Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når du må stå ansikt til ansikt med din fobi

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-11, 23:26   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du må stå ansikt til ansikt med din fobi

Godt å høre! (Selv om du heller burde slippe dem ut, synes jeg).

Gammel 03-07-11, 23:28   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kjære Dixie Diner. Jeg tror den siste anbefalingen hva angår kverking av iberiasnegler er omtrent som følger:

1) Samle sammen en haug med snegler, og avliv disse.
2) Dynk dem i en bestemt type gift.
3) Del gjerne sneglene i flere biter, og fordel utover områder hvor sneglene trives.
4) Nye, friske og fine snegler kommer og spiser sine egne, døde artsfeller og får dermed i seg giften, og sprer dette videre.

Vel, slik trodde jeg det var. Men her leste jeg at det er ikke gift, egentlig, men rundorm som sneglene får i seg. Dette er jo mye bedre, og heeelt naturlig!

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Man har selvsagt med seg en bøtte med saltlake som man putter sneglene opp i.

Jeg tror jeg må flytte til en annen planet. Blir helt uvel av denne kyniske verden, buhu.
Hva skjer om man putter en snegle i saltlake? Det må da være en grusom død? Dør de momentant? Nei?

Gammel 03-07-11, 23:33   #43
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg tror jeg må flytte til en annen planet. Blir helt uvel av denne kyniske verden, buhu.
Hva skjer om man putter en snegle i saltlake? Det må da være en grusom død? Dør de momentant? Nei?

Jeg har funnet den ultimate humane metoden: samler dem i en plastpose, tramper på dem, knytter igjen og hiver i søpla. Eh, anbefales bare om det er noen få av gangen. Som når Kløver hyler "Mammaaaaa!! En iberiasnegle er på vei ned i blomsterbeddet!!"

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:49   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Da må du jo åpne og sjekke at alle er døde! Tenk om noen ligger og langpines i posen? Jeg takler ikke mer.

Gammel 04-07-11, 00:46   #45
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg dreper ikke insekter som ikke invaderer meg. Edderkpper ute, fluene i skogen og mark, biller og lignende finner jeg helt meningsløst og barbarisk å skulle gå løs på men fluer som går på kroppen min og edderkopper som flytter inn i stua mi finner jeg svært invaderende og provoserende. Der vil jeg ikke ha dem.

Gammel 04-07-11, 00:48   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men de VIL jo sikkert ikke være der. Edderkopper finner vel mer mat ute i naturen enn inne i ei stue eller på et bad, så de vil jo sikkert helst ut, men er så uheldige å være for nysgjerrige til å la være å gå inn for å se hva i huleste som befinner seg inne i et hus. Jeg dreper jo ikke en katt som finner på å smyge seg inn i stua mi heller.

Gammel 04-07-11, 01:06   #47
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Edderkopper er helt ok. Men løse hunder, ormer og grevling setter meg ut av spill.

Gammel 04-07-11, 01:14   #48
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men løse hunder, ormer og grevling setter meg ut av spill.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 01:22   #49
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ikke så glad i store edderkopper jeg heller. Hadde en guffen opplevelse på soverommet, diger versjon av edderkopp der, hadde lite lyst til å ta den selv, mannen var rett rundt hjørnet. Var så dum at jeg gikk i dusjen, og når han da kom hjem rett etterpå så var den teite edderkoppen borte. Sov ikke godt den natta nei.

Apropo snegler, den teite bikkja mi har fått sansen for både brune og svarte snegler, og tar dem i kjeften og kaster de rundt. Trenger jeg si at alle som går tur sammen med oss får den store sjelven? *ekkelt*

Gammel 04-07-11, 01:30   #50
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Ble helt dårlig når jeg leste det du skrev Jeg hater edderkopper!!! Og jeg må si jeg bryr meg ikke så mye om at ungene mine ser at jeg ikke liker de Er man redd de så er man redd de.

Kanskje ikke så lurt men ikke så lett når man ikke liker disse små ekle krypene

Gammel 04-07-11, 01:33   #51
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Dixie Diner - Jeg syns virkelig du skulle åpnet ett Iberiasnegle slæsj edderkopp hjem for forviste småkryp..
Jeg syns jeg hører deg, hysterisk over at at verden ikke takler disse småkrypene. Du er søt! På en rar måte...

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 01:35   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg er altfor følsom, det er ganske frustrerende å være sånn i en så kynisk og kald og jævlig verden, skal jeg si dere.

Gammel 04-07-11, 01:38   #53
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har egentlig få fobier, men jeg liker ikke at det er mange av en ting. Ormebol, musebol, vepsebol, flaggermus.... Er det bare en så har jeg kontroll. Er det mange så er det de som har kontrollen. Jeg får ikke panikk, men jeg liker det ikke. Øyenstikkere kan sette meg helt ut av spill, men det løser jeg pent med å holde meg unna steder hvor de finnes. Jeg vet at jeg kan holde meg rimelig rolig så lenge jeg er sammen med barn.

Gammel 04-07-11, 01:39   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har en ustabil fobi mot edderkopper. Noen dager kan jeg se en edderkopp, grøsse litt og uten problemer be noen fjerne den. Og er jeg alene så roper jeg gjerne og blir synlig redd. Men når ungene er der takler jeg det med stoisk ro. Men, så finnes det andre dager. Andre dager når jeg ser en edderkopp begynner hjertet først å slå som om jeg har løpt maraton, og det er vanskelig å puste. Det kjennes ut som om jeg får for lite oksygen, rett og slett. Så begynner jeg å grine, også kaster jeg opp. Akkurat det som skjer i kroppen min da har jeg ikke mulighet til å kontrollere, men jeg er klar nok i hodet til å fjerne meg fra ungene eller få dem fjernet fra meg før de verste greiene setter inn.
..............
........................

Dette kunne vært meg!

Gammel 04-07-11, 01:43   #55
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Store eddiser kverker man ikke innendørs nei. Det har jeg også erfart, og det er en utrolig mengde småeddiser som kan tyte frem... *grøss*

Jeg har vel i grunn bare hatt en fobi som jeg virkelig har måttet ta meg sammen med overfor barna, og det er, eller var, en nærmest hysterisk redsel for torden. Så fikk vi sønnen vår, og han viste tydelige tegn på å være redd han også. Da måtte jeg bare ta tak og prøve å være rolig med han i nærheten, for ikke å skape hysteri hos han også.

Og det har fungert. I dag er ingen av oss redd! Dvs, jeg blir stressa når det tordner nært, men på langt nær ikke slik som før.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 01:47   #56
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Store eddiser kverker man ikke innendørs nei. Det har jeg også erfart, og det er en utrolig mengde småeddiser som kan tyte frem... *grøss*

Jeg har vel i grunn bare hatt en fobi som jeg virkelig har måttet ta meg sammen med overfor barna, og det er, eller var, en nærmest hysterisk redsel for torden. Så fikk vi sønnen vår, og han viste tydelige tegn på å være redd han også. Da måtte jeg bare ta tak og prøve å være rolig med han i nærheten, for ikke å skape hysteri hos han også.

Og det har fungert. I dag er ingen av oss redd! Dvs, jeg blir stressa når det tordner nært, men på langt nær ikke slik som før.

Redd for torden?
Her er det fast tradisjon at da er det bok og eventyr i senga. Det er da flott å gjøre i tordenvær.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 03:07   #57
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg kommer ikke til å gå ned i kjelleren igjen før det er vinter.

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Og nei, Hulda: Jeg har ikke tenkt til å gå inn i din tråd!

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg har ledd så jeg har grått gjennom denne tråden. Ikke for å være ekkel eller noe, men fordi det jo er hysterisk morsomt i etterkant å se hvor hysterisk man kan bli.

Jeg er akkurat lik når det kommer til edderkopper, ormer og diverse. Får jeg ett insekt i håret feks... herregud, da hjelper det ikke at man ikke skal overføre fobier til ungene sine altså - det gjelder da å redde seg selv.

Prøver så godt jeg kan da, å lære opp ungene til at det ikke er farlig - for da kan jo ungene bare fjerne udyrene for meg.

Jeg gjorde det for moren min, hun ropte alltid på meg når det var noe som krøp rundt inne et sted...

Gammel 05-07-11, 16:48   #58
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Nå har jeg ingen spesielle fobier egentlig, men jeg oppdrar ungene mine til å ikke drepe insekter om de ikke MÅ (feks. ved maurinvasjon i huset og slike tilfeller) og da kan jeg i hvert fall ikke drepe insektene selv foran dem. Ikke at jeg gjør det heller, jeg synes det er grusomt at så mange synes det er helt ok å bare splætte edderkopper og alt mulig hele tiden. Ikke spesielt rettet mot deg, Strutsen, men sånn helt generelt. Jeg fikk bare vondt inni meg nå jeg, av de morløse små babyene. (Jeg er litt følsom på sånt ).

Men hvordan blir det om du må da, om maurene kommer inn i huset ditt. Lusene spiser opp rosentreet ditt eller Gud forby du skulle fått lus i håret. Hadde du ikke følt en intens trang til å drepe dem da?

Gammel 05-07-11, 16:52   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Men hvordan blir det om du må da, om maurene kommer inn i huset ditt. Lusene spiser opp rosentreet ditt eller Gud forby du skulle fått lus i håret. Hadde du ikke følt en intens trang til å drepe dem da?

Leste du ikke det i parentes? Men jeg gjør det IKKE med god samvittighet! Og jeg føler ikke noen intens trang til å drepe noe som helst, jeg bare beskytter meg selv. Egentlig får jeg noen andre til å gjøre det.

Gammel 05-07-11, 17:43   #60
Mani
Helt vanlig

Standard

Så om du får lus i håret så føler du ikke en intens trang til å drepe dem? Jeg spør oppriktig altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.