Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rips til dessert

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Rips og vaniljesaus
Det er godt! 68 68,00%
Det er greit, men foretrekker annen dessert. 15 15,00%
Det er jeg ikke glad i. 17 17,00%
Dustepoll 0 0%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 10:25   #41
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rips til dessert

Rips er kjempegodt, men som dessert med vaniljesaus synes jeg det blir for surt. Mannen og halvparten av unga elsker det. Jeg elsker ripsgele og ripssyltetøy, så her sylter vi mesteparten, og så får de som vil ta seg til dessert.

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 12:26   #42
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Det er ikke favoritten min men jeg ville ikke sagt æsj hvis jeg fikk det. Syns det er godt men ville heller hatt jordbær

Gammel 27-07-11, 12:54   #43
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det har jeg ikke smakt. Som dessert, altså.

Gammel 27-07-11, 21:19   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert av denne tråden har vi hatt rips med råkrem til dessert i dag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 21:26   #45
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns ikke rips er noe særlig....

Gammel 27-07-11, 21:49   #46
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Rips er for surt, sjølv med vaniljesaus, men det blir straks spiselig dersom ein blandar det med bringebær.

Det er ikkje for simpel dessert i mi bok, men så er ikkje mi bok så veldig snobbete eller sofistikert heller.

Smoothie med rips og jordbær er forresten overraskande godt!

Gammel 27-07-11, 22:00   #47
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg er også glad i rips - som alle andre bær !

Men kanskje ikke til dessert... Aller best er de i youghurt til frokost med havregryn...
Bedre blandet sånn 50-50 med blåbær....

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:48   #48
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

veldigg godt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 14:48   #49
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Rips med vaniljesaus, eller vaniljeis. Deilig!

Ønsker meg ripsbusk. Svigermor tilbyr oss å få av henne, men denne hagen egner seg ikke. "neste hage" skal ha plass til et par ripsbusker.

Knerten liker dem godt i havregryn og joghurt-kveldsmaten sin, og hele familien småspiser gledelig.

Gammel 28-07-11, 15:22   #50
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er for surt,
får frysninger nedover ryggen av å tenke på ripsdessert hos oldemor.

Jeg tror vi fikk H-melk på. Hvis jeg kunne pøst på med vaniljesaus og sukker, eller vaniljeis, hadde det sikkert gått bedre.

Gammel 28-07-11, 15:44   #51
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt vaniljesaus nå! Nå skal ut og plukke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:51   #52
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

I oppveksten min hadde vi maaange ripsbusker og det var ripssyltetøy, ripssaft, rips til dessert osv. Ble en smule lei kan man si. Nå synes jeg det er helt greit, men best i gelé eller som pynt. Rips med vaniljesaus er greit nok, men ikke noen favoritt. Jeg ville selvsagt spist det og aldeles ikke klagd om jeg fikk det servert.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 16:42   #53
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå er hodet mitt helt tullerusk av å lese rips så mange ganger

Men jeg syns rips er godt med vaniljesaus. Veldig godt med halvfrosne bær med lun hjemmelaget vaniljesaus til

Gammel 28-07-11, 16:54   #54
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sammen med vaniljesaus er det kjempegodt! Jeg også husker nostalgiske somre hos farmor med rips til dessert...

Gammel 28-07-11, 19:29   #55
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inspirert.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 19:57   #56
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker rips med eggedosis. Vaniljekrem har jeg ikke prøvd, men det ville jeg sikkert også likt. Jeg spiser dog ikke bærene ( ), jeg bruker de bare til å gjøre eggedosisen rosa. Eggedosa.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:02   #57
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Syns det er helt greit, hverken mer eller mindre.

Ripsgelé derimot.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:22   #58
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rips med vaniljeaus/krem er stasdessert. skal det være ekstra stas over det lager jeg sjokoladeskål for å legge bær og saus i.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:07   #59
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke vært glad i rips tidligere, men i fjor sommer fikk jeg servert rips-smuldrepai. Nydelig! Vi flyttet til rekkehus med ripsbusker i hagen i år, og jeg vet nå godt hva jeg skal bruke bærene til.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:37   #60
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Hva er sjokoladeskål?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.