|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Akseptabel ventetid er: | |||
Under 1 time |
![]() ![]() ![]() ![]() |
81 | 48,80% |
1-2 timer |
56 | 33,73% |
2-3 timer |
8 | 4,82% |
Alt er akseptabelt! |
21 | 12,65% |
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Her i byen vår får man ikke time på legevakten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg syns også det burde være under 1 time ventetid.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Skriv også gjerne hvor lenge du vanligvis må vente på din legevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det burde selvsagt være kortest mulig. Man er jo syk,og det er utrivelig å sitte på en pinnestol til allmenn beskuelse. Enda verre er det når det er unger som er syke.
![]() |
#7 |
Javel
|
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Under en time. Her i byen er det håpløst. Om du er så heldig at de tar telefonen, så har de nesten alltid to standardsvar: ta en paracet til og se det an, eller det kan sikkert vente til i morgen tidlig og du kan ringe fastlegen.
![]() |
#8 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Klager dere forresten når dere må vente umenneskelig lenge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nattrangler
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Synes nok det burde være under en time, i allefall der det haster litt eller da det er barn. Men har ikke erfaring at det går så kjapt her, blir ofte sittende et par timer å vente selv om en har ringt og fått beskjed om å komme da og da.
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg synes det er helt greit at det tar 1-2 timer. Jeg synes også det er greit at det prioriteres på sykdom og ikke på alder.
![]() |
#12 |
I mål
|
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Jeg synes ikke det er ok at det tar over 2 timer når man sitter i et glovarmt venterom med en på 6 måneder med falsk krupp for eksempel. Helt tatt fra luften |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Vi kommer alltid rett inn, og går ofte bare rett via akutten.
![]() |
#15 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Det er ikke akseptabelt å vente over 1 time før en kommer inn. På legevakten her i byen får du en gradering (farge) når du kommer. Du får ikke time, men må komme og få denne graderingen. Har du rød er du prioritert og skal ikke vente, er du gul så går du foran alle de andre som er hvite. Hvite er ting som blir vurdert til av sykepleier at egentlig kan vente til legekontoret åpner igjen på dagtid, men de tar de innimellom ved ledig kapasitet. Synes dette egentlig er en grei ordning. Selv drar jeg kun på legevakta ved absolutt akutt og ting som ikke kan vente overhode, så jeg har aldri hatt problemer med å måtte vente lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Synes det bør ta under en time, kan de ikke overholde det bør de be folk f.eks vente litt når de ringer. Med vente litt tenker jeg da på at de bør si fra at folk bør vente litt før de kommer.
![]() |
#17 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Det kan jeg skrive under på at den ikke gjør! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Jeg har opplevd både lange og korte ventetider. De gangene jeg har måttet vente lenge så har jeg sett at folk som er langt sykere enn meg selv har blitt prioritert, og det synes jeg er helt greit.
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Vi har vært litt "bortskjemt" med at de gangene vi har vært på legevakten, om det så har vært med lillegutt eller meg selv, har det vært såpass alvorlig at vi har gått rett inn. Da har vi ringt på forhånd så de visste vi kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?Hva kommer under betegnelsen "så alvorlig" at man må komme rett inn da? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|