|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kosttilskudd er farlig (side2.no)Ingen som vil kommentere artikkelen? Fant boka som det henvises til nå:
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kosttilskudd er farlig (side2.no)Nå har jeg lest artikkelen. :svett: Jeg har aldri hørt om den høringen forfatteren refererer så grundig til (noe jeg i seg selv synes er rart), og kan følgelig ikke kommentere det som angivelig kom frem. Siden det ikke står noen referanser (rart igjen), har jeg ingen mulighet til å etterprøve det. Men det er i hvert fall soleklart at en god del av utsagnene strekker fra upresise til direkte feil. Jeg kan heller diskutere dette med deg på PM, Iset.
Dette sitatet avslører veldig tydelig det man gjerne kaller "bias", altså at forfatterens personlige meninger farger konklusjonene. Det er klart at hvis alle bare hadde klart å bli normalvektige og ikke røyke eller drikke for mye, hadde det vært mindre type 2-diabetes og hjerte-/karsykdom. Men det er ingen tvil om at f.eks. blodtrykksmidler og statiner ikke bare er symptomlindrende, de redder liv. Mange, mange, faktisk. F.eks. har hjerte-/kardødeligheten sunket betraktelig de siste tiår, til tross for at i blir stadig mer overvektige.
|
![]() |
|
|