|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarn
Nei, jeg tror deg ikke.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnWell, jeg vet også hva jeg snakker om her. Og du har helt rett, du kan ha flaks å komme kvikt gjennom. Men å anbefale noen å bare legge inn en time ekstra, det er direkte uansvarlig.
![]() |
#43 |
Glamorøs
|
Nå høres du hvertfall ut som en litt obsternasig ingen-gjorde-det-for-meg-så-da-skal-heller-ingen-andre-få-type.
![]() |
#44 |
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet ser ut på Avinor sine sider som om det går bedre enn forventet, blant annet fordi det er en del som har valgt å ikke reise likevel på grunn av streiken. Dermed er nok 3-4 timer å ta litt i, ja.
![]() |
#45 |
Protonterapeut
|
Direkte uansvarlig, faktisk.
![]() |
#46 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg syns bare ikke at det å reise med barn i seg selv kvalifiserer til spesialbehandling. Det har aldri falt meg inn at jeg skal gå forbi køer på grunn av ett, to, tre barn eller hva det måtte være. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Glamorøs
|
Og det har jeg sagt meg helt enig i. Men jeg syns allikevel det er helt greit når det skjer, både med meg selv eller andre. Akkurat som at jeg reiser meg for gravide på bussen, selv om ikke så mange gjorde det for meg.
![]() |
#49 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#50 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg ble sluset vekk sist jeg reiste fra flesland alene med baby på magen. Men de var veldig strenge på babymaten jeg hadde med. Alt måtte åpnes og smakes på, det var de ikke på gardermoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei fysj, det skulle ta seg ut om jeg ikke fikk grafset til meg flest fordeler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har aldri opplevd, heller ikke på Flesland, reisende alene med spedbarn, 2-åring og 4-åring, opplevd å bli sluset noe som helst sted. Men så har jeg vel ikke sett ut som om jeg trengte det heller.
![]() |
#53 |
|
Det har jeg opplevd også. På Gardermoen bare scannet de med babyen hengende fast, mens på Sola måtte jeg ta ut babyen, gi den til en fremmed vekter, kle av meg bæresjalet og så bli scannet. Da var jeg litt stresset.
![]() |
![]() |
#54 |
Epikur
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet var en drittunge som nektet å reise seg for meg på bussen i juni 2002 da jeg var på vei til første overtidskontroll. Han, og alle vennene hans, kommer defintivt til å reise seg for hver eneste gravide dame resten av livet.
![]() |
#55 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg reiser meg alltid for (synlig) gravide. Og en gang har jeg ropt ut til en bekjent som kom inn på bussen foran og som ble stående i midtgangen at det var plass lenger bak. Jeg så nemlig den ledige plassen, men det gjorde ikke hun. Da ingen reiste seg der hun sto, og jeg var nesten like gravid, sa jeg høyt og tydelig at det var en plass lenger bak i bussen og at hun som var høygravid ikke skulle behøve å stå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnPendlertoget fra Eidsvoll inn til Oslo var det ikke en kjeft som reiste seg for meg, høygravid på krykker med bekkenløsning. Selv ikke med konduktørhjelp med tordenstemme: "nå må da for svingende noen reise seg for denne gravide?!!!", de fleste hadde _ikke_ lyst til å stå 40min inn til Oslo, og det skjønner jeg forsåvidt. Dette gjentok seg flere ganger i uka. Jeg endte med å jobbe hjemmekontor, jeg orket ikke den kampen der. Det var jo ikke spesielt godt å _sitte_ de 40 minuttene heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har ikke opplevd å bli sluset på flyplass i Norge, så vidt jeg kan huske. Men nedover i Europa har det vært normen når vi har reist. Det er sikkert på grunn av gullkrøllene til eldstemann, de har blitt kommentert og dullet med i hvert tilfelle. :knegg
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har reist med spebarn fra Værnes mange, mange ganger, og aldri blitt sluset gjennom. Første gang var Storebror 5 uker..
![]() |
![]() |
#60 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kø på flyplass og spedbarnVi har alltid pleid å gå foran køen når det er ombordstigning - men aldri gjennom sikkerhetskontrollen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|