|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
By the Sea
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Og hvorfor i all verden boikotter man et selskap/firma fordi de har streiket en gang?
![]() |
#44 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg fikk ikke ta med vognen inn i butikken da storebror var nyfødt i den lokale snobbeklesbutikken her - men nå har jeg sett en kjempefin klokke de har i vinduet og har litt lyst til å gå inn og høre på pris...
![]() |
#45 |
Passiv
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg reiser ikke til Tyrkia, men jeg er ikke engasjert nok til å ha satt meg inn i om jeg burde droppe noen varer som kan tenkes å komme derfra. Men tele2 - de skal jeg aldri noensinne bruke igjen etter alt peset det var å bli kvitt dem da vi ble utsatt for id-tyveri. Det som måtte til var til slutt å lage en tråd på helt åpent her og skjelle dem loddrett ut med følge av flere. Da fikk vi henvendelse fra en eller annen som gadd å rydde så det ble ferdig til slutt etter måneder med rot og samme dokumentasjon sendt inn om igjen et antall ganger. :grrrr: |
![]() |
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?
Lurer jeg også på. Og streikeretten er en fin ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Vaklende
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter aldri konsekvent, men unngår ofte en del varer. I det siste legger jeg litt innsats i å bruke forbrukermakten til positivt å støtte de som har tatt gode valg, i stedet for å ha fokus på å "straffe" de andre. Jeg er for lat og glemsk til å være helt konsekvent, eller prinsipprytter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forut for streiken hadde jeg hatt flere uheldige opplevelser med selskapet. Å bli rammet av streiken var det som fikk begeret til å renne over og som gjør at jeg nå heller velger andre flyselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg kjøper ikke israelske varer og reiser ikke til Tyrkia, og unngår Nestlé så langt mulig. Det kan jo glippe en gang iblant, men jeg er rimelig prinsippfast (prinsipprytter eller langsint synes jeg ikke er passende betegnelser) akkurat på disse. Ellers tror jeg ikke det er mye jeg boikotter sånn konstant i hvert fall, men jeg har tro på boikott som virkemiddel i en del saker og deltar dersom jeg støtter formålet.
![]() |
#50 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Mannen min boikotter Tyrkia og kaffe..
![]() |
#51 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg har kommet på en boikott jeg har - jeg boikotter acryl :glise: |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter en "Name it"-butikk pga veldig dårlig service. Har ikke handlet ett plagg der på over ett år.
![]() |
#53 |
Har tro på forbedring
|
De er mye bedre nå. Man kan faktisk gå inn i en butikk uten å føle at man er tatt til gissel.
![]() |
#54 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Den skjønte jeg ikke? Måten de behandler kurdere på har vel ikke noe med butikker å gjøre?
![]() |
#55 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Tror Bauche leste kunder |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Når jeg tenker meg om, så boikotter jeg jo Tyrkia, reiser ikke dit på ferie, nei.
![]() |
#57 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
#59 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter lite, men jeg utøver min forbrukermakt på bedrifter og butikker som ikke behandler meg godt. Det synes jeg ikke er det samme.
![]() |
#60 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
|
|