|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Hver eneste helg er det spørsmål om overnattinger her. Spesielt min 2002-datter er helt vill etter det. Hun spør hver fredag og hver lørdag. Hun er hos meg bare annen hver helg og jeg vil naturlig nok ha henne litt hjemme også, uten at mine behov skal være det som står først her. Jeg kommer aldri til å si til henne at "jammen, jeg ser deg jo så lite". Den samvittigheten skal jeg ikke påføre henne når den ikke er der av seg selv.
![]() |
#2 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Nei, det får de ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Nei, vi begrenser overnatting. Grunnen til det er at det ofte blir sene kvelder og tidlige morgenen på barna, og dertil alt for lite søvn. Dette gir igjen grinete unger. Om de skal overnatte blir det fra fredag til lørdag, da er de slitne etter uka og sovner lettere om kvelden. Man kan også justere søvnmengden lørdag til søndag om det blir alt for lite natten før.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ja, men det er bare fordi det ikke har vært så ofte at det har vært noe problem. Hvis det hadde vært hver helg og flere dager hadde det blitt nei, mine tåler ikke å være oppe sent så ofte.
![]() |
#7 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Jøss. Der fikk jeg et argument jeg ikke har tenkt på engang... søvnmengde.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Nei. Jeg bruker argumentet om at jeg ser henne så lite, men vi er fulltidsforeldre.
![]() |
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Stort sett. Men de har overnattingsgjester mye oftere enn de sover borte. De begynner å bli store, hvertfall eldste, så det gjør ikke så mye om vi lar det skli ut litt i helgene. Det er ikke så aktuelt for mini, hun har bare overnatting en sjelden gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?
Fulltidsforeldre er vel de fleste uansett omsorgsfordeling. Jeg har hatt de store guttene boende hos meg annenhver uke endel av oppveksten, men forelder og moren deres har jeg definitivt alltid vært på fulltid. Jeg liker ikke uttrykket "deltidsmamma/pappa". Sist redigert av Filifjonka : 26-05-12 kl 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Nei her er det ikke fritt frem for overnatting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Nei. Det er mange grunner til det. En av dem er at vi alltid må ut på natten og hente likevel. (Akkurst det sier vi ikke til henne, men det er en viktig årsak.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ja, det gjør de.
![]() |
#17 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Et par ganger i mnd her i gjennomsnitt. Jeg sier nei hvis jeg ikke orker, men det begrenser seg selv ved at vi også har faste familiekvelder. I dag skal vi feks ha grand prix fest. Kun for oss.
![]() |
#18 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?I 9 av 10 tilfeller sier vi ja, både til overnatting her og til andre. Er som regel minst en overnatting i helgene, og i feriene er det stort sett hver natt. Da hender det at vi setter ned foten innimellom.
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Vi har tidligere hatt bestekompisen til storebror her hver bidige helg, minst en overnatting + at han er med hjem de aller fleste dager i uka og ble til langt på kveld..
![]() |
#20 |
X First Lady
Akkurat slik tenker vi også |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|