Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rips til dessert

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Rips og vaniljesaus
Det er godt! 68 68,00%
Det er greit, men foretrekker annen dessert. 15 15,00%
Det er jeg ikke glad i. 17 17,00%
Dustepoll 0 0%
Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 00:03   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Rips til dessert

Liker dere det?
Jeg har et par ripskjerr i hagen og i disse tider er det mer naturlig å plukke rips og ha til dessert, enn å kjøpe inn/lage noe når vi har middagsgjester.

Synes dere det er ok å få servert hjemmeplukket rips i middagsselskaper, eller er det litt for fattigslig? Har nemlig inntrykk av at folk blir litt "skuffet". Jeg minnes det glade 80-tall hvor vi spiste rips til dessert hos mormor "hele sommeren". :nostalgisk:

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:04   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rips til dessert

Ja! Med eggedosis eller hjemmelaget vaniljesaus! Ikke fattigslig, men fint!

Jeg bruker allikevel helst rips til saft, jeg.

Gammel 27-07-11, 00:06   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rips med vaniljesaus. En sikker vinner!

Gammel 27-07-11, 00:06   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rips med vaniljesaus og sukker ( ) er godt, om ikke akkurat det beste jeg får. Blander man i litt bringebær, blir det straks en annen skål (bostavelig talt).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:07   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kommer fra en familie som elsker sukra rips med vaniljekrem - vi spiste det til og med på julaften noen ganger, med bestemors vaniljekrem basert på hemmelig oppskrift. Jeg er likevel ikke spesielt begeistra, men det er meg. Fattislig kan jeg skjønne at det skulle være. Men fordi det er en del som ikke liker det, kan det jo være lurt å ha noe ved siden av også - is for eksempel.

Jeg elsker derimot rippssaft, og alle våre rips går til det.

Gammel 27-07-11, 00:08   #6
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Rips og vaniljesaus er jo kjempegodt, syrlig og søtt. Synes du kan servere dette, det er ingen dårlig dessert. Er det "for dårlig" for gjestene sier vel det mer om dem enn om desserten.

Gammel 27-07-11, 00:08   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Tips med vaniljesaus er superdeilig. Ungene mine er dog ikke enige i det, gudene vet hvor de har fått de surthatende genene fra.

Gammel 27-07-11, 00:08   #8
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke saftkompetanse, ei heller plass til å fryse saftflasker, så den ripsen jeg ikke spiser opp, blir bare hengende der. Støtter heller Lerum som slår et slag for nynorsken. :god sak:

Mannen min liker ikke rips, og han blir flau når jeg serverer det.

(Kjøpevaniljesaus er forresten veldig godt )

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:08   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er godt! Med vaniljesaus på. Jeg hadde satt pris på det i middagsselskap, jeg synes ofte det er godt med noe litt syrlig kombinert med søtt til dessert.

Det aller, aller beste er nå likevel hjemmelaget rips- og bringebærsaft. Det lagde dagmammaen min da jeg var barn, og det kan jeg drikke litervis av.

Gammel 27-07-11, 00:09   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Fy på lanken til de som ikke er fornøyd med rips med vaniljesaus, deg er jo den ultimate sommerdessert!

Gammel 27-07-11, 00:09   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

(Kjøpevaniljesaus er forresten veldig godt )

Tiltredes!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:09   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt! Og du ville fått ti stjerner i boka fra mannen min!

Gammel 27-07-11, 00:09   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rips med eggedosis. Deilig dessert.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:13   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes rips passer best i saft ...

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:17   #15
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mn man fryser da ikke saftflasker?

Jeg vil anbefale deg å vente nesten en mnd til med å safte, ellers blir det så lett gele, fordi pektin-innholdet er så høyt nå om dagen.

Prøv denne oppskriften!

Gammel 27-07-11, 00:18   #16
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det er utrolig godt!
Ingenting er som nyplukket rips med hjemmelaget vaniljesaus på. Sommer, barndomsminner og nostalgi. *må ut i hagen å plukke rips*

Gammel 27-07-11, 00:21   #17
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Og en supergod dessert er å legge lagvis:
Rips
Marengs
Vaniljekrem

NAMNAMNAM!

Gammel 27-07-11, 00:31   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Fy på lanken til de som ikke er fornøyd med rips med vaniljesaus, deg er jo den ultimate sommerdessert!

Det var da voldsomt.
Jeg synes ikke det er noe godt, men jeg ville jo ikke klaga. Jeg ville bare ikke forsynt meg så voldsomt

Hv: man fryser saftflasker, ja, hvis man safter uten konserveringsmiddel.
Her jeg bor kunne du forresten ikke venta en måned -da ville alle bæra vært innskrumpa. Jeg safta forrige uke -da var det helt på hell med bær.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:33   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt! En gang fikk jeg servert creme brulee med rips i, det var supergodt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:45   #20
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Runde rare Rulle Rusk rapset rips på Ipsens busk!

Rips er godt. Jeg savner å ha ripsbusk så det skal jeg pokker meg skaffe meg!
Rips blir alt for ofte oversett fordi det ikke er et nusselig og søtt bær, og det er urettferdig. Det har en veldig spesiell og flott smak som burde utnyttes og lekes med.
Mamma pleide å servere rips med spekemat, og hun laget en fantastisk saus til vilt, da særlig reinsdyr, med rips. Jeg liker rips ved siden av ost, eller som en saus over fyldig vaniljeis (det beste er å lage en vaniljeis som ikke er for søt, og så drysse knust marengs over det hele).

... har jeg avslørt meg selv som er ripselsker her nå?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.