Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan du plassere Norges byer? (Test i Aftenposten)

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 11:06   #1
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du plassere Norges byer? (Test i Aftenposten)

85%. :d

Gammel 16-08-11, 12:45   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt håpløst kart. Sliter litt med vestlandet ser jeg 72,9%

Sist redigert av Fløyel : 16-08-11 kl 12:50.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 12:48   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

81,8% Bommet mest på Sørlandsbyene. Der og nord for Narvik har jeg ikke geografien i orden. Alta klarte jeg utrolig nok å plassere 5 km unna. Så litt flaks var det kanskje også.

Gammel 16-08-11, 13:32   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Noen og 70%.

Først var ikke Kirkenes på bildet, og tradisjonell mus er nok bedre enn panelet på Mousetrapper. Når jeg bommer men 3 mil både på Oslo og Trondheim, er det noe galt.

Må prøve igjen på annen pc.

Gammel 19-08-11, 09:47   #5
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

77% på første forsøk. At jeg blandet Førde og Fauske trakk nok litt ned.

Gammel 19-08-11, 10:27   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

82%, Traff i nærheten på alle byene men bomma med 10-70km på alle nesten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:52   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

77% på første forsøk. At jeg blandet Førde og Fauske trakk nok litt ned.

Gammel 19-08-11, 10:59   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter mest med Nord Norge ser jeg...
Og jeg tok også Fauske istedet for Førde

Men havna på 69 % på første forsøk, og det er ikke verst til å være meg. For jeg er ikke akkurat en kløpper på geografi.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:53   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

77,4%. Hadde zoomet litt for langt ut slik at det ble noe unøyaktig, men hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg brukt ditto lengre tid på å bla så det går vel opp i opp. Bommet flaut på plasseringen av en del nordnorske byer (inkludert min egen sørvestlandsby, men der har visst jeg og testen ulik oppfatning av hvor på kartet den befinner seg).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:11   #10
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Så rart Odelia, for på kartet mitt så lå byen din der jeg trodde.

Fikk 82,7 på testen, så jeg er fornøyd jeg.

Gammel 23-08-11, 02:00   #11
Odelia

Odelia sin avatar

Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ivars_mamma, her.

Så rart Odelia, for på kartet mitt så lå byen din der jeg trodde.

Hmm.. Jeg ville hatt den noen kilometer lenger øst hvor sentrum er. Der den var lokalisert på kartet (i alle fall med den utzooma varianten jeg kjørte) lå den faktisk i en annen kommune til og med

Gammel 23-08-11, 02:02   #12
Odelia

Odelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Hmm.. Jeg ville hatt den noen kilometer lenger øst hvor sentrum er. Der den var lokalisert på kartet (i alle fall med den utzooma varianten jeg kjørte) lå den faktisk i en annen kommune til og med

Rettelse; kartet har rett, Odelia har feil. Det lønner seg å zoome litt, gitt

Gammel 23-08-11, 00:40   #13
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

75,3. Jeg har grei kontroll på det meste sør for Trondheim. Videre nordover er det verre.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 00:42   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Tja til å være svorsk å aldri hatt geografi i Norge så kan jeg kanskje ikke klage på 78%

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.