|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Dette handler jo ikke om flyttehjelp og hva som er annenrangs oppdrag, men om ungenes forhold til besteforeldrene. Jeg skjønner godt at det er sårt at de ikke virker å være særlig interessert. Kanskje de ikke føler at de "kan" dem og er usikre på hvordan man skal omgås dem? De har jo hatt barn selv, så jeg antar at de vet noen grunnleggende ting hvertfall.
![]() |
#42 |
Leser
|
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?
Dette synes jeg er en pussig ting å si. Fordi: Hvis jeg tilbyr meg å hjelpe noen, så er det faktisk fordi jeg ønsker å hjelpe dem - ikke fordi jeg nødvendigvis har så lyst til å utføre selve arbeidet.
Leit å lese, Appelsin.
![]() |
#43 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Når det er besteforeldre så syns jeg det er utrolig trist at de ikke vil passe barnebarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Nå må dere ikke bli så forståelsesfulle at jeg begynner å sippe her.
![]() |
#46 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Hadde gladelig passet barnebarn i en slik situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Så leit |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Men er ikke hjelp hjelp da? Som i at alle monner drar?
![]() |
![]() |
#49 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Eg trur ikkje det er automatikk i at besteforeldre har eit behov for å tilbringe tid med barnebarn. Det er ikkje alle som likar barn eingong. Besteforeldre eller ei. Det er trist og leit, upraktisk og sårande. Og ein kan godt seie at det er deira tap, men eg er ikkje så sikker på at denne typen besteforeldre filosoferer så mykje over nett dette. Det som er provoserande med desse er at dei veldig gjerne snakkar om og skryter over barnebarna.
![]() |
#50 |
Er frisk!
|
Og ikke minst legger ut i det vide og brede om hvor mye de gjør sammen med barnebarna sine til alle utenforstående.
![]() |
#51 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Nettopp. Og dette går ikkje berre på barnebarnas relasjon og forpliktelse overfor besteforeldre. Dette går også på barnas forhold til foreldrene. Dei kan ikkje forvente særleg engasjement frå oss når dei blir gamle. Dei har "svikta" i den perioden me trengde hjelp og støtte. Da kjenner ikkje eg noko behov for å stille opp med praktisk hjelp og støtte tilbake når dei blir gamle.
![]() |
#52 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Jeg ser at alle svarene i tråden gjenspeiler det første jeg tenkte da jeg leste hovedinnlegget her: Her er det snakk om personlige preferanser (kanskje bortsett fra når det gjelder besteforeldre og andre som i min verden burde ha en personlig interesse i barna). Noen liker barn, andre ikke.
![]() |
#53 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Jeg synes at dere bør be de komme for å hjelpe å rydde i kjelleren eller noe sånt. Så får i det minste barnebarna sett de litt til middag eller noe.
![]() |
#54 |
Er frisk!
|
Jeg føler det akkurat sånn overfor svigers. Men jeg er jo såpass samvittighetsfull at jeg sikkert stiller opp likevel... Kanskje jeg skal bevege meg over i tråden om hvordan ta vare på seg selv og sette grenser igjen.
![]() |
#55 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er barnepass litt "annenrangs oppdrag" i forbindelse med flytting?Konfliktsky eller ikke.
![]() |
#56 |
Søt og rar
|
Jeg driver og bearbeider as we speak.
![]() |
|
|