|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#44 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Når jeg hadde illsint og vrang tenåring i hus, da var jeg ulykkelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Jeg hadde vært lykkelig uten barn, og sånn som livet mitt ble, hadde det uten tvil vært enklere uten barn. Siden jeg har banr kunne jeg selvsagt ikke vært dem foruten nå.
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Jeg kjenner meg heller ikke igjen i artikkelen. Jeg blir bergtatt flere ganger daglig av en enorm lykkerus, og har aldri kjent meg så lykkelig som etter at jeg fikk barn. Nå har jeg ikke rukket å ha dem i så veldig mange år enda, men vil anta at jeg hadde kjent det til nå om travelheten skulle legge en demper på lykkefølelsen. Jeg er også lykkelig sammen med mannen og generelt over det livet vi har fått, og føler i grunnen ikke at jeg har så veldig mye mindre frihet nå enn før jeg fikk barn. Jeg er heller ikke vant med de aller største sprellene så kanskje det er en forklaring? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
maler
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Det blir litt feil å kalle det lykke tror jeg, de fleste som har barn vil vel nekte for at de ikke er lykkelige med barna sine. Men endel vil kunne si seg enige i at de føler seg veldig bundet eller setter seg selv til side eller har noe de savner som de ikke får gjort fordi de har barn. Likevel tror jeg ikke dette kommer i nærheten av det savnet man opplever hvis man ønsker seg barn som ikke kommer.
|
|
|
#48 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?
Jeg føler meg egentlig veldig sjelden som utilstrekkelig som forelder. Det betyr ikke at jeg går rundt og føler meg fantastisk flink og kompetent som forelder heller og at barna mine bør kysse jorda jeg går på i ren takknemlighet, men bare at jeg har et ganske nøkternt syn på hverdagen, tror jeg. Jeg vet at det kommer til å gå med mye plaster denne uka også, jeg vet at jeg kommer til å tilte på badet av et eller flere barn som ikke vil kle på seg mens et eller flere andre barn tester om tannbørsta mi flyter i doskåla denne uka også, jeg vet alle barna på flere tidspunkt kommer til å føle seg tilsidesatt og neglisjert fordi det er begrenset hvor mye jeg rekker på en gang og så videre, men jeg vet også at stort sett har både jeg og ungene det fint. Sammen. Og det er godt nok på en helt vanlig mandag. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
...we have cookies
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Det er sånne artikler som 'trøster' slike som meg. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Den økte mengden med husarbeid tærer litt på innimellom, det skal jeg innrømme. Følelsen av å være plassert i husarbeidsdungen mens jeg egentlig bare vil løpe rundt å gjøre artige ting gjør meg ikke spesielt lykkelig. Men jeg står nå i det og jobber med å hjernevaske meg selv til å like det.
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Jeg er definitivt mere lykkelig fordi jeg har barn.
00 04 10 Sist redigert av era : 11-04-11 kl 15:30. Årsak: Og og å snafu...nådde åendre før det ble fp ommskolerings leir og nakkeskudd :puuh: |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Epikur
|
Næsj, noen føler seg alltid truffet. Uansett hva man sier og hva man snakker om.
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Mitt aller beste trekk som gjør meg til en godmorTM er evnen til å drite i hybelkaniner og prate istedet når det trengs(og enjævel på pannikk og overflate rydding)
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Jeg synes formuleringen er så rar sett ut fra hvordan jeg er skrudd sammen. |
|
|
|
#56 |
|
geskjeftig
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Jeg blir litt sliten av alt maset om å være lykkelig hele tida, jeg. Det er da vel ingen som går rundt og er hæppisnæppiråsalykkelige til vanlig? Jeg har iallfall ikke møtt så mange, barn eller ei.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 11-04-11 kl 18:06. Årsak: Glemte igjen et par ord. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jupp!
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Borte
|
Sv: Blir vi ulykkelige av å ha barn?Gode, gamle FP. Her finnes ikke en sjel som blir ulykkelig av barna sine.
|
|
|
#59 |
|
flisespikker
|
Hvis vi ikke hadde hatt barn, så ville vi høyst sannsynlig ikke vært på FP. I rest my case.
|
|
|
#60 |
|
kamerat
|
Jeg blir margsint, da. Teller det?
|
![]() |
|