Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-11, 11:50   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg er ikke overrasket. Jeg har tenkt mang en gang på at dette "måtte" skje en gang.
Såvidt jeg vet så var vel foreldrene hennes regimekritikere i Russland. På en eller annen måte, men jeg kjenner ikke detaljene.

Dette er en "umulig" sak, ja. Jeg synes linken til Lisa var god. Det er lovendring som må til, for loven slik den foreligger er det vel ikke tvil om at er fulgt.

Gammel 13-01-11, 11:50   #2
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Har møtt flere gjennom jobben min som kom hit som mindreårige. Ble med foreldrene. Disse sliter veldig med det samme de blir atten år og skal behandles som voksne. De kan ikke noe for den situasjonen de er havnet i og har allikevel få rettigheter. Veldig, veldig vanskelig!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:57   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ho kom jo via Finland og er dermed Dubliner og skal da ha behandla saka si der?

Gammel 13-01-11, 12:10   #4
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når gjelder bestemmelsene?
En søknad blir behandlet som en Dublin-sak dersom søkeren:
har søkt beskyttelse i et annet land
er registrert med fingeravtrykk i et annet land (det vil si at personen er tatt for ulovlig grensepassering)
har visum eller oppholdstillatelse i et annet land

Enslige mindreårige asylsøkere blir kun returnert til andre land som er med i Dublin-samarbeidet dersom de har søkt beskyttelse i et annet medlemsland.
Individuell vurdering
UDI vurderer hver Dublin-sak konkret og individuelt. Vi legger blant annet vekt på asylsøkerens tilknytning til Norge og forutsetningene søkeren har for å ivareta sine rettigheter som asylsøker i landet som vi vurderer å returnere ham eller henne til. En søknad om beskyttelse vil ikke bli behandlet etter prosedyren for Dublin-saker hvis søkeren har ektefelle eller mindreårig barn i Norge, eller hvis søkeren er mindreårig og har foreldre i Norge. I disse tilfellene blir søknaden behandlet i Norge.* Registreringer i andre land
Alle asylsøkere over 14 år og personer som har krysset grenser ulovlig, blir registrert med fingeravtrykk i Eurodac. Eurodac er EUs elektroniske fingeravtrykksregister. Når politiet tar fingeravtrykkene til en asylsøker i Norge, sjekker de automatisk om personen er registrert i Eurodac. Anmodninger til utlandetDersom søkeren er registrert i Eurodac, eller andre opplysninger knytter søkeren til et annet medlemsland, ber UDI myndighetene i dette landet om å behandle søknaden om beskyttelse.
Anmodninger fra utlandet
På samme måte som Norge kan be et av de andre medlemslandene om å behandle en søknad om beskyttelse, kan også andre medlemsland be Norge om å behandle en søknad. Når UDI får en slik forespørsel, vurderer vi om vi er enige i at vi har ansvaret for å behandle søknaden.
Tett internasjonalt samarbeid
Dublin-samarbeidet forutsetter et tett samarbeid mellom medlemslandene. Norge deltar aktivt i dette samarbeidet.Mer informasjonHvis du har flere spørsmål om dette temaet, kan du kontakte Opplysningstjenesten i UDI. For nærmere informasjon om regelverket, kan du*se www.udiregelverk.no**
*

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:10   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at saken hennes skal behandles individuelt som en myndig person. Hennes sak har aldri vært oppe individuelt, kun vurdert samlet sammen med familien.

Gammel 13-01-11, 12:15   #6
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger meg på Toffskij her. Min første tanke når eg leste om boka, var at no vert ho sendt ut. Eg undrer meg på om ho rett og slett var litt naiv som stod fram på den måten. Ho må jo ha tenkt at risikoen for å bli tatt, og transportert ut, var temmeleg stor.
Maria Amelie er ei søt jente, som sikkert er eit fantastisk menneske. Men det betyr ikkje at ein kan sjå gjennom fingrane om at ho har brutt lova, heilt bevisst. Ein kan ikkje ta verken politi eller UDI så lenge lova er som den er. Dei gjer det arbeidet dei er satt til. Det ein kan spør seg om, er om styresmaktene gjer sitt arbeid? Samtidig kan eg ikkje heilt sjå at Maria Amelie har tungvegande grunnar for å få bli i landet. Siden ho ikkje er villig til å snakka om det, er det i grunn noko vanskeleg å gjera seg opp ei meining. Det vert for mange spekulasjoner, og eg er noko usikker på om ho er tent med det.

Gammel 13-01-11, 16:00   #7
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?

Jeg er ikke minste sjokkert over at politiet aksjonerte og arresterte henne. Hun har jo holdt en ganske høy profil i media både med deltakelse i tv-program, bokutgivelse osv. samtidig som hun oppholder seg ulovlig i landet. Så egentlig tror jeg ikke hun er så overrasket selv heller, og at hun kanskje også bruker seg selv for å få dette temaet, og saken sin, tatt på alvor, og kanskje få til lovendringer og fortgang i lignende tilfeller og behandling av saker. Jenta er jo smart.

Når det er sagt, så ser jeg ingen grunn til at hun ikke skulle få lovlig oppholdstillatelse her, og da baserer jeg det KUN på det jeg har lest og at det virker som hun er godt integrert osv.

og fortsatt er det selvsagt en tragedie at ræl som Krekar får oppholde seg her. Det er katastrofe uten sidestykke.

Noen som vet hvordan hun fikk til å studere og ta mastergrad ved NTNU UTEN å ha lovlig oppholdstillatelse og lovlige identifikasjons-papirer? Jeg tviler sterkt på at jeg hadde fått det til.

Gammel 13-01-11, 16:18   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Noen som vet hvordan hun fikk til å studere og ta mastergrad ved NTNU UTEN å ha lovlig oppholdstillatelse og lovlige identifikasjons-papirer? Jeg tviler sterkt på at jeg hadde fått det til.

Bøygen er vel Samordet Opptak, vil jeg tenke meg. Når man først har kommet inn på et studie så skal det vel ikke være så vanskelig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 16:30   #9
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Bøygen er vel Samordet Opptak, vil jeg tenke meg. Når man først har kommet inn på et studie så skal det vel ikke være så vanskelig.

Det stemmer tror jeg. Og hun har fått studentbevis på bakgrunn av opptaket der, og brukt det som eneste legitimasjon, såvidt jeg vet.

Gammel 13-01-11, 12:17   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan hende at ho ikkje har tungtvegande grunnar til å bli her, men i denne saka kan det jo hende at VI har tungtvegande grunnar til å ha henne. På grunn av utdanninga.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:37   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det er litt paradoksalt at vi har fortsatt plass til Mulla Krekar, men ikke til henne.

Jeg skjønner dette med loven, men jeg synes det er en sum lov, når mennesker som bidrar positivt til samfunnet pågripes som om de er kriminelle, og det brukes 8 politifolk til pågripelsen, mens vankriminelle får boltre seg fritt på Oslo City. Loven er dum og bør gjøres om slik at mennesker som er bra for det norske samfunnet og som gjør en god innsats kan få bli, og de som truer med terror og denslags sendes raskt ut.

Ellers veldig enig med Kasia.

Ikke spesielt PK, det er vanskelig med enkeltsaker, men hva taper Norge på å gi henne oppholdstillatelse. Bør ikke det gjøres en personlig vurdering for de som ikke søker på politisk grunnlag.

Litt tåketanker her, kjenner jeg. Det opprører meg at hun behandles på lik linje med farlige kriminelle.

Gammel 13-01-11, 12:41   #12
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det er litt paradoksalt at vi har fortsatt plass til Mulla Krekar, men ikke til henne.

Og han russiske nynazisten.

Dette er en typisk sak som opprører "folk". Hun jobber, er integrert osv., men må ut. Samtidig som de to personene nevnt over får bli.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:43   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det opprører meg at hun behandles på lik linje med farlige kriminelle.

Enig. Ettersom hun kom hit sammen med foreldrene som mindreårig, synes jeg hun i en viss forstand er "uskyldig". At hun skal returneres alene til Moskva, strider i alle fall kraftig mot min rettferdighetsfølelse. (Skal en tro boka hennes, vet hun for øvrig ikke selv hva som er årsaken til at foreldrene måtte flykte fra Kaukasus.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:52   #14
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Enig. Ettersom hun kom hit sammen med foreldrene som mindreårig, synes jeg hun i en viss forstand er "uskyldig". At hun skal returneres alene til Moskva, strider i alle fall kraftig mot min rettferdighetsfølelse. (Skal en tro boka hennes, vet hun for øvrig ikke selv hva som er årsaken til at foreldrene måtte flykte fra Kaukasus.)

Så i søknaden om opphald har ho ikkje skrevet identiteten sin eller kvifor ho kom til Noreg? Då må det nå vera veldig vanskeleg å få positivt svar på den søknaden.

Gammel 13-01-11, 15:33   #15
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Du tuller, sant? Krekar er her fordi han - visstnok - risikerer dødsstraff om han blir sendt tilbake. Vi kan mislike det så mye vi vil, men slik er det altså. Marie Amelie har ikke rett til å være her i landet, og hun risikerer ikke dødsstraff ved tilbakesendelse.

Jeg syns ikke det er rett å bare skulle la de man liker bli her i landet, altså!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:34   #16
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg syns ikke det er rett å bare skulle la de man liker bli her i landet, altså!

Det er en fristende tanke. Dessverre vil det vel neppe fungere bra i praksis.

Gammel 13-01-11, 12:59   #17
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Lukter panikk av dette opptrinnet, synes jeg. Tydelig at AP nå leter etter sin egen innvandringspolitiske sjel med hodelykt langt oppe i et sted der sola aldri skinner.

På den andre siden tror jeg nok dessverre at Amelie og kretsen hennes regisserer dette her opptrinnet bra selv. Hun er samboer med en nordmann og er meget ressusterk med stort nettverk. Det eneste hun trenger å gjøre for å løse sin egen skjebne er å få en eller annen med myndighet til det å vie henne med mannen. Hun kunne gjort dette i stillhet og levd videre til familiegjenforeningen var i boks. Slik tusener på tusener har gjort de senere åra.

Når hun nå velger fakkeltog og tåredrypp-varianten, som har utviklet seg til en klisjé de siste 20 åra, føyer det seg bare inn i rekken av saker man bare trekker på skuldrene av og går videre.

I Pakistan sitter en kristen kvinne og venter på å bli henrettet for å ha nevnt profeten Muhammed til muslimske kvinner. Nylig ble advokaten hennes drept og det kom istand en demonstrasjon til støtte for morderen

Jeg skal stemme på den som henter denne kvinnen til landet og fikser ny identitet for vedkommende.

Gammel 13-01-11, 13:11   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus

Jeg skal stemme på den som henter denne kvinnen til landet og fikser ny identitet for vedkommende.

og familien hennes som lever på flukt fra gale mennesker som vil drepe dem fordi de er i familie med henne.

H*n får min stemme og.

..og ja, de kunne ordnet seg i stillhet, men like fullt er hun ingen kriminell, slik jeg ser det.

Gammel 13-01-11, 13:15   #19
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke spesielt PK, det er vanskelig med enkeltsaker, men hva taper Norge på å gi henne oppholdstillatelse. Bør ikke det gjøres en personlig vurdering for de som ikke søker på politisk grunnlag.

Da snur du innvandringen i Norge på hodet og følger i USA og Australia sine fotspor når det gjelder innvandling.

Her i Norge har vi ikke innvandring i det hele tatt. Vi har familiegjenforening og at Norge rekker ut en hånd til folk som er flyktninger og de som ønsker å bli det (asylsøkere). I tillegg har vi avtaler med flere land som gjør det mulig for utlendinger å arbeide og bo i Norge. Hele tanken bak denne strategien er at vi skal gjøre dette for å hjelpe de som trenger det (og det blir en egen diskusjonssak hvem de er.)

I Australia derimot er det lett å innvandre, men man må ha noe å "tilføre". Flyktninger er derimot ikke like aktuelt.

Man kan kanskje tenke seg å gjøre begge deler, men jeg synes - med sine feil og mangler - at den første tankegangen er bedre rent moralsk sett. Spesielt med tanke på den statusen Norge er i. Hadde vi vært et u-land som trengte leger, ingeniører etc så hadde det vært mer naturlig å importert ren støtte til landet. Vet ikke helt om Norge har akutt behov for det.

Gammel 13-01-11, 13:19   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Norge rekker ut en hånd til folk som er flyktninger og de som ønsker å bli det (asylsøkere).

Rekker ut en hånd for å fike til begge kinn, ja.

Ah, sorry. Lite konstruktiv. Dette blir nært og jeg blir gretten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.