Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prinsipprytter eller langsint?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 23:06   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsipprytter eller langsint?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg må være veldig desperat på sydentur hvis jeg drar til Tyrkia.

Jeg var det. Og dessuten fattig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:08   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvorfor i all verden boikotter man et selskap/firma fordi de har streiket en gang?

Gammel 20-06-11, 23:17   #43
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, franskprøve!

Fransklæreren var ikke videre imponert med engasjementet. Ikke lo han heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:39   #44
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk ikke ta med vognen inn i butikken da storebror var nyfødt i den lokale snobbeklesbutikken her - men nå har jeg sett en kjempefin klokke de har i vinduet og har litt lyst til å gå inn og høre på pris... Så jeg har da klart å holde meg unna der i snart 10 år--
Ellers boikotter jeg vel ikke så mye..

Gammel 21-06-11, 09:02   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg reiser ikke til Tyrkia, men jeg er ikke engasjert nok til å ha satt meg inn i om jeg burde droppe noen varer som kan tenkes å komme derfra. Men tele2 - de skal jeg aldri noensinne bruke igjen etter alt peset det var å bli kvitt dem da vi ble utsatt for id-tyveri. Det som måtte til var til slutt å lage en tråd på helt åpent her og skjelle dem loddrett ut med følge av flere. Da fikk vi henvendelse fra en eller annen som gadd å rydde så det ble ferdig til slutt etter måneder med rot og samme dokumentasjon sendt inn om igjen et antall ganger. :grrrr:

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:45   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Og hvorfor i all verden boikotter man et selskap/firma fordi de har streiket en gang?

Lurer jeg også på. Og streikeretten er en fin ting.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:52   #47
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg boikotter aldri konsekvent, men unngår ofte en del varer. I det siste legger jeg litt innsats i å bruke forbrukermakten til positivt å støtte de som har tatt gode valg, i stedet for å ha fokus på å "straffe" de andre. Jeg er for lat og glemsk til å være helt konsekvent, eller prinsipprytter.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:52   #48
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Forut for streiken hadde jeg hatt flere uheldige opplevelser med selskapet. Å bli rammet av streiken var det som fikk begeret til å renne over og som gjør at jeg nå heller velger andre flyselskap.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:21   #49
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper ikke israelske varer og reiser ikke til Tyrkia, og unngår Nestlé så langt mulig. Det kan jo glippe en gang iblant, men jeg er rimelig prinsippfast (prinsipprytter eller langsint synes jeg ikke er passende betegnelser) akkurat på disse. Ellers tror jeg ikke det er mye jeg boikotter sånn konstant i hvert fall, men jeg har tro på boikott som virkemiddel i en del saker og deltar dersom jeg støtter formålet.

Gammel 21-06-11, 10:36   #50
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Mannen min boikotter Tyrkia og kaffe..
Jeg boikotter vel egentlig ikke noe, men jeg foretrekker å feks kjøpe Q-melk produkter fremfor Tine av gammel vane, da jeg ønsker å støtte valgfriheten vi har når vi har flere meieriproduktleverandører.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:44   #51
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kommet på en boikott jeg har - jeg boikotter acryl :glise:

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 10:58   #52
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg boikotter en "Name it"-butikk pga veldig dårlig service. Har ikke handlet ett plagg der på over ett år.

Gammel 21-06-11, 11:05   #53
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg boikotter Tyrkia. Litt ulike grunner, men mest pga måten de behandler kurdere. Jeg har boikottet Tyrkia i rundt 10 år nå eller mer.

De er mye bedre nå. Man kan faktisk gå inn i en butikk uten å føle at man er tatt til gissel.

Jeg sa "aldri mer" i 04, men var der i 10 og skal dit så sannelig igjen i år.

Gammel 21-06-11, 11:24   #54
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

De er mye bedre nå. Man kan faktisk gå inn i en butikk uten å føle at man er tatt til gissel.

Den skjønte jeg ikke? Måten de behandler kurdere på har vel ikke noe med butikker å gjøre?

Gammel 21-06-11, 11:25   #55
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror Bauche leste kunder

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:31   #56
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Når jeg tenker meg om, så boikotter jeg jo Tyrkia, reiser ikke dit på ferie, nei.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:31   #57
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:36   #58
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Tror Bauche leste kunder

Gammel 21-06-11, 11:41   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg boikotter lite, men jeg utøver min forbrukermakt på bedrifter og butikker som ikke behandler meg godt. Det synes jeg ikke er det samme.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:51   #60
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Mannen påstår jeg er en tåpelig langsint forbruker:

• Jeg boikotter fremdeles fransk vin etter de mye omtalte atomprøvesprengninger på atollene i Fransk Polynesia på 1990-tallet
  • Jeg unngår fremdeles å kjøpe produkter fra Tine etter at de forsøkte å skvise Synnøve Findens produkter ut av ICA i 2005
  • Jeg flyr fremdeles ikke SAS etter å ha blitt rammet av streiken i 2007
Hvor lenge holder man på prinsipper egentlig?

Hey! De ble frikjent for dette!!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.