|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsEt stykke vest(?) for Milano. Koselig liten by i seg selv. 45 min unna Milano, eller en time?
![]() |
#42 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsDet ble ikke fort, men Bergamo er kjempekoselig. Man bør bo i gamlebyen. Middelalderby med koselige gater, god mat og gode shoppingmuligheter. Nybyen er mer intetsigende, men det er kort til Milano, ja.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tips
Den lille byen Orta San Guilio ved Lago de Orta. Fantastisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsHer var det mange fine tips. Vi er i gang med å planlegge italiaferie til sommeren, og det er mye her vi kan bruke.
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsDer vi var i forfjor var det et badeland ikke så langt unna, men nå finner jeg ikke det på sidene til Initalia. Jeg skal sjekke litt mer hva det het der - jeg har glemt det helt.
![]() |
#46 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsHer var Italiatråden ja. Vi kikker på Sardinia i sommer og lurer på om det er en side av øya som er best med barn i forhold til strandliv og sånt? Altså om det er mer vindstille på en side?
![]() |
#47 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsJeg har bare vært i Alghero og vinden der er ikke påtrengende, men en passe bris når man ligger på stranden. Vi skal tilbake i år også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsOops. Her skulle jeg vært for lenge siden og lagt inn noen bilder fra turen vår sist september. Får se om jeg ikke kan få det til i løpet av helga. Greit å få det gjort før neste Italia-tur i april. Da blir det en ukes vandring i fjellene langs vakre Amalfikysten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsEr det noen som vet om det er noen fine steder å overnatte mellom Genova og Milano? Eventuelt rundt Torino på vei til Milano? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsDa har jeg oppdatert med tekst og bilder fra Portovenere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsArgh, i år sliter jeg med å finne akkurat riktig sted. Vi tenkte å finne et litt større sted en agriturismoene vi har vært i før, med kanskje litt mer å finne på. Ikke masse action, ikke barneklubb og for ALL del ikke musikk og halloi ved bassenget. Noe som eliminerer flere steder langs kysten. Men kanskje hesteridning og kanskje ikke altfor langt til et badeland eller lignende.
![]() |
#52 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsHva med Gardasjøen, Poly? Enten leie en leilighet i f.eks. nydelige lille Lazise eller en av de mange ulike bungalows på en av campingplassene? I området mellom Lazise og Peschiera finnes Gardaland (fornøyelsespark) badeland, zoo, safari, filmstudios og akvarium. Det er lett og komme seg rundt, enten tar man båt til andre små byer langs lagoen, eller man kan ta buss. Eller leie bil. Sykkelutleie finner overalt, vi betalte 40 € for en uke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsVi bruker primatoscana.no
![]() |
#55 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsCasa Vacanze har også ferieboliger i Toscana og firmaet er norsk. Har ikke bestilt gjennom de selv, men har flere på jobben som har brukt dem til feriene sine og har bare skryt å si. Nå var ikke de i Toscana, men lenger sør i Italia, men firmaet er i alle fall seriøse og hjelpsomme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Og der er neste ferie planlagt.
![]() |
#57 |
-o-o-o-o-o-
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
![]() |
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsVi leide sommerhus i Capannori, 12 stykker sammen, i fjor i slutten av juli, god pris og fin beliggenhet nær Lucca, ca 30 min kjøring fra flyplassen. Sjarmerende og enkelt, men med deilig uteplass med basseng. Det lå litt opp i åsen med fantastisk utsikt, fredelig og rolig. Sparbutikk fem minutt med bil unna, og restaurant 10 min å gå. Barnevennlig og hyggelige utleiere som bodde rett ved siden av, de vaska og tømte søppel hver dag i løpet av den uka vi var der. Aircondition var det, 7 soverom (dobbeltrom, ett av dem veldig lite) og 5 bad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsFineste tråden! Kan en moderator klistre den?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Slim på hovednerven
Åh, så moro! Jeg skal til Amalfikysten neste måned og gå i fjellene der en uke, men kommer til å ha en fast base i Amalfi by. Samtidig fleksibel nok til å overnatte andre steder hvis jeg en dag går for langt til å snu e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Foreldreportalens Italia-tipsDa er jeg spent på å høre om det når du kommer tilbake! Vi reiser to voksne og en tiåring og en elleveåring, og vil gjerne gå litt også.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|