|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykefravær i Norge
Flott at du har kommet så langt med tilrettelegging og trivsel på jobb, og jeg beklager om utsagnet mitt over kunne virke surmaget. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Metallica!!
|
Jeg mente ikke å angripe deg altså, men siden du tok opp noe som var personlig for deg så svarte jeg deg personlig.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Sykefravær i NorgeJeg har veldig mange mennesker på jobb for firmaet jeg jobber for, og jeg er stort sett den som får telefonene om fravær, og som er ute på de forskjellige arbeidsplassene. Noen må jeg nærmest sende hjem med makt pga. skade eller sykdom, ("..men jeg VIL jobbe! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Permakulturell
|
Sv: Sykefravær i NorgeDet er klart at diskusjonen går om sykefravær. Vi ligger høyt i Norden, og psykososiale lidelser utgjør sammen med rygg- og nakkeplager over halvparten av sykefraværet. Man må kunne debattere årsaker, ansvar og tilrettelegging vedr. fraværet når alle aspektene teller. Vondt i viljen hører også med her. :dukker:
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykefravær i NorgeTakk! Jeg følte meg litt angrepet, men etter å ha lest innlegget ditt en gang til så ser jeg hva du mener og det var et kjempebra forslag du kom med. Ja det føles ikke godt å ha det slik det er nu, men det begynner heldigvis å bli bedre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vaklende
|
Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Derfor er det hovedsakelig en digresjon, men menssmerter kan være grunn god nok. Jeg har gått på jobb tross vonde menssmerter. Det endte med at jeg kollapset av smerte, og lå 1,5 timer på et dogulv på jobben, før jeg klarte å ringe sjefen fra mobilen for å be om hjelp. Jeg følte meg skikkelig schtilig
Sist så jeg det på forsiden av en avis i dag, det var vel hvordan antall psykisk utviklingshemmede i arbeid hadde sunket drastisk de siste årene. Uten å ha fått lest mer enn overskriften tipper jeg det har en sammenheng. [TabloidBalanse] |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Curlingkone
|
Sv: Sykefravær i NorgeI min jobb er det knapt mulig å få tatt ut avspasering uten å ha dårlig samvittighet hele den tiden man tar ut. Det er vanskelig å gjennomføre pga allerede presset arbeidssituasjon.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Sykefravær i NorgeUten eller med kronisk sykdom? Hva har det med saken å gjøre? Om man kaster opp, er smittefarlig eller har lungebetennelse så kan man fint ha ingenting på jobben sin å gjøre. |
|
|
|
#11 |
|
Metallica!!
|
Veldig viktige poenger, og veldig greit å ta med seg videre i diskusjonen.
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Nei, jeg er jo også en sånn en som ikke bør gjøre det jeg gjør når jeg ikke fungerer helt. Men hvis det hadde vært mer tilretteleggingsmuligheter, kunne jeg kanskje ha gjort noe av det andre arbeidet som hoper seg opp. Men det er ikke mulig, enten er man syk og hjemme ellers må man regne med å måtte gjøre det man ellers skulle ha gjort. Det samme med denne kirurgen, han har sikkert noen epikriser han burde ha skrevet.
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Men denne tråden (eller andre diskusjonstråder) handler jo ikke om deg og din jobb spesifikt. På de fleste arbeidsplasser er det mye arbeidsgiver kan gjøre for å tilrettelegge, selv om man ikke kan tilrettelegge for alle typer sykdommer eller situasjoner.
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Sykefravær i NorgeI fjor hadde jeg en interessant opplevelse. Jeg var på jobb en dag med dundrende hodepine og kvalme, og tellet bare timene til dagen var over. Så ringer de fra barnehagen, og sier at jeg må hente minsten. Innen jeg var nede på parkeringsplassen var formen hundre ganger bedre.. det er helt utrolig hvor mye arbeidsmiljø og trivsel har å si. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Det var en usedvanlig merkelig forenkling. Hadde det bare vært så enkelt.
|
|
|
#16 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Har man ikke ansvar for egen helse da? I dag har jeg litt vondt i skuldrene JEG velger at jeg orker å gå på jobben. |
|
|
|
![]() |
|
|