|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg er ikke overrasket. Jeg har tenkt mang en gang på at dette "måtte" skje en gang.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Har møtt flere gjennom jobben min som kom hit som mindreårige. Ble med foreldrene. Disse sliter veldig med det samme de blir atten år og skal behandles som voksne. De kan ikke noe for den situasjonen de er havnet i og har allikevel få rettigheter. Veldig, veldig vanskelig! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Ho kom jo via Finland og er dermed Dubliner og skal da ha behandla saka si der?
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Når gjelder bestemmelsene? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg mener at saken hennes skal behandles individuelt som en myndig person. Hennes sak har aldri vært oppe individuelt, kun vurdert samlet sammen med familien.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Henger meg på Toffskij her. Min første tanke når eg leste om boka, var at no vert ho sendt ut. Eg undrer meg på om ho rett og slett var litt naiv som stod fram på den måten. Ho må jo ha tenkt at risikoen for å bli tatt, og transportert ut, var temmeleg stor.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?Jeg er ikke minste sjokkert over at politiet aksjonerte og arresterte henne. Hun har jo holdt en ganske høy profil i media både med deltakelse i tv-program, bokutgivelse osv. samtidig som hun oppholder seg ulovlig i landet. Så egentlig tror jeg ikke hun er så overrasket selv heller, og at hun kanskje også bruker seg selv for å få dette temaet, og saken sin, tatt på alvor, og kanskje få til lovendringer og fortgang i lignende tilfeller og behandling av saker. Jenta er jo smart.
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Bøygen er vel Samordet Opptak, vil jeg tenke meg. Når man først har kommet inn på et studie så skal det vel ikke være så vanskelig. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Maria Amelie-saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Det stemmer tror jeg. Og hun har fått studentbevis på bakgrunn av opptaket der, og brukt det som eneste legitimasjon, såvidt jeg vet.
|
|
|
#10 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Kan hende at ho ikkje har tungtvegande grunnar til å bli her, men i denne saka kan det jo hende at VI har tungtvegande grunnar til å ha henne. På grunn av utdanninga. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Det er litt paradoksalt at vi har fortsatt plass til Mulla Krekar, men ikke til henne.
|
|
|
#12 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?
Og han russiske nynazisten. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Enig. Ettersom hun kom hit sammen med foreldrene som mindreårig, synes jeg hun i en viss forstand er "uskyldig". At hun skal returneres alene til Moskva, strider i alle fall kraftig mot min rettferdighetsfølelse. (Skal en tro boka hennes, vet hun for øvrig ikke selv hva som er årsaken til at foreldrene måtte flykte fra Kaukasus.)
|
|
|
|
#14 |
|
|
Så i søknaden om opphald har ho ikkje skrevet identiteten sin eller kvifor ho kom til Noreg? Då må det nå vera veldig vanskeleg å få positivt svar på den søknaden.
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Du tuller, sant? Krekar er her fordi han - visstnok - risikerer dødsstraff om han blir sendt tilbake. Vi kan mislike det så mye vi vil, men slik er det altså. Marie Amelie har ikke rett til å være her i landet, og hun risikerer ikke dødsstraff ved tilbakesendelse. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Det er en fristende tanke. Dessverre vil det vel neppe fungere bra i praksis.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Maria Amelie saken - hva tenker dere om pågripelsen?Lukter panikk av dette opptrinnet, synes jeg. Tydelig at AP nå leter etter sin egen innvandringspolitiske sjel med hodelykt langt oppe i et sted der sola aldri skinner.
|
|
|
#18 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
og familien hennes som lever på flukt fra gale mennesker som vil drepe dem fordi de er i familie med henne.
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Da snur du innvandringen i Norge på hodet og følger i USA og Australia sine fotspor når det gjelder innvandling.
|
|
|
#20 |
|
|
Rekker ut en hånd for å fike til begge kinn, ja. |
|
|
|
![]() |
|
|