|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg deler ut den 31. og skal ha fest den 29. Jeg har tatt den helt ut og bestilt diverse skumle greier på eBay, kjøpt hodeskaller på Nille og fått skummel-halloween-spilleliste av stesønnen. Vi pynter før festen og lar pynten stå til 31. Kommer det barn hit, får de snop, og pøbelprinsessen får gå hvis hun vil.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg er en kjiping som ikke liker Halloween, og kommer til å holde igjen lengst mulig. Dvs barna får nok gå på fester og bli med ut for å tigge, men ikke initiert av oss. Nå er jo vår eldste bare 4,5 og han vet ikke hva dette er, men regner med det endrer seg innen få år. Så får vi ta en ny runde på det da. Enn så lenge deltar vi overhodet ikke på noen måte.
|
|
|
#3 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg synes ungene er for små til å gå enda, men i år skal de få kle seg ut og dele ut godteri (de har snakket så veldig mye om det å kle seg ut, ikke å gå etter godteri altså).
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Går "alle" knask og knep?
Det kommer litt an på. Knerten gikk i fjor også og syntes bare det var kult. Vi gikk sammen hele nabolaget. En av snuppas kompiser ble vettskremt og måtte bæres gråtende hjem, så det er definitivt skummelt hvis slikt biter på.
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Det høres jo veldig kjekt ut. Da hadde jeg kledd meg ut også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Våre går ikkje. Er ein del mas om det i år, men eg har sagt nei. Har ikkje vert noko tradisjon for å gå her. Her blir det kun delt ut godteri til nyttårsbukkar på nyttårsafta.
|
|
|
#7 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg husker med glede hvor gøy det var å gå julebukk. Siden den tradisjonen ser ut til å ha dødd ut unner jeg gjerne barna mine samme opplevelsen ved å få gå Halloween. Klarer i grunnen ikke å mobilisere noen argumenter for hvorfor det skulle være problematisk heller.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Vi feirer ikke haloween men ungene går heller nyttårsbukk på nyttårsaften. Mye kosligere.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Går "alle" knask og knep?Knerten er jo bare tre år, så han har av naturlige årsaker ikke akkurat bedt om å få gå før. Mannen mente han kanskje kan få gå på borettslagets fellesfest da, at de to kunne gå dit. Sånn en liten tur i alle fall. Men om de går på "knask eller knep"-runde tviler jeg på. Men skal de dit bør vi vel ordne noe kostyme...
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Våre gikk første gang i fjor. Blir vel at de tar en runde i år også tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Går "alle" knask og knep?Mine har aldri gjort det. Det er ikke noe tradisjon for det akkurat her vi bor. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ute på tur
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Halloween er en stor greie her. Vi har en amerikansk nabo som innførte dette for 12-15 år siden og det er på den nærmeste lørdagen til den 31. Utelyset på om man er med, av hvis man ikke vil ha unger på døren.
|
|
|
#13 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Er vel sånn det skal fungere, men vi har kjøkken mot innkjørsla og stua mot veien så de kommer på døra uansett når de ser det er lys i huset. Uansett om de nesten ikke finner trappa påa at utelyset er av
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Syns det var ganske lurt. Skulle vært sånn over alt
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Han har aldri gått. Går nå i 2.klasse. Han sier han ikke vil gå i år heller. Så med mindre han forandrer mening, så blir det ingen gåing enda. Jeg er fornøyd med det |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren
![]() |
Men vi skal dele ut til de som kommer på døra. Og han skal kle seg ut selv. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Går "alle" knask og knep?Mine gikk for første gang i fjor, en 3-4 hus med folk vi kjente. I år er de bedt på hver sin fest, skal kle seg ut og på knaske ellerknep- runde med 3-4 hus. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Alle?
|
|
|
#20 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Storebror ble så skremt av de som ringte på for "knask og knep" for 3 år siden at han hylte av skrekk hver gang noen ringte på i ukesvis etterpå. Han synes derfor fortsatt det er skummelt, men det har blitt litt bedre når han selv kan få stå med maske på inne og "skremme" de som ringer på. Han vil absolutt ikke gå selv, da møter han så mange skumle masker mens han selv er på utrygg grunn. Vi kjøper derfor inn nille-godis og har ett par lykter utenfor.
|
![]() |
|
|