Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpner du andres post?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 22:15   #41
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åpner du andres post?

Jeg driver og venner meg av med å åpne ungens post siden hun er myndig. Hun har ordnet med egne kontoutskrifter og sånt i årevis selvsagt, og jeg har ikke åpnet dem, men det er noe faste regninger jeg har pleid å betale og derfor har åpnet hvis hun har vært borte. Det skal jeg slutte med. Sånn til vanlig er det faktisk hun som henter og sorterer posten her i huset.

Prinsipielt sett kunne godt en eventuell mann åpnet alle mine regninger og gjerne betalt dem også (eller i det minste administrert dem). Det hadde ikke brydd meg det minste. Pakker og andre brev vil jeg gjerne åpne selv, såklart.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:15   #42
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner all post til meg og mannen min. Egentlig er jeg oppdratt til at det å åpne andres post er nær en dødssynd, så han brukte mange år på å overtale meg til å ta den jobben.

Jeg åpner av og til post til ungene også, hvis det er offentlig informasjon, men som oftest får de åpne posten sin selv, fordi de synes det er så gøy.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:17   #43
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner ikke post som er adressert og tiltenkt mannen. Dersom det gjelder fellesskapet åpner jeg litt vilkårlig hvem som har navnet på konvolutten - etter at jeg en gang for alle har forsikret meg om at det er sånn vi gjør det.

Pakker er fyfy, om det så er nye linser eller pakkesang i forbindelse med jul og bursdag.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:25   #44
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg åpner mannen sin post hvis det f.eks er strømregning, kommunale avgifter osv.

Gammel 08-08-11, 22:33   #45
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Nei, kun hvis han ber meg om det. Jeg er også oppvokst med at post er privat, foreldrene mine leste ikke engang postkort jeg fikk hjemme etter at jeg var stor nok til å lese dem selv. Vesla får ikke så mye post enda.

Gammel 08-08-11, 22:43   #46
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Åpner post til de to små som ikke kan lese selv, de to eldste åpner sin egen post. Det hender vel jeg har åpnet noen regninger som står i mannens navn, men selvsagt aldri privat post. Han åpner ikke min private post eller noe til meg han er usikker på om er privat heller, men åpner ofte åpenbare regninger i mitt navn.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 23:21   #47
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner stort sett all post. Før jeg gjorde det hendte det at noen av regningene ikke ble åpnet i tide.
Men det er også sånn at far kan åpne posten til oss andre, men det virker som det er noe som ikke er prioritert.

Gammel 08-08-11, 23:52   #48
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner mannens post når han er bortreist. Og han åpner noen av mine bankbrev. Han er regnskapsfører hos oss.

Gammel 08-08-11, 23:55   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, stort sett ikke, bare hvis mannen ber meg åpne noe mens han er bortreist og omvendt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 00:06   #50
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Den som henter posten først åpner brev uavhengig av mottager, med mindre det er helt tydelig at det er et personlig brev (men det får vi jo aldri lenger ). Pakker som er felles (dvs bestilt på ebay o.l.) åpnes av den som henter det, er det bursdagspakker fra familiemedlemmer (les: to gammeltanter) så åpner adressaten selv.

Gammel 09-08-11, 00:18   #51
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg åpner ikke andre sin post bortsett fra min egen og mannen sine hvis det er regninger, regingene er felles.

Gammel 09-08-11, 00:19   #52
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi åpner hverandres post, unntatt brev med håndskrevet navn/adresse.

Jeg sluttet etter noen år å spørre, da samtalen alltid gikk som følger: "Hei, du har fått et brev her, det er fra banken/tele2/whatever" og svar "ja... gidder'u å åpne det for meg, eller?" med en slik interesse for brevets innhold at det skinte gjennom at jeg helst skulle rydde det vekk igjen etterpå så han slapp å styre med å tenke ut hvor det skulle legges.

Gammel 09-08-11, 00:20   #53
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på avsenderen, men nei - i alminnelighet ikke. På jobb åpner jeg iblant sjefens post, etter avtale med ham med prinsippet "ser du noe du ikke burde ha sett, får du late som ingenting".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 00:21   #54
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Offentlige papirer som gjelder ungene åpner jeg. Kontoutskrifter, forsikringspapirer og fondspapirer for ungene åpner jeg eller mannen.

Ellers nei, hvis jeg ikke blir bedt om det.

Gammel 09-08-11, 00:28   #55
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke naboen sin nei

Sjelden mannen sin egentlig. Men vi har ingen restriksjoner om å ikke åpne den andre sin post. Det er jo for det meste innkallinger til lege, tannlege, regninger, kontoutskrifter, takkekort osv.

Åpner barna sine kontoutskrifter men all annen post får de åpne selv.

Gammel 09-08-11, 00:28   #56
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Nei.

Ikke uten å spørre først hvertfall (som jeg ofte gjør hvis jeg blir for nysgjerrig )

Gammel 09-08-11, 00:48   #57
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg åpner kun post som kommer i mitt navn. Gubben får ha orden i egne saker. Pompen sin post åpner en av oss voksne, så sant det ikke ser ut som noe han kan ha glede av selv.

Gammel 09-08-11, 00:52   #58
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg åpner det som opplagt er regninger, uansett hvilket navn som står som mottager. Hilsen økonomisjefen.

Gammel 09-08-11, 11:18   #59
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Jeg åpner min og ungene sin post. Det er ytterst sjelden jeg åpner sambo sin post, da må det være noe han er sprekknysgjerrig på hva er.

Gammel 09-08-11, 11:21   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst ikke, men hvis jeg skal betale regninger åpner jeg de som eventuelt er uåpnet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.