|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Det er forresten stor forskjell på hvordan folk bruker sofaer. Mannen min er lang og har lang rygg. Skuldre og armer kommer oppå ryggputene og de blir fullstendig most av vekten. Jeg har ikke sjans til å gjøre det samme, selv om jeg er av normal størrelse. Jeg ser også at andre sitter slik i sofaen. Ryggputene må bankes opp daglig, og de er egentlig ikke spesielt myke. Og uansett mister de fasongen på sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?
Ja, og der har du mitt neste dillemma. Skal jeg ha 3+2 seter eller hjørnesofa...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Jeg SKULLE ha to 3-setere, og mulig med sjeselong. Men altså, plutselig så slo det oss at vi liker å sitte sammen i sofaen og ha goood plass, og da utgikk 3-seter planen... Jeg synes det er pent å ha to sofaer mot hverandre (men i min symmetrihjerne så bør de være like (2+2 eller 3+3)
![]() |
![]() |
#4 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har akkurat denne modellen og fargen. Sist redigert av Guttemammis : 07-05-14 kl 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?HVis Stockholm (IKEA) finnes fremdeles så anbefaler jeg den på det varmeste. Vi har hatt vår 3,5-seter i 7 år og den er nesten ikke slitt selv om vi har brukt den daglig og mye, med barn og hele sulamitten.
![]() |
#6 |
Pauset
|
Er det denne dere har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Søt og rar
|
Ja, bare at vi har en litt annen farge. Solid stoff, og fylt med tettpakkede fjær, har holdt formen veldig godt. Kostet rundt 8000,- tror jeg.
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi hadde Ektorp før, og de var helt ok, men jeg er mye mer fornøyd med Kivik som vi har nå.
![]() |
![]() |
#10 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Når sofaene (3+2) ble kjøpt i 1986, har overlevd fire katter, tre egne barn og alle venners og naboers barn, ryggstøet har blitt balansert på gudvethvormangeganger og ellers lekt i av både voksne og barn og den fortsatt holder fasongen, kan man da si at kvaliteten er god? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
|
Syntes Kivik er veldig fin. Står litt i mellom den og Karlstad, men tror nok jeg ender med Karlstad siden den er litt strammere i formen. Hvor lenge har dere hatt Kivik? Den sagger ikke i setet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
Bare et halvt år. Men jeg bruker sofaene mye, altså.
![]() |
![]() |
#13 |
Vaklende
|
Jeg har hatt Stockholm, Søderhamn og kivik, og er mye mer fornøyd med Kivik enn Moen av de andre. Bedre enn de dyre designsofaene jeg hadde en periode også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har 3+3 mot hverandre i "gjesteenden" av stua, og hjørnesofa i tv-kroken. Perfekt.
![]() |
![]() |
#15 |
awesom
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har og kjøpt Kivik. En 3-seter, en 2-seter pluss sjeselong på hjørnet og en frittstående sjeselong. Den er ny, så kan ikke di så mye om kvaliteten,men dem er rett og slett helt digg å sitte i.
![]() |
#16 |
awesom
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har forresten en Karlstad og. Har hatt den i 6 år, den holder seg forsåvidt greie med tanke på hva den har blitt utsatt for. Jeg har barn som gjerne ligger på rygglenet når de ser på tv, den har blitt vasket "utallige" ganger og den er blitt hoppet mye i. Jeg synes dog st Kivik både er penere og ser mer "robust" ut.
![]() |
#17 |
Vaklende
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Kivik holder seg også altfor bra, og sittekomforten er fantastisk (synes vi). Sovesofaen er visstnok også veldig god i det merket, men den har jeg ikke prøvd. Sjeselongen er så god at den smitter - jeg har 2 vennehjem der den kom i hus etter at de hadde prøvd den noen ganger hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Det jeg synes er bra med Karlstad (i tillegg til at den er god å sitte i), |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Enig. Jeg synes Karlstad er nettere enn feks Kivik. Jeg liker ikke de brede armlenene og putene, sofaen framstår litt kompakt. (Med forbehold om at jeg kun har sett den på bilder.) Men jeg hører folk liker den. På hvilken måte er den bedre enn feks Karlstad? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|