|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerBarnevakt er luksus. |
|
|
|
#2 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg er enige i at man ikke kan forvente at besteforeldre skal passe barnebarn, men likevel synes jeg det er rart at de ikke vil bruke tid på barnebarna, litt synd faktisk. Vi er kjempeheldige og har begge sett besteforeldre innen 30min på hver sin kan av byen og de har ham mer enn gjerne og helt ærlig så synes jeg kanskje det er litt rart at de ikke kan stille opp en gang imellom. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerBarnevakt og dedikerte besteforeldre er en luksus som er urettferdig utdelt. Vi er heldige og har besteforeldre som stiller opp, men som i de første årene bodde langt unna: 13 mil og 13 mil og en flytime unna. Gutta fikk innimellom en helgetur til de som bodde nærmest. Da kjørte vi halveis for overlevering, og alle koste seg.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg hadde ikke funnet "noen andre" som barnevakt hvis ikke besteforeldre og søsken kunne stilt opp nå og da. Da hadde vi ikke hatt noen til å passe gutta. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerIngen som sier det er bare-bare. Men, man kan sette seg ned å være lei for alt som ikke er slik man skulle ønske, eller man kan forsøke å gjøre noe med det? Vi ønsket oss et sterkt og tett nettverk rundt oss og barna. Vi har jobbet hardt for å få dette til, og nå nyter vi "fruktene" av det arbeidet. Det gir oss så mye, både barna og oss voksne.
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerKlart barnebarn er en gave, men verden er da full av mennesker som ikke vet å sette pris på det de har. I alle aldre og faser av livet. Jeg vet godt at det er sårt med uinteresserte besteforeldre, men hva som er å vise interesse er gjerne ikke avklart mellom generasjonene. Og det er mulig jeg er enkel, men jeg tenker som så at ønsker man seg noen som er engasjert i barna, og dette ikke er barnas besteforeldre, så får man lete etter noen andre. Tusenvis av mennesker rett rundt dørene til de fleste.
|
|
|
|
#8 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passerEg forstår rett og slett ikkje samanhengen i foreldre, svigers, mormor og fruen her, med mindre HI også er dame. Og det er jo meget mulig.
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Sv: Besteforeldre som ikke passer
Jeg og grublet litt på dette og konkluderte med at det er to mammer.
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
220 mil går også, om man bare gir beskjed litt på forhånd. (var på konsert i fjor vi |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Besteforeldre som ikke passerHva med at hi er en mann? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bladibladiblaah!
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nope. HI omtalar si mor som mormor. Det fungerte for meg heilt til h*n nevnte fruen. Men, det er jo også greit at hi er dame altså. Eg taklar det.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Du er jammen mer våken enn meg gitt! Henger visst igjen i fortiden jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerSelvsagt kan man gjerne hevde sin rett til å være sår, men jeg kan ikke se at det har noe for seg i lengden. Jeg tror ikke det gjør besteforeldrene mer gira på å være barnevakter, hvertfall.
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg håper selvsagt ikke at noen knekker nakken.
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Evigsåre følelser, bitterhet og misnøye? Da tror jeg vi snakker om forskjellige ting.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, der er vi uenige. Jeg mener det er mange flere måter å uttrykke kjærlighet på. Gjerninger er selvsagt én, men ikke viktigere enn andre.
|
|
|
|
#18 |
|
lider av tastleksi
|
Veldig enig.
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg er helt enig i at det er pussig at foreldrene dine knapt vil se barnebarna sine, men det kan ikke dere gjøre noe med. Det er ikke besteforeldrenes plikt å passe barnebarn, men det er klart det er litt rart at de knapt kommer på besøk heller. Dere får finne noen andre som barnevakt, ellers er jeg enig med dem som sier at man får prøve å være kjærester hjemme. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg må si at jeg syns det er trist at besteforeldre ikke ønsker å passe barnebarna sine. Jeg sier ikke at man skal forvente det, men man ønsker jo gjerne det både for forholdet barnebarn-besteforeldre og forholdet far-mor.
|
|
![]() |
|
|