|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner du andres post?Jeg driver og venner meg av med å åpne ungens post siden hun er myndig. Hun har ordnet med egne kontoutskrifter og sånt i årevis selvsagt, og jeg har ikke åpnet dem, men det er noe faste regninger jeg har pleid å betale og derfor har åpnet hvis hun har vært borte. Det skal jeg slutte med. Sånn til vanlig er det faktisk hun som henter og sorterer posten her i huset. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bedreviter
|
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner all post til meg og mannen min. Egentlig er jeg oppdratt til at det å åpne andres post er nær en dødssynd, så han brukte mange år på å overtale meg til å ta den jobben. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner ikke post som er adressert og tiltenkt mannen. Dersom det gjelder fellesskapet åpner jeg litt vilkårlig hvem som har navnet på konvolutten - etter at jeg en gang for alle har forsikret meg om at det er sånn vi gjør det.
|
|
|
#44 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner mannen sin post hvis det f.eks er strømregning, kommunale avgifter osv.
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Åpner du andres post?Nei, kun hvis han ber meg om det. Jeg er også oppvokst med at post er privat, foreldrene mine leste ikke engang postkort jeg fikk hjemme etter at jeg var stor nok til å lese dem selv. Vesla får ikke så mye post enda.
|
|
|
|
#46 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Åpner du andres post?Åpner post til de to små som ikke kan lese selv, de to eldste åpner sin egen post. Det hender vel jeg har åpnet noen regninger som står i mannens navn, men selvsagt aldri privat post. Han åpner ikke min private post eller noe til meg han er usikker på om er privat heller, men åpner ofte åpenbare regninger i mitt navn. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner stort sett all post. Før jeg gjorde det hendte det at noen av regningene ikke ble åpnet i tide.
|
|
|
#48 |
|
maler
|
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner mannens post når han er bortreist. Og han åpner noen av mine bankbrev.
|
|
|
#49 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Åpner du andres post?Nei, stort sett ikke, bare hvis mannen ber meg åpne noe mens han er bortreist og omvendt. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En Som Trener
|
Sv: Åpner du andres post?Den som henter posten først åpner brev uavhengig av mottager, med mindre det er helt tydelig at det er et personlig brev (men det får vi jo aldri lenger
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner ikke andre sin post bortsett fra min egen og mannen sine hvis det er regninger, regingene er felles.
|
|
|
|
#52 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Åpner du andres post?Vi åpner hverandres post, unntatt brev med håndskrevet navn/adresse.
|
|
|
#53 |
|
intro
|
Sv: Åpner du andres post?Det kommer an på avsenderen, men nei - i alminnelighet ikke. På jobb åpner jeg iblant sjefens post, etter avtale med ham med prinsippet "ser du noe du ikke burde ha sett, får du late som ingenting".
|
|
|
|
#54 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Åpner du andres post?Offentlige papirer som gjelder ungene åpner jeg. Kontoutskrifter, forsikringspapirer og fondspapirer for ungene åpner jeg eller mannen.
|
|
|
#55 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner du andres post?Ikke naboen sin nei
|
|
|
#56 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpner du andres post?Nei.
|
|
|
#57 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner kun post som kommer i mitt navn. Gubben får ha orden i egne saker. Pompen sin post åpner en av oss voksne, så sant det ikke ser ut som noe han kan ha glede av selv.
|
|
|
#58 |
|
Glad
|
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner det som opplagt er regninger, uansett hvilket navn som står som mottager. Hilsen økonomisjefen.
|
|
|
#59 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Åpner du andres post?Jeg åpner min og ungene sin post. Det er ytterst sjelden jeg åpner sambo sin post, da må det være noe han er sprekknysgjerrig på hva er.
|
|
|
#60 |
|
Borte
|
Sv: Åpner du andres post?Helst ikke, men hvis jeg skal betale regninger åpner jeg de som eventuelt er uåpnet.
|
![]() |
|
|