Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vekkeklokke lørdag og søndag

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 12:14   #41
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vekkeklokke lørdag og søndag

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det beste med helga er at jeg kan sove lenge. Så det gjør jeg/vi. Gutta er oppe fra rundt 7, så vi blir jo vekt nå og da av spørsmål eller kos. Men vi står som regel opp rundt 10.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 12:25   #42
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vekkerklokke i helgene, nei. De tre eldste står opp tidlig, men de styrer seg selv. Minsten sover sammen med oss, så hvis han våkner i sjutida får han litt påfull med pupp og så sover vi videre. Pluggen på to kommer innom nå og da, men vi er oppe i halv ni-tida uansett. Storesøster ordner litt frokostblanding, og døra vår er som regel åpen, men den ekstra slumringstimen man får er gull verdt, synes jeg.

Gammel 11-03-12, 12:31   #43
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Det beste med helgene er jo å slippe å stå opp tidlig, så her er det ikke noen vekkerklokke på nei! Når det er sagt, står jeg ofte opp tidlig (08.30) på lørdager for å trene. Søndager står jeg som regel senere opp, rundt 10.

LilleVenn står som regel opp ganske tidlig, men hun klarer seg fint selv.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 12:33   #44
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vanligvis er kidsa oppe og vekker oss mellom 7 og 8, men når de ikke er hjemme så har jeg klokka på ringing kl. 10. Unntaket er om vi var på fest kvelden før, da dropper vi vekkeklokka. Mannen har aldri vekkeklokke på i helgene unntatt om han skal noe spesielt.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 12:43   #45
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på. Jeg har vekselrytme. Hvis jeg må sove ut etter vakt, har jeg klokke på når jeg må opp for å rekke barnehagen på hverdager, så jeg kan fint sove utover dagen. Jeg har i sånne tilfeller typisk ei klokke på på kl 13 eller 14 for å være sikker. Ellers i helgene er det stort sett barna som står for vekkinga, men jeg har ofte ei vekkerklokke på kl 9 uansett for å være sikker på at det er noe igjen av dagen. Klokka 9 er et greit kompromiss for min del, jeg får sovet "lenge" og likevel er det mye igjen av dagen. Og så er det koselig med felles frokost i helgene.

Gammel 11-03-12, 12:46   #46
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi har barn som vekkerklokker i dag, men når de er borte setter man IKKE på ny vekkerklokke nei

Mannen her klarer sjelden sove lenge, og han våkner av seg selv gjerne alt for tidlig.
Mens jeg kan sove leeenge I dag våknet jeg kl 11, og det synes jeg er digg

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 12:55   #47
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke vekkeklokke på hverdagene engang. Ungen er pålitelig i så måte, så de få dagene hun finner på å sove til nærmere sju så utnytter vi fleksitiden og koser oss med å få litt ekstra søvn. Det er som regel etterlengtet. I helgene hender det at en av oss sover lengre. Da spiser barnet og den som står opp noe enkelt (i dag var det visst havrefras) når de står opp, også har vi felles frokost i ni-ti tida som regel. Den av oss som sover ekstra ber som regel om å bli vekket for ikke å sove for lenge, men det er godt å bli vekket av en blid unge og mannen i stede for vekkeklokka.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 12:58   #48
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Som barnløse sov vi lenge i helgene. Vg-selgeren ga oss opp, vi hadde aldri stått opp når han ringte på, og han hadde gått innen vi hadde fått på klær og kommet oss opp for å åpne døra. Han kom etter ti en gang... Vekkerklokke i helga hadde vi ikke om vi ikke skulle noe spesielt som krevde det.

Så fikk vi sånn der levende vekkerklokke, så om vg-selgeren ikke får svar på døra nå heller, er det fordi vi ikke er hjemme. Før i tiden var det sånn "skal vi handle i Åsane må vi komme oss dit før tolv, ellers er parkeringa håpløs". Nå er det mer sånn "butikkene åpner ikke før ti".

Skulle ungene mot finne på å være et annet sted, det har ikke skjedd enda, men til sommeren kommer mulighetene, så vil jeg ikke ha på vekkerklokke nei, får jeg en sjangs til å sove, så utnytter jeg den.

I dag sov vi direkte lenge for oss å være, Mikro våknet ikke før litt etter sju, og den var nesten åtte før Knerten kom inn til oss og lurte på om det var morgen. Det var deilig. Vi har egentlig ikke vekkerklokke i hverdagen heller, ungene vekker oss tidlig nok.

Felles frokost er en selvfølge, selv om det hendte at Knerten ble fulgt opp, og plassert forran tv'n med noe spiselig mens vi sov litt til, i tiden før Mikro ble født. Han var dog bare gammel nok til dette i en meget kort tid før hun kom, så nå hører vi oss til hun blir gammel nok...

Og så skal jeg fore dem med historier om hvordan jeg og onkelen pleide ordne det, i håp om at de gjør det samme, kanskje en gang i alle fall? Vi pleide stå opp tidlig søndag morgen, a-mennesker som vi var, så bakte vi horn eller rundstykker eller noe annet (min bror slo til med vannbakkels en gang, han ante ikke at det visstnok er vanskelig, og laget dem perfekte) og så dekket vi bordet, og banket på til våre foreldre klokka ti og sa fra om at nå satte vi på eggene.

Det hadde vært deilig det.

Men altså, vi bruker knapt nok vekkerklokke i hverdagen, og slett ikke i helga.

Gammel 11-03-12, 13:13   #49
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Vi liker også å få dagen med oss, selv om det er helg. Men vekkerklokken får hvile på lørdag og søndag. Det merkes godt at barna er blitt større nå, og morgenene er mye roligere enn før. Vi pleier våkne mellom 8 og 9, og spiser gjerne frokost sammen rundt kl 10. Deilig meg helg

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:43   #50
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er utpreget a-menneske og våkner stort sett av meg selv mellom 6 og 8. Dessverre betyr ikke det at jeg er utsovet, bare at jeg synes at det er vanskelig å sove lenger. Er jeg trett nok hender det at jeg får det til.

Jentene står opp selv, men jeg synes at det er koselig å komme ned og være i stuen sammen med dem, selv om de holder på med sine ting og jeg leser avis og drikker kaffe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:21   #51
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, i helgene ringer den 6.10 istedefor 5.50
Skulle vi mot alle odds ha både barne og fjøsfri sover vi sjelden lengern enn 8.30 uansett. Om ikke vi har værte ute, noe vi som regel har om vi har fri.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:04   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er dypt sjokkert over dere som snakker om å "slumre til ni" eller "ikke stå opp før halv ni" og sånt.

Om jeg ikke blir vekket av barn, telefon eller hund, kan jeg glatt sove til 15, 16. Selv uten å ha vært ute eller lagt meg veldig sent kvelden før. :søvndeprivert:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:58   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å sove. Virkelig elsker det. Å våkne, vurdere å stå opp, for så å gi blaffen og sove videre under en varm og god dyne, det er ren, skjær lykke.

Om jeg styrte meg selv helt så hadde jeg glatt sovet til 10-11 hver helg. Da hadde jeg ikke trengt vekkerklokke - jeg våkner innimellom sånn fra 8-9.

Nå skjer det jo ting i helgene, og jeg har en mann som HATER at tiden blir "sløst bort" på soving. Så jeg kommer meg opp før. En gang mellom 8 og 9, som oftest. Da trengs det ingen vekkerklokke. Det sørger mannen min for.

Gammel 11-03-12, 17:01   #54
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Vi har aldri vekkerklokke på i helgen, uten vi skal opp på noe til gitt tid.
Førstemann her i huset er som regel oppe mellom 8 og 9, ungdommen vekkes etterhvert.
Vi har som regel felles frukost kl 10.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 17:03   #55
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ofte en alarm på i 10-11-tiden i helgene; Poden vekker oss stort sett aldri, og hvis ingen/ingenting vekker meg, sover jeg glatt til både ett og to. Å stå opp før 10 i helgene er temmelig grytidlig i min bok, og skjer bare hvis det er noe vi må rekke. (Mannen sover stort sett til han blir vekket av meg, typisk når jeg har laget frokost og sånt.)

Gammel 11-03-12, 17:06   #56
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg elsker å sove. Virkelig elsker det. Å våkne, vurdere å stå opp, for så å gi blaffen og sove videre under en varm og god dyne, det er ren, skjær lykke.

Om jeg styrte meg selv helt så hadde jeg glatt sovet til 10-11 hver helg. Da hadde jeg ikke trengt vekkerklokke - jeg våkner innimellom sånn fra 8-9.

Nå skjer det jo ting i helgene, og jeg har en mann som HATER at tiden blir "sløst bort" på soving. Så jeg kommer meg opp før. En gang mellom 8 og 9, som oftest. Da trengs det ingen vekkerklokke. Det sørger mannen min for.

Dette er oss, bare at jeg er mannen din. Litt. :skrape:

Jeg prøver å forstå, og han får oftere sove lenge enn meg, siden det er svært mye annet jeg setter større pris på enn å sove lenge.

Gammel 11-03-12, 17:09   #57
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som sover til ett og to, eller tre og fire, ( ) når legger dere dere? Eneste mulighet for at jeg skal klare å sove til 2 om dagen, er å legge meg 6 om morgenen, med andre ord noe jeg bedriver meget sjeldent for tiden.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 17:10   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er et ekte B-menneske, men har fått sansen for å "få noe ut av dagen" på mine eldre dager og fester jo heller ikke så mye som pre-barn.
Vi har ikke på vekkerklokke hvis det ikke er noe som skal skje og sover som regel til 9-10 tiden. Ungene står opp fra ca 8 og utover, de er ingen utpregede morgenmennesker heller og kan sove lenge om morgenen. Siden de nå er så store kan de stå opp uten oss og vi kan slumre til vi ikke gidder mer. Mannen min er flinkere enn meg til å komme seg ut av dyna, jeg elsker å ligge leeenge og vite at jeg ikke MÅ opp. Vi har sene og lange frokoster. Jeg sliter skikkelig med å stå opp i hverdagene og har kronisk dårlig tid og er for sent ute på morgenen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 17:12   #59
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Vi sover "lenge" annenhver dag i helga, det vil si til klokka ni... Vi har ikke vekkerklokke, Storebror og Lillebror våkner alltid før klokka sju.

Gammel 11-03-12, 17:12   #60
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Hahaha, nei. Ikke med mindre vi "må" ett eller annet. Som f.eks. i går da poden var invitert i bursdag kl. 11. Til vanlig sover vi vel til 10.00-11.00 i helgene, poden står opp mellom 09.30-10.30
Vi er b-mennesker hele gjengen og har aldri forstått det der "få noe ut av dagen"-greiene. Det er da mye igjen av dagen når klokka er 11..

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.