Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lenge kan man egentlig gå i pysjen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-11, 22:36   #41
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge kan man egentlig gå i pysjen?

Man kan gå i pysjen hele døgnet. :hjemmeskolefamilie:

Gammel 05-11-11, 22:42   #42
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg må på Nextlife. Si meg, er dere ikke FlyLady-damer? Bud nummer to er:

"Kle på deg, fiks håret og smink deg"

Dette for at kroppen skal forstå og vite at den er "på jobb". Å dasse rundt i pysj syns jeg er en uting! (Men så har jeg jo et håp om å faktisk få gjort noe i helgene, og jeg kan aldri helt gi opp det håpet. )

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:45   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg tror jeg må på Nextlife. Si meg, er dere ikke FlyLady-damer? Bud nummer to er:

Dette for at kroppen skal forstå og vite at den er "på jobb". Å dasse rundt i pysj syns jeg er en uting! (Men så har jeg jo et håp om å faktisk få gjort noe i helgene, og jeg kan aldri helt gi opp det håpet. )

Helgen er ikke bare burde-burde.

Gammel 05-11-11, 22:48   #44
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Okei, jeg er helt utenfor alle andres linje ser jeg.

Pysj er på i senga og kles av på badet når man tar morgentoalettet.
Det tar man før man spiser frokost, og frokost spises innen en halvtimes tid etter oppstandelse.

Her er jeg også.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 22:50   #45
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Helgen er ikke bare burde-burde.

For meg, så.

Gammel 05-11-11, 22:53   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg, så.

Gammel 05-11-11, 22:59   #47
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette for at kroppen skal forstå og vite at den er "på jobb".

Den sko-og-sminke-greia i FlyLady synes jeg er totalt tullete.

Jeg er for øvrig ikke på jobb når jeg har fri.

Og ungene mine er ikke dummere i matte eller leser saktere om de har på pysj mens de gjør skolearbeidet.

Gammel 05-11-11, 23:01   #48
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Ja- hvor lenge utover dagen er det akseptabelt å gå i pysj på en fridag? Jeg og jentene er i skrivende stund på vei til å ta av pysjen og gå i dusjen. Men vi elsker å sulle rundt i pysj når vi har fri. Og da jeg sa at de skulle gå på badet nå, så svarte de: "Skal vi dusje og kle på oss allerede nå??"

Vi har hatt dager her da vi har gått i pysjen absolutt hele dagen. Første juledag for eksempel. Typisk heldags pysjdag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:02   #49
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er et alvorlig menneske, og har så mye jeg må rekke hver helg. I dag, for eksempel, måtte jeg både rekke å se Ole Brumm-film og se teater med Karius og Baktus. Kan ikke dasse rundt i pysj da!

Men litt mer alvorlig. Kan det ha noe med hvordan man er vokst opp å gjøre? I mitt barndomshjem kom det ofte folk ubedt på besøk. Dermed var det å gå rundt i pysj til langt på dag uaktuelt. Å gå rundt i pysjen er derfor for meg fullstendig uaktuelt, og jeg vil ikke ha de andre i huset til å vandre rundt ikke-påkledt.

Sist redigert av Lille meg : 05-11-11 kl 23:08.
Gammel 05-11-11, 23:07   #50
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg trodde du bodde i USA, jeg? Å måtte ha på sko er jo et amerikansk fenomen, da, og jeg sminker meg ikke. Men det å få på seg klærne og markere at "nå har dagen startet" kan faktisk være et poeng. En gang vi spilte inn kassett (Jadda!) med koret mitt, så var vi pålagte å stille i koruniform. Fordi det gjorde oss mer skjerpet. Så det er ikke bare tull. (Akkurat FlyLady er en kuriositet hos oss, all den tid vi har vaskehjelp. Men jeg syns konseptet har mye for seg.)

Og ungene mine er ikke dummere i matte eller leser saktere om de har på pysj mens de gjør skolearbeidet.

Har du forskning på dette? Har du testet hvor raskt de leser i pysj kontra hvor raskt de leser i full engelsk skoleuniform? Vi er tross alt på FP her. Jeg forlanger bevis! :skingrestemme:

Gammel 05-11-11, 23:10   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det er ingen tvil om at jeg blir mer skjerpet og mer effektiv hvis jeg har på meg arbeidstøy. Men det er ikke alle dager jeg synes det er nødvendig å være så veldig skjerpet. Ikke pysj på meg dog, men ullundertøy.

Gammel 05-11-11, 23:10   #52
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for øvrig ikke på jobb når jeg har fri.

Jeg aner ikke hva FlyLady er, langt mindre hva de mener om sko og sminke.

Jeg er bare veldig strukturert og bli koko av å ikke ha rutine og rytme på dagen, og herunder kommer også påkledning.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:12   #53
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Har du forskning på dette? Har du testet hvor raskt de leser i pysj kontra hvor raskt de leser i full engelsk skoleuniform? Vi er tross alt på FP her. Jeg forlanger bevis! :skingrestemme:

Jeg kan teste det ut til uka, jeg.

Gammel 05-11-11, 23:18   #54
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, jeg går aldri rundt i pysjen hjemme, men barna liker å gjøre det.

Gammel 05-11-11, 23:22   #55
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Ser at flere her har 1.juledag som pysjdag. Det samme gjelder hos oss. Hvis man vil, da.

Vi kan godt gå i pysjen en hel dag, men jeg blir litt surrete i hodet av det. Får ikke delt opp dagen og alt går i ett. Skjønner?

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 23:28   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg må folk gjerne alltid gå i pysj. Jeg greier imidlertid ikke å gjøre det selv. For det første eier jeg ingen pysj, jeg sover i trusa. For det andre våkner jeg ikke før jeg har fått meg en dusj, og jeg føler meg svett og trøtt og nesten litt syk før jeg har fått dusjet og rene klær.

Ungene kan gå noen timer i pysj, men så står de opp før fuglene fiser, da. Jeg liker å få klær på dem også, så er liksom dagen i gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 08:54   #57
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er et alvorlig menneske, og har så mye jeg må rekke hver helg. I dag, for eksempel, måtte jeg både rekke å se Ole Brumm-film og se teater med Karius og Baktus. Kan ikke dasse rundt i pysj da!

Men litt mer alvorlig. Kan det ha noe med hvordan man er vokst opp å gjøre? I mitt barndomshjem kom det ofte folk ubedt på besøk. Dermed var det å gå rundt i pysj til langt på dag uaktuelt. Å gå rundt i pysjen er derfor for meg fullstendig uaktuelt, og jeg vil ikke ha de andre i huset til å vandre rundt ikke-påkledt.

Det kan godt være. Jeg har aldri sett mine foreldre gå i pysj. Mine barn kan gå i pysj litt utover dagen, men for meg er det helt utenkelig. Nå ligger jeg ikke i pysj om natten heller, men netto , så det ville kanskje ikke tatt seg helt ut.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 09:12   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg handler det utelukkende om at jeg ikke føler meg opplagt uten en dusj. Det dreier seg ikke om å "ta seg ut" eller besøk eller noe sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 09:47   #59
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er mye hyggeligere og smartere når jeg har dusjet og kledd på meg. Dessuten hører jeg bedre med brillene på.

Ungene sover i bokser, men kler på seg før frokost.

Jeg spisser hælene før jeg ringer ang jobb også.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-11, 13:11   #60
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg er nok prega av ein barndom der pysj skulle av så snart ein var stått opp; i alle fall rett etter frokost. Hår og ansikt måtte ein ordne også (i min barndom var det kun bad ein gang i veka, men vask med klut til kvardags). Det var uskikk å gå i pyjamas etter at frokosten var over. Det kunne jo "komme folk".

Eg lar det nok gå litt lenger i helgene nå, men masar på ungane å få på seg kle. Eg likar at pyamasen er rein til neste natt, vil ikkje dei skal krype til køys i pyjamas med støv og rusk/mat på seg. Kunne jo alternativt bytte pyjamas kvar dag da...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.