Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger prikker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 05:47   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg trenger prikker

Jeg sendte av gårde en rød.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:19   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du rakk 50 innlegg på fire timer! Bra jobba, fimba!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:35   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Som en oppmuntring så er tilgivelsesterskelen lav. Noen vitser og innlegg med mening så får du nok fort noen grønne.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:42   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Som en oppmuntring så er tilgivelsesterskelen lav. Noen vitser og innlegg med mening så får du nok fort noen grønne.

Mens min tilgivelsesterskel blir høyere for hver gang jeg ser en tråd dratt opp igjen av fimba. 50 mer eller mindre uinteressante innlegg på 4 timer, liksom.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:47   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fimba, skjønner du regelen for tilgang på markedsplassen nå, eller satser du bare på å produsere nok innlegg, håpe det gir prikker og deretter kun bruke markedsplassen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 11:48   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man burde ha en sånn innleggsfratrekker. Sånn at når noen skriver bare for å samle innlegg så kan det stemmes ned.

Så kunne vi andre brukt den til å se litt mindre ut som forumslaver.

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:34   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Huttemegtu så selvhøytidelig disse "ta prikketiggerrådene" blir. Alle burde lese forumregler, og alle burde ha fått med seg en del kotymer. Stivbeint regeltolkning og hevnaktig straffeutmåling.

Holder det ikke å si fra, og så gi litt slakke og se om vedkommende tilpasser seg?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:41   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Huttemegtu så selvhøytidelig disse "ta prikketiggerrådene" blir. Alle burde lese forumregler, og alle burde ha fått med seg en del kotymer. Stivbeint regeltolkning og hevnaktig straffeutmåling.

Holder det ikke å si fra, og så gi litt slakke og se om vedkommende tilpasser seg?

Enig, Maz. Om en stakkars nykommer tråkker feil i starten så blir det full ståhei og utpiping med en gang.

Jeg trodde FP var et sted med takhøyde og romslighet, men det har blitt en ganske så homogen gruppe etterhvert, der man på ingen måte skal skille seg ut negativt før man får høre det. Om man derimot viser seg å brilljere med ord og meninger så slipper man inn, men det nåløyet er ikke stort.

Gammel 01-01-12, 13:22   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Enig, Maz. Om en stakkars nykommer tråkker feil i starten så blir det full ståhei og utpiping med en gang.

Jeg trodde FP var et sted med takhøyde og romslighet, men det har blitt en ganske så homogen gruppe etterhvert, der man på ingen måte skal skille seg ut negativt før man får høre det. Om man derimot viser seg å brilljere med ord og meninger så slipper man inn, men det nåløyet er ikke stort.

Helt enig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:45   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:48   #11
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Enig.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:49   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Enig. Jeg får mer lyst til å prikke grønt enn rødt de gangene dette skjer, særlig når vedkommende faktisk tar det til seg ganske kjapt.

Gammel 01-01-12, 19:28   #13
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt enig, Maz.
Jøss er det mulig...

Gammel 01-01-12, 19:29   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Helt enig, Maz.
Jøss er det mulig...

Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 12:50   #15
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

I denne tråden fremstår Foreldreportalen som en konservativ og streng sekt.

Gammel 01-01-12, 14:02   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I denne tråden fremstår Foreldreportalen som en konservativ og streng sekt.

Amen!

Er det ikke mulig at den første som ser et slikt innlegg skriver at prikketiggen driver vi ikke på med her og dersom du har tenkt å fortsette med det, så får du en rød prikk isteden.

Neida, her skal hylekoret frem og endelig får folk stillet sin rødprikkelyst.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:44   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes diskusjon om hvordan vi tar i mot nye brukere er på sin plass med jevne mellomrom. Når det gjelder rødprikking av prikketigging for å komme på markedsplassen så er min (som smilefjes) opplevelse at dette har vært en ønsket praksis, også fra forumledelsen.

Jeg har stor forståelse for at masse røde prikker ikke er noen hyggelig velkomst når man kommer inn på et nytt forum. Men når man altså har forklart brukeren at akkurat prikketigging som direkte konsekvens av å ville bruke forumet på grunn av markedsplassen (slik HI også her skriver, så vidt jeg husker) nærmest er en formalitet, så føler jeg at det blir mindre "mobb" over det enn om man går til felles angrep på en ny bruker for å skrive dårlig, eller formulere seg klønete. Med mindre folk skriver veldig slemme kommentarer i rødprikkene.

Mulig hukommelsen min er god (eller, nei, det tror jeg ikke ), men jeg husker hvordan det var her tidligere. Hvor brukere uten noe særlig innlegg produserte salgstråder i mengder, dyttet på tråder (og fjernet innleggene) i det uendelige. På tross av tilbakemeldinger. Det var irriterende, og så vidt jeg husker ble reglene strammet kraftig inn for å utestenge disse brukerne fra markedsplassen, og vri litt på markedsplassens innhold og funksjon på forumet.

Det har flere ganger i tråden blitt spurt om nødvendigheten av å rødprikke hvis noen allerede har gitt en beskjed. Jeg kan jo forklare hvorfor jeg gjorde det spontant i går, riktignok før det hadde kommet så mange svar. Det er fordi jeg ønsker å gi nye brukere som oppgir at deres engasjement på forumet trigges av et ønske om tilgang til markedsplassen lenger vei dit, og tid til å bli mer kjent med forumet. Jeg synes ikke den type oppførsel er tillitvekkende, og da spiller det ingen trille om hvilket forum jeg befinner meg på. Dette har jeg sagt i tråder om markedsplassen tidligere også, men jeg er altså mer komfortabel med å bruke markedsplassen og oppgi identiteten min til folk når jeg vet at eventuelle kjøpere faktisk har gitt noe av seg selv på forumet, og har en viss tillit. Det er annerledes for meg å oppgi identiteten min til folk jeg ikke aner hvem jeg er på FP hvor jeg tross alt har gitt litt av meg selv over tid, og det å gjøre det samme på Finn.no. Rødprikkingen henger altså direkte sammen med dette, ikke et ønske om å være en del av en tanketom og slem mobb.

Når det er sagt så ønsker jeg fimba velkommen til forumet. Hvis du har et ønske om å delta i forumet som helhet så håper jeg virkelig at du blir! Det er ikke få brukere som har hatt en kronglete start her på FP, men som etter kort tid er kjempeaktive.

Gammel 01-01-12, 15:10   #18
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes diskusjon om hvordan vi tar i mot nye brukere er på sin plass med jevne mellomrom. Når det gjelder rødprikking av prikketigging for å komme på markedsplassen så er min (som smilefjes) opplevelse at dette har vært en ønsket praksis, også fra forumledelsen.

Jeg har stor forståelse for at masse røde prikker ikke er noen hyggelig velkomst når man kommer inn på et nytt forum. Men når man altså har forklart brukeren at akkurat prikketigging som direkte konsekvens av å ville bruke forumet på grunn av markedsplassen (slik HI også her skriver, så vidt jeg husker) nærmest er en formalitet, så føler jeg at det blir mindre "mobb" over det enn om man går til felles angrep på en ny bruker for å skrive dårlig, eller formulere seg klønete. Med mindre folk skriver veldig slemme kommentarer i rødprikkene.

Jeg er HELT enig med deg i at vi må regulere tilgang til markedsplassen. Og jeg syntes også store deler av tråden her er ok. Folk forklarer greit at det ikke er lurt å tigge om prikker og Fimba tar det til etterretning. Men likevel så postes det innlegg som de vist under her (også etter at hun har tatt poenget)... Jada, mulig det er ment som humørfylt, men jeg ikke oppfattet det sånn om jeg var nykommer. Syntes Fimba taklet dette så bra som hun kunne:

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Du får ingen prikk, men du skal få et punktum til setningen din.
.
Vær så god.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis du hadde vært litt aktiv her inne hadde du funnet ut ganske kjapt at det ikke var så lurt.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ah, det forklarer signaturen din, du trodde dette var et slankeforum, ettersom vekta di er den ene tingen du ønsker at alle skal få med seg om deg?

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Som sagt: de fleste prikker FØR de leser lenger ned på innleggene. Om du ikke gidder å endre hovedinnlegget, så er det bare å forberede seg på MANGE flere av de røde, fine prikkene.

Opprinnelig lagt inn av Beckett, her.

Mens min tilgivelsesterskel blir høyere for hver gang jeg ser en tråd dratt opp igjen av fimba. 50 mer eller mindre uinteressante innlegg på 4 timer, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Fimba, skjønner du regelen for tilgang på markedsplassen nå, eller satser du bare på å produsere nok innlegg, håpe det gir prikker og deretter kun bruke markedsplassen?

Jeg er enig med deg Skilpadda, og det at folk sender røde prikker får være greit nok. Men vi bør kunne spare oss sånt som er skrevet over her. Jeg syntes det er et under om Fimba blir.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 15:13   #19
fimba
Superaktiv

fimba sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Jesus Christensen. Tjo hei, faderullan!

Gammel 01-01-12, 15:38   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg er enig med deg Skilpadda, og det at folk sender røde prikker får være greit nok.

Jeg er i alle fall åpenbart helt umulig å være uenig med, ettersom folk faktisk føler behov for å fortelle at de er enige med meg selv når jeg ikke har sagt et ord.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.