|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerTenk å være besteforeldre og være så heldig å få lov å være sammen med barnebarna sine... Det er en gave det og, og slettes ikke alle som får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerKlart barnebarn er en gave, men verden er da full av mennesker som ikke vet å sette pris på det de har. I alle aldre og faser av livet. Jeg vet godt at det er sårt med uinteresserte besteforeldre, men hva som er å vise interesse er gjerne ikke avklart mellom generasjonene. Og det er mulig jeg er enkel, men jeg tenker som så at ønsker man seg noen som er engasjert i barna, og dette ikke er barnas besteforeldre, så får man lete etter noen andre. Tusenvis av mennesker rett rundt dørene til de fleste.
![]() |
![]() |
#43 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg forstår godt at dere blir frustrert. Men personlig ville jeg aldri kjøpt billetter til noe før barnevakten var i boks!
![]() |
#44 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerEg forstår rett og slett ikkje samanhengen i foreldre, svigers, mormor og fruen her, med mindre HI også er dame. Og det er jo meget mulig.
![]() |
#45 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerHva med at hi er en mann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passer
Enig i hver bokstav! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Pauset
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
er her
|
Jeg og grublet litt på dette og konkluderte med at det er to mammer.
![]() |
#49 |
Bladibladiblaah!
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nope. HI omtalar si mor som mormor. Det fungerte for meg heilt til h*n nevnte fruen. Men, det er jo også greit at hi er dame altså. Eg taklar det.
![]() |
#50 |
Pauset
220 mil går også, om man bare gir beskjed litt på forhånd. (var på konsert i fjor vi |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Du er jammen mer våken enn meg gitt! Henger visst igjen i fortiden jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Superbasinella
|
De kan da bli kjent med barnebarna sine selv om du ikke passer dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er helt enig med deg i dette. Som et resultat av en slik tankegang forstod jeg en gang for ganske mange år siden at jeg faktisk ikke hadde familie. Det å innse det ble et skritt på veien videre.
![]() |
#54 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg synes jo at besteforeldre må bestemme selv om de vil passe barnebarna. Og det avhenger jo av helsen deres og sånne ting.
![]() |
#55 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerSelvsagt kan man gjerne hevde sin rett til å være sår, men jeg kan ikke se at det har noe for seg i lengden. Jeg tror ikke det gjør besteforeldrene mer gira på å være barnevakter, hvertfall.
![]() |
![]() |
#56 |
Personlig pessimist
|
Mulig jeg er naiv, men når den tid kommer, så sant jeg er i stand til det, så har jeg tenkt å vise mine barn at jeg er laget av helt annet materiale enn enkelte andre de kjenner. Jeg kommer til å hjelpe besteforeldregenerasjonen med det jeg kan, uavhengig av hva de har tenkt å bidra mens de kan. What goes around, comes around, ja. Og jeg vet hva jeg har lyst å sende rundt.
![]() |
![]() |
#57 |
Mother of Dragons
|
Ok, fint det. Jeg kommer ikke til å tenke at vi skal knekke nakken på å hjelpe de eldre slektningene som aldri hjelper oss, som er sure når vi ber dem om noe og som generelt bare er drital. Jeg synes det er helt greit at barna mine lærer at om man skal ha kjærlighet og støtte så må man gi noe selv også.
![]() |
#58 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg håper selvsagt ikke at noen knekker nakken.
![]() |
![]() |
#59 |
I mål
|
![]() Sv: Besteforeldre som ikke passerJeg er helt enig i at det er pussig at foreldrene dine knapt vil se barnebarna sine, men det kan ikke dere gjøre noe med. Det er ikke besteforeldrenes plikt å passe barnebarn, men det er klart det er litt rart at de knapt kommer på besøk heller. Dere får finne noen andre som barnevakt, ellers er jeg enig med dem som sier at man får prøve å være kjærester hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Mother of Dragons
|
Evigsåre følelser, bitterhet og misnøye? Da tror jeg vi snakker om forskjellige ting.
![]() |
|
|