Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpner du andres post?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 20:10   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Åpner du andres post?

Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg spør likevel.

Det mest aktuelle er vel post som kommer til husstandens medlemmer - jeg håper ingen åpner naboens post.

Gammel 08-08-11, 20:11   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpner du andres post?

Ja. Mannen ukependler, så jeg åpner og forteller han hva som kommer. Hvis noen har tenkt å sende han kjærlighetsbrev håper jeg de har vett til å sende det til jobben hans.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:12   #3
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett jeg som åpner all post

Gammel 08-08-11, 20:14   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner kun post med mitt navn på.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:16   #5
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner min og mannens post - ikke ungenes, de får åpne selv. Praksisen er avklart og ønsket fra min bedre halvdels side.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:17   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja mannens om han er på reise. Og ungenes.

Gammel 08-08-11, 20:17   #7
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg åpner min og av og til ungenes. Ytterst sjelden at jeg åpner mannens post.

Gammel 08-08-11, 20:19   #8
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Regninger og sånt åpner jeg selv om de står i mannen sitt navn, eller rettere sagt de jeg vet gjelder begge.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:21   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, guttas post har jeg ingen skrupler med å åpne. Men jeg åpnet ikke x sin post nei og ikke han min. Ikke at jeg tror noen av oss hadde sagt noe på det egentlig

Gammel 08-08-11, 20:23   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et par regninger (strøm og bomavgift) som kommer i mannens navn som jeg åpner og legger til betaling uten at de går via ham. Det er meg som betaler alle regninger. Annen post åpner jeg selvfølgelig ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:23   #11
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke. Barna åpner egen post, samme med mannen.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:25   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har åpnet et brev for mannen en gang etter at han ba meg om det og han ikke kunne gøre det selv.

Moren min åpnet en gang min post, og gjør det nok aldri igjen.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:25   #13
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner kun de av mannens brev som jeg veit inneholder fellesregninger. Renovasjonsavgift, brev fra vannverket, bomringpasseringer og sånt, de åpner jeg. Brev til ham fra banken og slikt åpner jeg ikke, heller ikke mer personlige brev eller pakker.

Det hender jeg henter pakkene for ham på postkontoret, da, men han får alltid pakke opp selv, med mindre det er noe fellesgreier som jeg må ha med en gang. Jeg blir barnslig glad av å åpne pakker selv, så han kunne bare prøvd seg på mine! Han fikk aller nådigst lov til å pakke ut tøydokka til Pjotten her en dag. Pjotten er ett, så brev til ham åpner den av oss voksne som først ser det.

Gammel 08-08-11, 20:25   #14
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

på Pøbelsara.
Det kunne faktisk ikke falle meg inn å åpne min manns post, virkelig ikke.
Når det gjelder ungene har vi siden de var veldig små praktisert at de selv åpnet post, og vi leste for de.
Jeg tenker at jeg vil være et bra forbilde når det gjelder privatliv og personlige anliggender og at de helst skal lære gode rutiner rundt dette av praksis.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:25   #15
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner mannens post ja, om det ikke er en pakke jeg vet han har ventet på, eller det er noe som ser privat ut. Privat mener ikke vi her hjemme det er om det er regninger vi begge er med på å betale. Han åpner min også altså, bare sånn at det nevnes.

Gammel 08-08-11, 20:26   #16
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner forresten ikke brev som ser private ut - men det kommer jo bare en gang i skuddåret omtrent.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:26   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner alle kjente vinduskonvolutter, det er regninger og det spiller ingen rolle i hvem sitt navn de kommer i. Mannen gjør det samme, noe jeg fikk bekreftet i dag da han hadde åpnet begges MasterCard-regninger og var kjempeglad fordi ferieregningene var mindre enn det vi hadde kalkulert med.

Jeg åpner også kontoutskriftene til de 2 yngste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:26   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ytterst sjeldent jeg åpner mannens post. Det kan være at jeg gjør det hvis jeg vet at det er like mye min post. Jeg åpner gutta sin post, det er som regel kontoutskrifter og sånt som de ikke har noe glede av. Er det noe mer spennende åpner de det selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:27   #19
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan nok finne på å åpne regninger selv om de kommer i mannens navn ja. Jeg åpner brevet han får fra kommunen som bekrefter at jeg har søkt barnehageplass for hans barn også. Men ikke "privatpost". Ikke at det er noe jeg ikke kan lese, men han kan nå få lov å gjøre det selv.

Jeg åpner posten for Mikro (5 mnd) og hjelper Knerten (3 år) med hans.

Gammel 08-08-11, 20:29   #20
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, og jeg åpner helst ikke min egen post heller jeg.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.