Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går "alle" knask og knep?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 23:20   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går "alle" knask og knep?

Jeg deler ut den 31. og skal ha fest den 29. Jeg har tatt den helt ut og bestilt diverse skumle greier på eBay, kjøpt hodeskaller på Nille og fått skummel-halloween-spilleliste av stesønnen. Vi pynter før festen og lar pynten stå til 31. Kommer det barn hit, får de snop, og pøbelprinsessen får gå hvis hun vil.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:21   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en kjiping som ikke liker Halloween, og kommer til å holde igjen lengst mulig. Dvs barna får nok gå på fester og bli med ut for å tigge, men ikke initiert av oss. Nå er jo vår eldste bare 4,5 og han vet ikke hva dette er, men regner med det endrer seg innen få år. Så får vi ta en ny runde på det da. Enn så lenge deltar vi overhodet ikke på noen måte.

Gammel 22-10-11, 23:23   #3
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ungene er for små til å gå enda, men i år skal de få kle seg ut og dele ut godteri (de har snakket så veldig mye om det å kle seg ut, ikke å gå etter godteri altså).

Jeg lurer litt på om jeg skal slenge meg med på vandringen langs Alnaelva på søndagen da, men de er vel kanskje litt små for det også? Eller hva sier du Tjorven?

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:30   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg lurer litt på om jeg skal slenge meg med på vandringen langs Alnaelva på søndagen da, men de er vel kanskje litt små for det også? Eller hva sier du Tjorven?

Det kommer litt an på. Knerten gikk i fjor også og syntes bare det var kult. Vi gikk sammen hele nabolaget. En av snuppas kompiser ble vettskremt og måtte bæres gråtende hjem, så det er definitivt skummelt hvis slikt biter på.

Gå kl 17 så er det ikke mørkt enda. Ikke full uttelling på lyseffektene, men ikke så skummelt heller.

Gammel 23-10-11, 00:40   #5
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det kommer litt an på. Knerten gikk i fjor også og syntes bare det var kult. Vi gikk sammen hele nabolaget. En av snuppas kompiser ble vettskremt og måtte bæres gråtende hjem, så det er definitivt skummelt hvis slikt biter på.

Gå kl 17 så er det ikke mørkt enda. Ikke full uttelling på lyseffektene, men ikke så skummelt heller.

Det høres jo veldig kjekt ut. Da hadde jeg kledd meg ut også. Ikke fullt så hyggelig at noen ble redd da.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 23:21   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Våre går ikkje. Er ein del mas om det i år, men eg har sagt nei. Har ikkje vert noko tradisjon for å gå her. Her blir det kun delt ut godteri til nyttårsbukkar på nyttårsafta.

Gammel 22-10-11, 23:23   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg husker med glede hvor gøy det var å gå julebukk. Siden den tradisjonen ser ut til å ha dødd ut unner jeg gjerne barna mine samme opplevelsen ved å få gå Halloween. Klarer i grunnen ikke å mobilisere noen argumenter for hvorfor det skulle være problematisk heller.

Ikke alle barna her går, noen er mot. Men mange går.

Gammel 22-10-11, 23:50   #8
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi feirer ikke haloween men ungene går heller nyttårsbukk på nyttårsaften. Mye kosligere.

Gammel 22-10-11, 23:57   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten er jo bare tre år, så han har av naturlige årsaker ikke akkurat bedt om å få gå før. Mannen mente han kanskje kan få gå på borettslagets fellesfest da, at de to kunne gå dit. Sånn en liten tur i alle fall. Men om de går på "knask eller knep"-runde tviler jeg på. Men skal de dit bør vi vel ordne noe kostyme...

Vi har alltid snop som vi deler ut til de som ringer på, utfordringa (i alle fall dersom noen kommer når mannen er ute med guttungen) ligger i at vi har ei ringeklokke som i veldig få tilfeller funker, MEN en hund som fungerer meget godt dersom hun aner at det er noen utenfor... Vi bor altså i borettslag som lager fest (det begynte de med i fjor da, så det er ikke lang tradisjon) og en del av ungene går en runde, om de kommer fra festen eller ikke er der har jeg ikke oversikt over, men vi sørger for å ha snop, og siden mannen står for innkjøpet, stort sett for mye....

Gammel 23-10-11, 00:06   #10
snedig
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2011
snedig har et hav av muligheter foran seg
Standard

Våre gikk første gang i fjor. Blir vel at de tar en runde i år også tenker jeg.
Har holdt stand til det lengste vi, men måtte som nevnt kapitulere i fjor. Mye pga opphausingen av skolen med disse markeringene sine

snedig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:07   #11
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine har aldri gjort det. Det er ikke noe tradisjon for det akkurat her vi bor.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:11   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Halloween er en stor greie her. Vi har en amerikansk nabo som innførte dette for 12-15 år siden og det er på den nærmeste lørdagen til den 31. Utelyset på om man er med, av hvis man ikke vil ha unger på døren.

Jeg skal være heks og eldstemann skal være varulv/vampyr.

Gammel 23-10-11, 08:26   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Utelyset på om man er med, av hvis man ikke vil ha unger på døren.

Er vel sånn det skal fungere, men vi har kjøkken mot innkjørsla og stua mot veien så de kommer på døra uansett når de ser det er lys i huset. Uansett om de nesten ikke finner trappa påa at utelyset er av

Derfor må vi slukke alt og dra bort

Gammel 23-10-11, 10:22   #14
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Utelyset på om man er med, av hvis man ikke vil ha unger på døren.

Syns det var ganske lurt. Skulle vært sånn over alt

Vi feirer det ikke og ungene har heller ikke gått. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi feirer det heller, vi har nyttårsbukk.

Men i år skal faktisk mellomste på en liten halloween fest som noen venner har laget. Også skal de ha halloween fest på skolen.

Gammel 23-10-11, 00:12   #15
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Han har aldri gått. Går nå i 2.klasse. Han sier han ikke vil gå i år heller. Så med mindre han forandrer mening, så blir det ingen gåing enda. Jeg er fornøyd med det

Vi har hatt barn på døra hvert år. Så noen går hvertfall.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 13:58   #16
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Han har aldri gått. Går nå i 2.klasse. Han sier han ikke vil gå i år heller. Så med mindre han forandrer mening, så blir det ingen gåing enda. Jeg er fornøyd med det

Vi har hatt barn på døra hvert år. Så noen går hvertfall.

Men vi skal dele ut til de som kommer på døra. Og han skal kle seg ut selv.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:42   #17
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Mine gikk for første gang i fjor, en 3-4 hus med folk vi kjente. I år er de bedt på hver sin fest, skal kle seg ut og på knaske ellerknep- runde med 3-4 hus.

Jeg har litt godteri klart allerede, jeg har kjøp singelinnpakket godis i Sverige ( syns det er mest hygienisk å gi bort, endel samler inn felles og deler også).

Har ikke noe problem med for mange som ringer på, tvert i mot, og skrur av utelysetnår det ikke passer at de ringer på, og det blir respektert.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 00:48   #18
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine går en liten runde. Men bare til folk vi kjenner og vet er med på det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 03:00   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Alle?

Vi går hvertfall ikke. Har ingen tradisjon for det og kommer heller ikke til å bregynne med det. Hvertfall ikke så lenge ikke ungene insisterer... Avis går nyttårsbukk.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 08:39   #20
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Storebror ble så skremt av de som ringte på for "knask og knep" for 3 år siden at han hylte av skrekk hver gang noen ringte på i ukesvis etterpå. Han synes derfor fortsatt det er skummelt, men det har blitt litt bedre når han selv kan få stå med maske på inne og "skremme" de som ringer på. Han vil absolutt ikke gå selv, da møter han så mange skumle masker mens han selv er på utrygg grunn. Vi kjøper derfor inn nille-godis og har ett par lykter utenfor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.