Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-16, 17:36   #41
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?

Opprinnelig lagt inn av olgadahl, her.

Tar opp et gammelt tråd... Er ikke oppvokst slik at overnattingen er noe vanlig. For meg dette er noe som jeg ikke forstår men aksepterer.
Men. Overnattingen, hvor lenge skal den være da? Er det ok å ikke avtale nærmere et leveringstidspunkt (vi skrev kl 16 men kunne avtales om det passet før men ikke fikk noen svar) og bare ringe på kl 14:30 på døra og si at de ikke passet for dem å hente ungen før på kvelden dagen etter. Så, 24 timer +? Er dette greit og vanlig? Hva om vi har planer til dagen etter eller vil at ungene bare slapper av?
Som sagt, jeg er ikke vokst opp med overnattinger men for meg så er dette et stretch...

Nei, det er ikke ok. En må avtale og tilpasse seg til det som passer for de som har barna på overnatting. Hvis en trenger barnevakt i 24 timer må en heller spørre pent.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 17:57   #42
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det får de. Med tanke på hvor ofte jeg sov borte eller hadde overnattingsgjester i samme alder ville det være skikkelig snodig om jeg ikke skulle unne ungene det samme.

Til den som dro opp tråden: Nei, så lenge er ikke OK om det ikke er spesielt avtalt. Det er noe annet.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 18:04   #43
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nå har ikke det vært det store spørsmålet her ennå hun elste har sovet borte hos venninnen men såpass lite att det er som oftest greit. Tantebarnet gjør dette ofte og min søster har nå satt ned foten att kun fredag til lørdag og ikke hver helg. Jeg ville vel kanskje sagt kun en overnatting i helgen og kanskje ikke hver helg du har henne.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 18:21   #44
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis gutta mine sover over hos andre spør jeg alltid når jeg skal hente ungen. Dette synes jeg sjeldent jeg får tilbake fra de som overnatter hos oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 18:44   #45
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Filifjonka, trenger man barnevakt så spør man.

Nå er min så stor at overnattinger avtales direkte mellom dem, men jeg sier fra dersom det ikke passer å være "hele dagen" etterpå. "Ja, Petra kan overnatte, men vi skal dra bort klokka tolv/to/fire imorra så hun må dra hjem før det".

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 20:25   #46
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vant til at overnattingen avsluttes mellom 10-12 dagen etter, med mindre noe annet er avtalt. At overnattingen varer til neste kveld har jeg aldri vært borti, og jeg hadde ikke satt pris på det selv. Vi har hatt noen unntak fra dette, men da har det vært avtalt underveis, type: "Ungene leker så fint sammen, er det ok at X blir med oss på søndagstur?" Med andre ord er initiativet tatt av vertskapet, ikke av gjestens foreldre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 20:30   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Teo sier.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 21:51   #48
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ja, det får de.
Men det blir ikke,så ofte, for de liker seg best hjemme (uten så ofte ønske om overnattingsgjester).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 22:36   #49
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er det ikke så ofte de spør, så som oftest får de lov. Det største problemet er egentlig at det er litt vanskelig å ha overnatting her hjemme, så føler ofte at vi på en måte skylder andre overnattinger. Det blir bedre når alle ungene får eget rom og vi får kjellerstue.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 23:10   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei , absolutt ikke for da hadde det vært overnatting hver helg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 00:14   #51
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke veldig ofte det skjer her, men de får lov når de spør, hvis det passer. Jeg vil ikke ha overnatting på hverdager.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 09:42   #52
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke så glad i overnatting her. Jeg syns det er slitsomt nå om dagen. Tror jeg rett og slett har fått min dose med fire barn (eldste er 19 år). Vi sier ja når vi har lyst til å si ja. Overnatting borte er ok i helg, men max en natt av gangen. Snuppa på 11 blir veldig sliten av det (både å ha overnatting og overnatte borte) og vi får som oftest igjen for det i mange dager etterpå. Han på 9 takler det fint. De eldste har ikke så ofte overnatting lenger, men de er det i det minste ikke noe jobb med når de har det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 09:43   #53
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Vi har gjerne overnattingsgjester hver helg om mulig vi. Fikk aldri lov til det selv da jeg vokste opp, og det var en av de tingene jeg hadde bestemt meg for at skulle være helt omvendt med egne barn; vårt hjem skal være åpent hus og et sted de vil ønske å ta med seg venner hjem til.
Så får vi se om vi klarer å få det til.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 09:49   #54
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn var jeg også, GydaG. Men det endret seg etter en del år. Nå savner jeg mest å få litt ro innimellom, at det er helt stille. Tror også det har litt sammenheng med at vi ALDRI har en natt barnefri. Det er alltid fullt hus her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 10:21   #55
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Ja. Vi har gjerne overnattingsgjester hver helg om mulig vi. Fikk aldri lov til det selv da jeg vokste opp, og det var en av de tingene jeg hadde bestemt meg for at skulle være helt omvendt med egne barn; vårt hjem skal være åpent hus og et sted de vil ønske å ta med seg venner hjem til.
Så får vi se om vi klarer å få det til.

Vi har åpent hus, selv om han ikke får ha overnatting hver helg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 10:48   #56
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vi har overnatting stort sett hver helg. Barna får også lov å overnatte borte stort sett når de ønsker. Jeg er glad for at barna har rikelig med gode venner. I grunnen synes jeg livet er mer rolig når barna har venner å være med, også om det innebærer overnatting.

Når det er sagt er vi mye hjemme i helgene og mye sammen.

Til spørsmålet om henting: Merkelig oppførsel på de foreldrene ja. Her blir det ofte et døgn når de først overnatter, men det er i full overensstemmelse mellom oss foreldre.

Gammel 28-03-16, 14:18   #57
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Nja, jo stort sett så får de overnatte som når de ønsker. Oftest overnatter det folk her, for vi har stor plass.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 14:46   #58
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har maks en overnatting pr helg, pga at de er oppe så sent, uten at det fører til noe lengre morninger av den grunn, og begge gutta blir grumpy av for lite søvn. Overnattingene varer ofte til langt på dag, dagen etter, men vi foreldrene er i kontakt i løpet av dagen.

Vi har stort sett åpent hus, og til tider mange unger innom i løpet av dagen, derfor vil jeg gjerne ha kveldene i fred, så det er enda en grunn til å begrense overnattingene.

Gammel 28-03-16, 21:06   #59
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jeg har han veldig mye.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 21:24   #60
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Her er det ofte overnatting. Om ikke hver helg, så ganske ofte. Det hender selvsagt også at hun overnatter hos andre, men det virker som om de ofte ender opp her - sikkert fordi hun er enebarn og det dermed ikke er andre barn å ta hensyn til. Det hender at vi sier nei til overnatting to dager på rad - det blir gjerne altfor lite soving.

Ellers har jeg aldri opplevd at noen foreldre har tatt det som en selvfølge at overnattingen skulle vare til langt utpå ettermiddagen, det hender at det blir sånn, men da er det fordi det passer seg sånn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.