|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagIkke vekkerklokke i helgene, nei. De tre eldste står opp tidlig, men de styrer seg selv. Minsten sover sammen med oss, så hvis han våkner i sjutida får han litt påfull med pupp og så sover vi videre. Pluggen på to kommer innom nå og da, men vi er oppe i halv ni-tida uansett. Storesøster ordner litt frokostblanding, og døra vår er som regel åpen, men den ekstra slumringstimen man får er gull verdt, synes jeg.
![]() |
#43 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagDet beste med helgene er jo å slippe å stå opp tidlig, så her er det ikke noen vekkerklokke på nei! Når det er sagt, står jeg ofte opp tidlig (08.30) på lørdager for å trene. Søndager står jeg som regel senere opp, rundt 10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVanligvis er kidsa oppe og vekker oss mellom 7 og 8, men når de ikke er hjemme så har jeg klokka på ringing kl. 10. Unntaket er om vi var på fest kvelden før, da dropper vi vekkeklokka. Mannen har aldri vekkeklokke på i helgene unntatt om han skal noe spesielt.
![]() |
#45 |
maler
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagDet kommer an på. Jeg har vekselrytme. Hvis jeg må sove ut etter vakt, har jeg klokke på når jeg må opp for å rekke barnehagen på hverdager, så jeg kan fint sove utover dagen. Jeg har i sånne tilfeller typisk ei klokke på på kl 13 eller 14 for å være sikker. Ellers i helgene er det stort sett barna som står for vekkinga, men jeg har ofte ei vekkerklokke på kl 9 uansett for å være sikker på at det er noe igjen av dagen. Klokka 9 er et greit kompromiss for min del, jeg får sovet "lenge" og likevel er det mye igjen av dagen. Og så er det koselig med felles frokost i helgene.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi har barn som vekkerklokker i dag, men når de er borte setter man IKKE på ny vekkerklokke nei
![]() |
#47 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi har ikke vekkeklokke på hverdagene engang. Ungen er pålitelig i så måte, så de få dagene hun finner på å sove til nærmere sju så utnytter vi fleksitiden og koser oss med å få litt ekstra søvn. Det er som regel etterlengtet. I helgene hender det at en av oss sover lengre. Da spiser barnet og den som står opp noe enkelt (i dag var det visst havrefras) når de står opp, også har vi felles frokost i ni-ti tida som regel. Den av oss som sover ekstra ber som regel om å bli vekket for ikke å sove for lenge, men det er godt å bli vekket av en blid unge og mannen i stede for vekkeklokka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagSom barnløse sov vi lenge i helgene. Vg-selgeren ga oss opp, vi hadde aldri stått opp når han ringte på, og han hadde gått innen vi hadde fått på klær og kommet oss opp for å åpne døra. Han kom etter ti en gang... Vekkerklokke i helga hadde vi ikke om vi ikke skulle noe spesielt som krevde det.
![]() |
#49 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi liker også å få dagen med oss, selv om det er helg. Men vekkerklokken får hvile på lørdag og søndag. Det merkes godt at barna er blitt større nå, og morgenene er mye roligere enn før. Vi pleier våkne mellom 8 og 9, og spiser gjerne frokost sammen rundt kl 10. Deilig meg helg |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg er utpreget a-menneske og våkner stort sett av meg selv mellom 6 og 8. Dessverre betyr ikke det at jeg er utsovet, bare at jeg synes at det er vanskelig å sove lenger. Er jeg trett nok hender det at jeg får det til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
can-jur
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJa, i helgene ringer den 6.10 istedefor 5.50
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg er dypt sjokkert over dere som snakker om å "slumre til ni" eller "ikke stå opp før halv ni" og sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg elsker å sove. Virkelig elsker det. Å våkne, vurdere å stå opp, for så å gi blaffen og sove videre under en varm og god dyne, det er ren, skjær lykke.
![]() |
#54 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi har aldri vekkerklokke på i helgen, uten vi skal opp på noe til gitt tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
flisespikker
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg har ofte en alarm på i 10-11-tiden i helgene; Poden vekker oss stort sett aldri, og hvis ingen/ingenting vekker meg, sover jeg glatt til både ett og to. Å stå opp før 10 i helgene er temmelig grytidlig i min bok, og skjer bare hvis det er noe vi må rekke. (Mannen sover stort sett til han blir vekket av meg, typisk når jeg har laget frokost og sånt.)
![]() |
#56 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndag
Dette er oss, bare at jeg er mannen din. Litt. :skrape:
![]() |
#57 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagDere som sover til ett og to, eller tre og fire, ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagJeg er et ekte B-menneske, men har fått sansen for å "få noe ut av dagen" på mine eldre dager og fester jo heller ikke så mye som pre-barn.
![]() |
#59 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagVi sover "lenge" annenhver dag i helga, det vil si til klokka ni... Vi har ikke vekkerklokke, Storebror og Lillebror våkner alltid før klokka sju.
![]() |
#60 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Vekkeklokke lørdag og søndagHahaha, nei. Ikke med mindre vi "må" ett eller annet. Som f.eks. i går da poden var invitert i bursdag kl. 11. Til vanlig sover vi vel til 10.00-11.00 i helgene, poden står opp mellom 09.30-10.30
![]() |
|
|