|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?
Jeg vet det. Det er jo derfor man også kan koke ull. Det er temperaturforskjellene og ikke temperaturen som krymper. Men jeg har aldri ødelagt noe ull i maskin, ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Forskjellen på med og uten børster er at de med børster trenger å få disse byttet etter ca halve levetiden. De koster ikke mye - men det må til. De børsteløse har ikke samme problemet. De er dog så nye så om de har andre ulemper isteden så vet jeg ikke om det. |
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Ja, vår også, som sagt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Kapasitet var det viktigste for oss. Byttet for et år siden. Med høy kapasitet ender man gjerne på toppmodellnog da følger gjerne at maskinen er børsteløs, energigjerrig, lavt vannforbruk osv. Vi har også toppmodellen til Siemens.
|
|
|
#6 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Siden du bruker tøybleier er det lurt å sjekke om den skyller med kaldt vann. (du setter de vel på skylling før vask?) Skylling med varmt/lunkent vann som mange maskiner gjør, øker bakterieveksten.
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Jeg stemmer for Miele jeg altså. Beste vaskemaskinen jeg har hatt. Men det er jo ikke helt rettferdig, før det har jeg hatt billigmaskiner, og nå klinte jeg til med en toppmodell fra Miele.
røverunger 03 og 08 Sist redigert av mkj : 05-02-11 kl 20:46. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Kapasitet!
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Vi kjøpte en LG på et nett-tilbud, foreløpig fornøyde med den. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Utsatt start er helt uviktig for meg, ettersom vi uansett aldri har den på når vi ikke er hjemme, og jeg ville heller ikke ha hatt den programmet når vi ikke var hjemme - hadde vi hatt vår litt mer gunstig plassert ville jeg dratt ut kontakten hver gang den ikke er i bruk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Med utsatt start kan man gjøre alt klart slik at vasken er ferdigvasket når man står opp. Eller er sove i sqmme kategori som "ikke hjemme"?
|
|
|
#13 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Stor kapasitet, godt ullprogram, 1600 omdreininger og kortprogram var det viktigste for meg. Vi er vedig fornøyd med vår AEG. http://www.elkjop.no/product/hviteva...ductTabcontent
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Jeg har hatt en tørketrommel det tok fyr i, så her står heller ingenting på om natten eller når vi er borte.
|
|
|
#15 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Vi kjøpte en Bosch (fra Elprice) med plass til 8 kg og som har 1600 omdreininger for et par uker siden. Veldig fornøyd!
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Jeg ville styrt unna de som er kombinert vaskemaskin og tørketrommel. Har særdeles dårlig erfaring med en sånn. Klærene ble rett og slett ikke rene selv om jeg kjørte dem på 4 timers programmet. Tørketrommelfunksjonen ødela klærene fordi det ble så varmt inni den. Er heldighvis kvitt den nå.
|
|
|
#17 |
|
A friend with benefits
|
Det er jeg helt enig i. Driten er jo det at om ene delen ryker, risikerer du å stå uten begge.
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny vaskemaskin, hva er viktig?Vår vaskemaskin og ørketrommel tok kvleden med bare et par uker i mellom rett før jul. Vi endte opp med å kjøpe Bosch. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Oh, God. JA! Maskinen vår piper en gang, så holder den kjeft. Eller. Nei, den piper mange ganger. Eller? |
|
|
|
![]() |
|
|