Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Akseptabel ventetid er:
Under 1 time 81 48,80%
1-2 timer 56 33,73%
2-3 timer 8 4,82%
Alt er akseptabelt! 21 12,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-07, 20:51   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Her i byen vår får man ikke time på legevakten.
Man må møte opp, og vente...

Hvor lenge syns du det er akseptabelt å vente?

Vet noe haster mer enn andre ting f.ex. mulig hjerteinfarkt etc., så det jeg mener er "vanlige" ting som langvarig feber, hoste som har satt seg i brystet o.l.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:54   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Jeg synes egentlig det bør ta under 1 time. Det pleier å ta nærmere 3 her i byen da...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 20:55   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes egentlig det bør ta under 1 time. Det pleier å ta nærmere 3 her i byen da...

Her også!

Gammel 24-02-07, 20:55   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns også det burde være under 1 time ventetid.
Stort sett så går det radig de gangene vi har måttet dra dit, men minuttene er så laaaaange.....

Gammel 24-02-07, 20:58   #5
Nå også i farger

Standard

Skriv også gjerne hvor lenge du vanligvis må vente på din legevakt.
Ser de fleste har gjort det til nå.

Gammel 24-02-07, 20:58   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde selvsagt være kortest mulig. Man er jo syk,og det er utrivelig å sitte på en pinnestol til allmenn beskuelse. Enda verre er det når det er unger som er syke.

Gammel 24-02-07, 20:59   #7
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Under en time. Her i byen er det håpløst. Om du er så heldig at de tar telefonen, så har de nesten alltid to standardsvar: ta en paracet til og se det an, eller det kan sikkert vente til i morgen tidlig og du kan ringe fastlegen.

Begge de to siste gangene har minsten blitt innlagt da vi kom på barneavdelingen......., så legevakten gir jeg ikke mye for.

Gammel 24-02-07, 21:01   #8
Nå også i farger

Standard

Klager dere forresten når dere må vente umenneskelig lenge?

Gammel 24-02-07, 21:01   #9
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes nok det burde være under en time, i allefall der det haster litt eller da det er barn. Men har ikke erfaring at det går så kjapt her, blir ofte sittende et par timer å vente selv om en har ringt og fått beskjed om å komme da og da.

Gammel 24-02-07, 21:02   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit at det tar 1-2 timer. Jeg synes også det er greit at det prioriteres på sykdom og ikke på alder.

Gammel 24-02-07, 21:03   #11
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Klager dere forresten når dere må vente umenneskelig lenge?

Nei, men det hender jeg spør hvordan de ligger an.

Gammel 24-02-07, 21:04   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes det er helt greit at det tar 1-2 timer. Jeg synes også det er greit at det prioriteres på sykdom og ikke på alder.

Jeg synes ikke det er ok at det tar over 2 timer når man sitter i et glovarmt venterom med en på 6 måneder med falsk krupp for eksempel. Helt tatt fra luften . Så jeg synes ikke den sykdomsprioriteringen funker så bra, og synes det virker som om de tar dem som har med seg hele familien først....

Gammel 24-02-07, 21:06   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi kommer alltid rett inn, og går ofte bare rett via akutten.

Gammel 24-02-07, 21:08   #14
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Vi kommer alltid rett inn, og går ofte bare rett via akutten.

Jøss, hvor bor dere?

Gammel 24-02-07, 21:11   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke akseptabelt å vente over 1 time før en kommer inn. På legevakten her i byen får du en gradering (farge) når du kommer. Du får ikke time, men må komme og få denne graderingen. Har du rød er du prioritert og skal ikke vente, er du gul så går du foran alle de andre som er hvite. Hvite er ting som blir vurdert til av sykepleier at egentlig kan vente til legekontoret åpner igjen på dagtid, men de tar de innimellom ved ledig kapasitet. Synes dette egentlig er en grei ordning. Selv drar jeg kun på legevakta ved absolutt akutt og ting som ikke kan vente overhode, så jeg har aldri hatt problemer med å måtte vente lenge.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:11   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det bør ta under en time, kan de ikke overholde det bør de be folk f.eks vente litt når de ringer. Med vente litt tenker jeg da på at de bør si fra at folk bør vente litt før de kommer.

Her hos oss er det ikke så ille på legevakta, som oftest tar det ikke så lang tid. Vi ringer alltid først og hører hvordan det ligger an også da (og spør om vi trenger å komme) Selvsagt kan det hende at legen blir kalt ut til noe akutt, men det er sjeldent. (kun en lege på vakt)

Gammel 24-02-07, 21:12   #17
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Så jeg synes ikke den sykdomsprioriteringen funker så bra, og synes det virker som om de tar dem som har med seg hele familien først....

Det kan jeg skrive under på at den ikke gjør!

Vi satt like lenge og ventet med en baby på 3 uker som holdt på å dø av sepsis (vi visste selvsagt ikke at han hadde det!), som da vi hadde en 2-åring med ørebetennelse. Det er jo horribelt! Noe svikter et sted.

Gammel 24-02-07, 21:13   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd både lange og korte ventetider. De gangene jeg har måttet vente lenge så har jeg sett at folk som er langt sykere enn meg selv har blitt prioritert, og det synes jeg er helt greit.

Mamma har jobbet på legevakta. Hun forteller at det er MANGE gjengangere som virker som om de kommer dit i mangel på andre fritidssysler. Disse tar opp masse tid for de som jobber der.

Heldigvis har jeg aldri vært nødt til å dra på legevakta med snuppa, men hvis så skjedde ville nok toleransegrensen for hvor lenge jeg var villig til å vente være ganske kort.

Gammel 24-02-07, 21:19   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vært litt "bortskjemt" med at de gangene vi har vært på legevakten, om det så har vært med lillegutt eller meg selv, har det vært såpass alvorlig at vi har gått rett inn. Da har vi ringt på forhånd så de visste vi kom.
Her har også legevakten kommet hjem til oss ved noen anledninger

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 21:27   #20
Nå også i farger

Standard

Hva kommer under betegnelsen "så alvorlig" at man må komme rett inn da?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.