Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det rareste du spiser?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 22:56   #41
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Sv: Hva er det rareste du spiser?

Jeg liker godt komle med sennep på....vet ikke om det er sært, men har ikke hørt om andre som liker det

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:02   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ikke vært borti senep på komle nei.

Mamma stusset da vi hadde mange folk rundt bordet, og hun oppdaget ketshupen. Altså, var det potetball (ja, raspeball, komle, whatever) som sto på menyen. Hun visste det var folk hun ikke kjente matvanene til blandt gjestene (inkludert min svigerfar) men ketshup??? Vi kunne dog avklare at den tilhørte min sønn som på den tiden ikke fikk servert potetball, men derimot spiste pasta med ketshup og pølse (pølsene var ellers tilbehør til ballen, men han fikk heller pasta til dem)

Jeg har servert ball til min manns forlover, og på spm om hva han drikker til ball (jeg er vant til ulike varianter av melk... søt eller syrnet i ulike fethetsgrader) var svaret pepsi max! Den var noe uventet, for å si det sånn...

Gammel 09-02-11, 23:21   #43
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid likt å spise brødskiver med kald surkål på, det har jeg aldri hørt om noen andre som spiser.

Det beste som finnes til pannekaker er forresten sukker og bacon.

Og til helgefrokost har vi gjerne rundstykker med jordbærsyltetøy, eggerøre og bacon til (alt må i munnen samtidig ). I USA så hadde vi også gravy, en slags hvitsaus med masse pepper, til nevnte frokost. :sikler:

Gammel 09-02-11, 23:25   #44
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg spiser noe kjemperart.
tunfisk, rømme og agurkmix på brød er vel det jeg får mest reaksjon på, tror jeg.

Gammel 09-02-11, 23:43   #45
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg får hevede øyebryn både av syltetøy og hvitost, og syktetøy og banan (sistnenvte mener jeg jo er absolutt helt komplett normalt, den første skal jeg innrømme at ingen andre jeg kjenner spiser) Dog spiser jeg banan på skiva uten syltetøy nå om dagen, for åpenbart synes ett eller annet i meg at det er nok at Knerten har banan på, han trenger ikke vite at man kan ha syltetøy oppå der... (banan på skiva er "godmat", ikke noe han får hver dag akkurat)

Hvitost med syltetøy er da helt normalt?!

Jeg kjenner MANGE som spiser det.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:51   #46
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg husker første gangen svigers skulle servere meg fisk og rømmegrøt . Rømmsøl er helt greit , men man må ha spekemat og flatbrød til . Begge jentene spiser rømmsøl og andre hedemark spesialiteter .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:04   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker kaffe til øl. Det er visst veldig melkelig, har jeg skjønt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:13   #48
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Og jeg drikker bare varmt øl, klarer det ikke kaldt.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:32   #49
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror jeg er ganske normal jeg, men det ekleste kombo'en jeg har fått servert er ostesmørbrød med kaviar. URK. Varm kaviar var ikke godt. Spiser gjerne skive med kaviar og gulost, eller kaviar og nøkkelost, men da i kald versjon.

Og siden jeg er sambo med en mossing, har jeg adoptert pølse-i-vaffel tradisjonen. Det er knallgodt, men jeg spiser det helst uten noe annet på. Kombinasjonen søtt/salt er uslåelig.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 00:44   #50
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten! Jeg bruker chillisaus på vannmelon i blant. Det er knallgodt!

Gammel 10-02-11, 00:51   #51
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Du har ikke vært borti noen som jeg har gått på skole med vel? Evt. noen som har vært i nærheten av heimkunnskapslæreren min?
For å spare penger bestemte læreren vår på barneskolen seg for å erstatte kjøttdeig med revet gulrot og litt eple da vi skulle lage pizza.
Jeg husker hvordan jeg med vantro tok i mot budskapet og hvor ufattelig kvalmt det ble.

Må vel nevnes at moren til venninnen min på det tidspunktet var alenemor til en tenåring samtidig som hun studerte, så gulrotpizzaen var en sikker schläger når eksamen begynte å nærme seg samtidig som studielånet for semestret var brukt opp Hadde heimkunnskapslæreren din noen som helst forbindelse til forblåste øyer i nord?

Gammel 10-02-11, 00:54   #52
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke spesielt rar, men en vane - jeg må ha gulost over brunosten - jeg liker brunost, men ikke når den klistrer seg til ganen. Gulosten blir som ett skjold.

Men jeg sperret opp øynene når jeg fikk servert vafler og spekemat hos en venninne fra Midt-Norge, det var litt spesielt.

Pepperkaker og blåmuggost - den kombinasjonen har jeg hørt flere skryte av.. årets pepperkakerester må testes ut her sjønner jeg..

Gammel 10-02-11, 01:48   #53
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Har du vært på pannekakehuset på Bærums verk? Tror du ville like maten der!

Åh, husker jeg spiste pannekaker med ribbe og tilbehør. Sinnsykt og merkverdig digg!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 01:51   #54
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Må vel nevnes at moren til venninnen min på det tidspunktet var alenemor til en tenåring samtidig som hun studerte, så gulrotpizzaen var en sikker schläger når eksamen begynte å nærme seg samtidig som studielånet for semestret var brukt opp Hadde heimkunnskapslæreren din noen som helst forbindelse til forblåste øyer i nord?

Det er supergodt med gulrot i kjøttsausen, og gulrotlagsagne er kjempegodt. Trenger ikke alltid kjøtt.

Gammel 10-02-11, 02:03   #55
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Før - singel, student og ikke så avansert i matveien:

- barnemat på glass! Lever i fløtesaus (12 mnd) var storfavoritt, varmet opp med svart pepper og blandet litt mais oppi. 1 glass kostet 11,90 og 2 glass + mais gjorde meg mett. Men det skal sies at jeg syns det var innmari flaut å kjøpe barnemat på glass når jeg ikke hadde barn selv...! Nå finnes ikke lenger Lever i fløtesaus på glass, dessverre....
- stekt mais (løs mais, men frossen type som ikke lenger finnes i Norge) med smør og pepper til middag.
- hurtigris med thousand island
- posepotetstappe med bernaise og mais.
- Makaroni, brelett og ketchup har også vært konsumert i store mengder opp gjennom åra
Jeg gremmes! Ikke rart jeg fikk masse magefett.

Noe jeg liker veldig godt nå, er lavkarboknekkebrød med peanøttsmør (øko) og tyynt lag honning.

Gammel 10-02-11, 02:13   #56
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser denne tråden så undres jeg - hvordan kom man egentlig frem til disse sære kombinasjonene? Når fant man ut at "pepperkake og båmuggost - ja! Det må bli en slager!" eller "kald surkål i kjøleskapet ja- det er sikkert godt på brødskiva"... jeg er ikke helt der at jeg faktisk eksprimenterer med disse kombinasjonene.

Gammel 10-02-11, 08:04   #57
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jjordbærsyltetøy meg egg

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 08:36   #58
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skive med ost og syltetøy er da helt normalt.

Jeg syns det er veldig godt med kald ris, tyttebærsyltetøy og fløte over.

Når jeg skal ha kokt egg, må jeg ha en skive med syltetøy til, da tar jeg først en skje med egg og så spiser jeg av skiven. En yummy kombinasjon.

Sikkert ikke så veldig spesielt, men jeg har fått en del komentarer på dette.

Gammel 10-02-11, 09:59   #59
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hva er det rareste du spiser?

Jeg tror ikke jeg har noen spesielt sære matvaner, men jeg har en venninne som spiser brødskive med brunost og kaviar

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:11   #60
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Hva er det rareste du spiser?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg tror ikke jeg har noen spesielt sære matvaner, men jeg har en venninne som spiser brødskive med brunost og kaviar

Det gjorde jeg også da jeg var liten.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.