg svarte på denne undersøkelsen.

Gammel 25-02-07, 09:36   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldigvis bestiller vi time på legevakten hos oss, og sitter hjemme og venter på at det skal vi vår tur. Deilig med barn, man slipper å sitte på et kaldt venterom. Jeg elsker denne legevakten, mye bedre enn den dårlige legevakten i Stavanger!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 09:43   #56
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Heldigvis bestiller vi time på legevakten hos oss, og sitter hjemme og venter på at det skal vi vår tur. Deilig med barn, man slipper å sitte på et kaldt venterom. Jeg elsker denne legevakten, mye bedre enn den dårlige legevakten i Stavanger!

:vurdereråflyttetilSandnes:

Gammel 25-02-07, 10:47   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, legevakten her er nesten grunn nok i seg selv til å flytte til Sandnes.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 10:51   #58
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis en av oss virkelig er syke, er det ikke akseptabelt med noe ventetid i det hele tatt. Så da går vi til en privat legevakt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 11:01   #59
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvis en av oss virkelig er syke, er det ikke akseptabelt med noe ventetid i det hele tatt. Så da går vi til en privat legevakt.

Så smart! Har de det i byen her også tro?

Gammel 25-02-07, 11:19   #60
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

De gangene jeg har reist inn på legevakten så har det vært pga at jeg har vurdert situasjonen til så alvorlig at behandling kreves umiddelbart. Da mener jeg at akseptabel ventetid er maks 1 time.
Jeg er veldig fornøyd med den lokale legevakten vi har her. Der har vi fått komme rett inn de gangene vi har vært der.
Legevakten i sentrum blir kun brukt som absolutt siste utvei, etter å ha måttet vente i 4 timer midt på natten med en liten baby med lungebetennelse.Ved en annen anledning så holdt jeg på å stryke med pga ventetiden, og kommentaren jeg fikk da jeg spurte om jeg kunne få en seng å ligge på var at alle her hadde vondt, men ikke alle var like flink til å vise det.
Jeg skjønner at det ikke alltid er så lett for de ansatte å vurdere hastegraden på pasienter som kommer inn, men de kan jo spare seg for slike kommentarer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.