Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kø på flyplass og spedbarn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-12, 12:41   #41
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kø på flyplass og spedbarn

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

En time er tidligere frammøte er for snautt - Tro meg!

Nei, jeg tror deg ikke.
Jeg er nemlig ute og reiser, beregnet en time ekstra på Flesland midt i ettermiddagsrushet og har aldri noensinne kommet kjappere gjennom.
En time holder - alle er ute i god tid, da går det fint gjennom kontrollene.

3-4 timer på innsiden av kontrollen på Værnes har jeg prøvd før: snakker om å gå på veggene ...

Gammel 06-06-12, 12:48   #42
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Well, jeg vet også hva jeg snakker om her. Og du har helt rett, du kan ha flaks å komme kvikt gjennom. Men å anbefale noen å bare legge inn en time ekstra, det er direkte uansvarlig.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 12:51   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Nå er det nytt for meg at man reiser seg for gravide på bussen. Har ikke opplevd i noen av mine svangerskap. Mulig jeg ser uforskammet sprek ut?

Nå høres du hvertfall ut som en litt obsternasig ingen-gjorde-det-for-meg-så-da-skal-heller-ingen-andre-få-type.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 12:51   #44
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det ser ut på Avinor sine sider som om det går bedre enn forventet, blant annet fordi det er en del som har valgt å ikke reise likevel på grunn av streiken. Dermed er nok 3-4 timer å ta litt i, ja.

Gammel 06-06-12, 12:52   #45
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Men å anbefale noen å bare legge inn en time ekstra, det er direkte uansvarlig.

Direkte uansvarlig, faktisk.

Selv de som havnet i kø lang ut på parkeringsplassen på Flesland mandag morgen sto ikke i timesvis.

Gammel 06-06-12, 13:09   #46
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns bare ikke at det å reise med barn i seg selv kvalifiserer til spesialbehandling. Det har aldri falt meg inn at jeg skal gå forbi køer på grunn av ett, to, tre barn eller hva det måtte være.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:11   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns bare ikke at det å reise med barn i seg selv kvalifiserer til spesialbehandling.

Og det har jeg sagt meg helt enig i. Men jeg syns allikevel det er helt greit når det skjer, både med meg selv eller andre. Akkurat som at jeg reiser meg for gravide på bussen, selv om ikke så mange gjorde det for meg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:14   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, så klart, jeg reiser meg også for gravide eller gamle på bussen. Nå tar jeg veldig lite buss, så det skjer jo ikke veldig ofte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:19   #49
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Direkte uansvarlig, faktisk.

Selv de som havnet i kø lang ut på parkeringsplassen på Flesland mandag morgen sto ikke i timesvis.

Jada, bare le du. Faktum er at streiken nå er trappet ytterligere opp. Faktum er også at når man ikke kommer tidsnok til fly som faktisk går på rute, så har man ingen rett til erstatning.

http://www.virke.no/eway/default.asp...0&__tag=456695

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:35   #50
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble sluset vekk sist jeg reiste fra flesland alene med baby på magen. Men de var veldig strenge på babymaten jeg hadde med. Alt måtte åpnes og smakes på, det var de ikke på gardermoen.

Vi skal ut og reise om en uke igjen. Håper streiken er over da vist ikke får vi komme 1 time før vi hadde tenkt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 13:35   #51
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå høres du hvertfall ut som en litt obsternasig ingen-gjorde-det-for-meg-så-da-skal-heller-ingen-andre-få-type.

Nei fysj, det skulle ta seg ut om jeg ikke fikk grafset til meg flest fordeler.

Men altså, seriøst. Jeg synes vi har for dårlig køkultur her i landet, og jeg synes det er for mange som er opptatt av hvordan de kan få presset seg foran selv, uten å tenke på at andre også har synlige eller usynlige behov for å få foran. Jeg har ikke noe i mot at de som har faktiske behov for det får gå foran i en kø eller får ekstra hjelp på annen måte, men jeg forstår ikke at alle gravide eller alle med små barn skal ha behov for denne typen ekstraordinær behandling. F.eks på gravidetreningen jeg går på, er det alle typer gravide. Tvillinggravide som løper på fjelltur uten probleme, og de som knapt klarer å gå fra parkeringsplassen og inn til treningslokalet. Like så med eldre, rullestolbrukere og småbarnsforeldre, noen klarer seg helt fint, andre kan ha stort behov for assistanse og hjelp. Ved å dra alle i en gruppe over en kam som hjelpetrengende tar man jo ressurser fra de som virkelig trenger hjelp, samtidig som man undergraver god køkultur.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 14:41   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri opplevd, heller ikke på Flesland, reisende alene med spedbarn, 2-åring og 4-åring, opplevd å bli sluset noe som helst sted. Men så har jeg vel ikke sett ut som om jeg trengte det heller. God tid, baby i sjal, eksemplariske unger hånd-i-hånd og pent dragende på sin egen bagasje og sånn.

Jeg hadde glatt sluppet en mor med sultskrikende baby foran meg i hvilken som helst slags kø.

Gammel 06-06-12, 14:43   #53
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Da Fakse kom flyvende for å besøke meg, ble hun tatt ut til ekstra rutinekontroll på flyplassen, med full scanning og sånn. Med baby i bæretøy. (Jeg husker riktig, Fakse? )

Det har jeg opplevd også. På Gardermoen bare scannet de med babyen hengende fast, mens på Sola måtte jeg ta ut babyen, gi den til en fremmed vekter, kle av meg bæresjalet og så bli scannet. Da var jeg litt stresset.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 14:46   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en drittunge som nektet å reise seg for meg på bussen i juni 2002 da jeg var på vei til første overtidskontroll. Han, og alle vennene hans, kommer defintivt til å reise seg for hver eneste gravide dame resten av livet.

Hell has no fury, osv.

Spesielt i siste svangerskap hadde jeg sånn bekkenløsning at jeg brukte 20 minutter til busstoppet, det tar vanligvis 2 minutter. Jeg ba selvsagt folk om å reise seg for meg dersom det var fullt og det gikk alltid veldig fint.

Gammel 06-06-12, 14:50   #55
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg reiser meg alltid for (synlig) gravide. Og en gang har jeg ropt ut til en bekjent som kom inn på bussen foran og som ble stående i midtgangen at det var plass lenger bak. Jeg så nemlig den ledige plassen, men det gjorde ikke hun. Da ingen reiste seg der hun sto, og jeg var nesten like gravid, sa jeg høyt og tydelig at det var en plass lenger bak i bussen og at hun som var høygravid ikke skulle behøve å stå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 14:51   #56
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har blitt henvist bakerst i køen på Flesland, etter å ha kommet frem.

Oi! Hvorfor det?

Gammel 06-06-12, 14:53   #57
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pendlertoget fra Eidsvoll inn til Oslo var det ikke en kjeft som reiste seg for meg, høygravid på krykker med bekkenløsning. Selv ikke med konduktørhjelp med tordenstemme: "nå må da for svingende noen reise seg for denne gravide?!!!", de fleste hadde _ikke_ lyst til å stå 40min inn til Oslo, og det skjønner jeg forsåvidt. Dette gjentok seg flere ganger i uka. Jeg endte med å jobbe hjemmekontor, jeg orket ikke den kampen der. Det var jo ikke spesielt godt å _sitte_ de 40 minuttene heller.

Sikkerhetskontroll: har aldri opplevd å gå foran hverken som gravid eller med spedbarn. De gangene det har vært viktig for meg å slippe å stå i kø, enten pga egen helse eller pga lillegutts helse, har jeg bedt om assistanse og da fått rullestol/blitt hentet i sånn snerten inne-bil i andre enden og slikt, avhengig av behovet.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:02   #58
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke opplevd å bli sluset på flyplass i Norge, så vidt jeg kan huske. Men nedover i Europa har det vært normen når vi har reist. Det er sikkert på grunn av gullkrøllene til eldstemann, de har blitt kommentert og dullet med i hvert tilfelle. :knegg

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:05   #59
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har reist med spebarn fra Værnes mange, mange ganger, og aldri blitt sluset gjennom. Første gang var Storebror 5 uker..

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 15:25   #60
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid pleid å gå foran køen når det er ombordstigning - men aldri gjennom sikkerhetskontrollen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.