|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vi nå? Turbo er 36 kg :/
Ja det gikk jeg ut i fra. Vi har også en ikkefixversjon. Det var den jeg tenkte på. Litt i overkant mange bilstoler her nå.
|
|
|
#42 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hva gjør vi nå? Turbo er 36 kg :/Jeg er elendig til å huske hvor jeg leser/får info fra (f eks hvorfor det ikke er tillatt å bruke bare puta hvis ryggen er tatt av på delbar barnestol).
|
|
|
#43 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Det skal jo være produksjonsmerke på setene med årstall vel? Uansett, er stolene like så kan du jo fortsatt bruke de som pute hvis de kan deles. Puten er jo ikke noe mindre sikker, det er jo bare noen produsenter som ikke lenger ønsker å "tilby" puter. Slik som HTS f.eks.
|
|
|
#44 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør vi nå? Turbo er 36 kg :/Jeg trodde at mine Maxi Cosi Rodi XR ikke skulle kunne brukes som pute, men det eneste jeg finner i bruksanvisningen er;
|
|
|
#45 |
|
Stabilt ustabil...
|
Diskusjonen gikk vel mer på om det er lov å bruke beltestoler når man tar av ryggen, ikke om det er lov å bruke puter som bare er puter.
|
|
|
#46 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk med meg såpass, og svarte jo på det i forhold til akkurat vårt sete, ikke sant?
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Hva gjør vi nå? Turbo er 36 kg :/Slik jeg har forstått det i hine hårde dager da jeg jobbet med bilsikkring, så er stolen sinii godkjenning på mål og vekt der fordi ungen før denne vekt/høyde ikke har full beskyttelse av setebeltet i en kollisjon. Når ungen har nådd denne tyngden ev høyden vil setrbeltet ha den effekten man ønsker og ekstra stol vil ikke lengere være nødvendig, men det betyr ikke at den ikke kan brukes. Sittestilling og komfort teller jo også.
|
![]() |
|
|