London med barn
Vi skal til London om ikke så lenge, og det er første gang niåringen skal være med. Vi gleder oss, og jeg har kjøpt en håndfull reisehåndbøker og lignende laget for barn, for å prøve å involvere Poden så mye som mulig i planleggingen. Jeg har googlet litt for å sjekke åpningstider i påsken og slikt, og dessuten funnet ut at de store museene ofte har fine opplegg for barn, som oppgavehefter eller lignende "kits" som man kan ha med seg rundt i utstillingene.
Jeg vet det er flere her som har vært i London med barn, og flere som skal i løpet av våren også, så da tenkte jeg vi kunne ha en tråd for å dele tips og planer?
Vi har tenkt å besøke
- Tower (Poden vil se ravnene, som vi har lest om i Wikipedia)
- Museum of Natural History (for å se T. Rex-figuren han leste om i en av bøkene sine
- British Museum (i alle fall den egyptiske delen, som jeg husker veldig godt fra da jeg var 14, og den greske, for å se The Elgin Marbles, som vi snakket om da vi besøkte Akropolis i fjor)
- Kensington Gardens (vi skal bo like ved, og det er en flott park, med mye fugler og ekorn og slikt, og en ny, stor lekeplass i vestenden)
- Tate Modern (fordi vi voksne insisterer - men jeg tror det vil være en god del morsomt for Poden også)
- liten sightseeingtur for å se på Big Ben, Parliament, Millennium Bridge etc.
Butikker vi har tenkt på:
- Harrod's (for å kikke litt, og for å handle i sjokoladeavdelingen)
- Hamley's (lekebutikk)
- Foyles og evt. andre bokhandler
- Forbidden Planet
- litt kleshandling (muligens M&S)
Spiseplaner:
- Hawksmoor (mest for de voksne, men mør biff og gode pommes frites spiser da gutten også)
- indisk restaurant (har ikke noen konkrete planer, men vi liker alle indisk)
- samlebåndssushi
- italiensk kafé med italiensk is